• 0

Inschrijving KvK DJ

Beste leden,

 

Ik draai al jaren voor mijn plezier in clubs en feesten als DJ. Nu begint het wat serieuzer te worden met bijvoorbeeld een wekelijkse boeking in een club en de eigenaar wil dat ik het ga factureren. Opzich geen probleem natuurlijk, maar nu zat ik te denken dat ik me waarschijnlijk in moet schrijven bij de KvK.

 

Mijn vraag is echter wat de handigste optie is. Ik lees op het internet dingen als VAR, KOR etcetera, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Belangrijk is wel dat deze bijverdiensen nooit boven de grens van 1883(?) meende ik ergens te lezen uit zullen komen.

 

Kan iemand me hier even duidelijk uitleggen wat precies mijn stappen zouden moeten zijn?

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een terugkerende klus (je werkt op vaste tijdstippen, je werkt op de locatie van en met de materialen van de opdrachtgever) moet je erop letten dat het geen verkapt dienstverband is.

 

VAR bestaat niet meer.

 

Als je opdrachtgever een bepaalde zekerheid wil hebben dat jullie overeenkomst niet als een dienstbetrekking wordt gezien, kun je een modelovereenkomst overwegen.

 

Belangrijk is wel dat deze bijverdiensen nooit boven de grens van 1883(?) meende ik ergens te lezen uit zullen komen.

 

Als jij arm wil zijn, is dat inderdaad heel belangrijk. Maar waarom dan DJ en niet bijvoorbeeld boeddhistische monnik?

 

Kan iemand me hier even duidelijk uitleggen wat precies mijn stappen zouden moeten zijn?

 

Ik heb de indruk dat je niet per se ondernemer wil zijn, maar dat je het gevoel hebt dat het moet, en dat je wil weten hoe je dan in dat geval met zo weinig mogelijk moeite en zo weinig mogelijk kosten ondernemer wordt. Klopt dat?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.