• 0

Aangifte Inkomstenbelasting

Beste Lid van HL,

 

01. Ik heb 1 BV. Moet ik bij de aangifte Inkomstenbelasting als over mijn bv invullen. (Balans &

Exploitatierekening)

 

02. Als alleen de winst in de IB aangifte ingevuld moet worden, bij welke vraag cq rubriek dan.

 

03. Ik moet ook aangifte doen voor de Vennootschapbelasting met de Balans en Omzet - Kosten.

 

Kijk met belangstelling naar uw antwoord.

 

Bij voorbaat dank,

 

 

Groet Charles

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Griffoen en anderen,

 

De winst, daar betaal je Vennootschapsbelasting over. Omzet - Bedrijfskosten = WINST

Over het bedrag dat dan overblijft; Moet je toch Inkomstenbelasting betalen!

WINST - VpB = EXTRA INKOMSTEN. Maar waar van de Inkomstenbelasting moet ik dit opgeven.

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0
Over het bedrag dat dan overblijft; Moet je toch Inkomstenbelasting betalen!

Nee. Pas als je dat geld van de BV vervolgens naar privé gaat halen moet je daarover betalen. Maar geen inkomstenbelasting maar dividendheffing.

 

WINST - VpB = EXTRA INKOMSTEN

Nee Winst - VPB = toename netto eigen vermogen BV.

 

Beste Charles; je hebt een BV maar je weet kennelijk nog niet goed hoe een BV werkt? Pas je bijvoorbeeld wel eerst een DGA salaris (met loonbelasting) toe?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de aangifte inkomstenbelasting geef je het DGA loon op. Je vult daar ook in hoeveel loonheffing er al op ingehouden is. Je geeft dit op bij inkomsten uit arbeid.

 

Het programma zal bij box 2 waarschijnlijk nog wat vragen stellen over de aandelen en de waarde ervan. Als je buiten het loon ook dividend opgenomen hebt dan vul je dat hier ook in.

 

Als je bij de BV verlies hebt gemaakt dan kan je dit in de VPB verrekenen met het vorige boekjaar als daar winst was en anders kan je dit in de toekomst verrekenen als dan wel winst wordt gemaakt. De inkomstenbelasting heeft hier dus niets mee te maken.

 

Aan de vraagstelling zie ik dat je wel echt fiscale kennis te kort komt. Ik raad aan de aangifte door een professional te laten controleren.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.