• 0

Eenmanszaak naar vof inbreng

Hallo allemaal!,

 

De situatie is als volgt.

Ik ben sinds deze maand met 2 anderen een vof begonnen die uit mijn eenmanszaak komt. We hebben af gesproken om allemaal 1500 in te leggen. Bij de kvk is de eenmanszaak stop gezet en word de naam gebruikt voor de vof.

 

Echter heb ik voor de vof al de huur betaalt en een borg van 3 maanden voor het nieuwe kantoor. Daarnaast heb ik ook al spullen gekocht voor het nieuwe kantoor. Dit is rond de 1500 euro. Die ik met mijn eenmanszaak heb betaald.

 

We hebben nu afgesproken dat ik nu niks hoef in te leggen in vorm van geld en de de andere vennoten wel.

 

Maar hoe moet ik dit boeken in de nieuwe vof?

 

moet ik mijn bijdragen dan boeken als activa? en ook de borg boeken?

 

En moet dit op de beginbalans?

 

de andere vennoten storten hun geld na het oprichten van vof dus dat is niet echt een probleem en kan ik gewoon boeken als prive en bank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De borg moet je sowieso (dus ook bij de eenmanszaak!) op de balans zetten, want dat hoort niet bij de kosten.

Vervolgens kan je ook de "voor de VOF" betaalde (voorgeschoten) bedragen als een overlopende activum zetten bij de eenmanszaak (en dan dus niet als kosten meenemen!). Ik zou dan een bedrag kiezen dat samen met de borg 1500 euro is: dat wordt dan de beginbalans van de VOF.

 

Dan heeft de VOF dus 1500 euro aan bezittingen en jij 1500 aan kapitaal bij de start.

Vervolgens stort de anderen hun portie en klaar is Kees...

 

(daarna kan je de overlopende activa naar kosten in de VOF boeken - de borg moet in principe blijven staan)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.