• 0

Tellen uren als ondernemer mee als arbeidsuren voor WW?

Goedemiddag,

 

Ik zit met het volgende:

Ik ben momenteel in loondienst voor 16 uur per week en de overige uren per week ( 16 tot 20 uur per week) zzpér.

Nu zal mijn tijdelijke contract ( van 2 jaar ) waarschijnlijk niet omgezet worden naar een vast contract.

Heb ik dan recht op WW over de 16 uur per week in loondienst ( het fenomeen vrijgestelde uren is mij duidelijk), of gaat dat niet op als je naar de definitie van werkloosheid kijkt:

Artikel 16:

1 Werkloos wordt de werknemer die:

a. in een kalenderweek ten minste vijf arbeidsuren minder heeft dan zijn gemiddeld aantal arbeidsuren per kalenderweek of een aantal arbeidsuren heeft dat ten hoogste gelijk is aan de helft van zijn gemiddeld aantal arbeidsuren per kalenderweek;

 

Als er ipv ´of´ het woordje ´en´ had gestaan was het mij duidelijker geweest.

 

Alvast dank voor jullie reacties

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Bijkomend voordeel: andere mensen met een vergelijkbare vraag vinden het antwoord op HL!

 

In dat kader voor mensen met wellicht een wat andere situatie:

 

Wat ik begrijp uit de tekst is dat je om in aanmerking te komen voor een uitkering je minimaal vijf arbeidsuren moet verliezen. Alleen in dat geval heb je recht op uitkering, tenzij het aantal uren dat je verliest minimaal de helft is.

 

Dit zou bij voorbeeld voorkomen wanneer je dus acht uur werkt en vier uur verliest, zes en drie enz.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind alles natuurlijk geweldig en prima en zo...

 

Maar wat heeft "WW voor werknemers" en de precieze definities die UWV daarvoor hanteert om een uitkering te verstrekken nou met een ondernemersforum zoals HL, gericht op "ondernemerschap en innovatie", te maken?

 

Maar misschien begrijp ik de strekking van HL niet helemaal, dat kan natuurlijk ook.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Maar misschien begrijp ik de strekking van HL niet helemaal, dat kan natuurlijk ook.

 

Of misschien begrijp je de strekking van deze vraag kennelijk niet helemaal 8)

 

Die vraag is namelijk of en zo na in hoeverre het ondernemerschap van de vraagsteller invloed heeft op zijn WW uitkering als (ex-)werknemer. Dat is een legitieme vraag voor een forum met als scope innovatie en ondernemerschap.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.