• 0

verkeerde zending. klant wil niet retouren

Goedendag,

Ik heb een probleem.

Ik heb een kleine bestelling van een klant ontvangen welke uiteindelijk niet verzonden kon worden door leveringsprobleem.

Nu is er naar die klant echter per ongeluk een veel grotere zending (250 euro) gestuurd.

Komt er op neer dat een verzendlabel met zijn adres gegevens op een pakket geplakt is wat naar andere klant moest.

Die zending is als enkel huisadres met handtekening voor ontvangst verzonden.

 

Pas 3 weken later kwam ik hier achter doordat klant die op zending zat te wachten zich melde dat hij niks ontvangen had.

Heb degene aan wie per ongeluk gestuurd was een mail en brief gestuurd met dat we per ongeluk verkeerd gestuurd hebben, onze excuses aangeboden en een verzendlabel bijgesloten voor gratis retour sturen..

Nu geeft die klant echter aan dat ze niks ontvangen hebben en dat ik zelf al aangeef dat ik een fout gemaakt heb en dat ik hem niet moet lastigvallen met mijn fout.

en handtekening zou niet van hem zijn.

 

Wil dus gewoon niks retour sturen, heeft waarschijnlijk al gebruikt of verkocht.

 

Hoe sterk sta ik nu als ik dit naar incassobureau stuur en daarna naar kantonrechter?

En moet ik aangezien hij aangeeft toch niet retour te sturen en/of te betalen voor de ontvangen producten niet de incasso procedure overslaan en direct naar kantonrechter stappen?

 

Wie heeft er advies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Levert Bol.com geen ip-adres en tegenrekening bij een bestelling?

Nee, de verkoper annuleert in dat geval de bestelling in de backoffice van bol.com, waarna bol.com de klant terugbetaalt.

 

De topicstarter heeft kennelijk redenen gehad om meer dan één procedure niet te volgen. Ik kan wel raden naar die redenen, maar misschien kan hij dat beter zelf toelichten.

 

Verklaring is simpel.... ik haal 2 partijen door elkaar. niet verkocht via bol.com maar via Beslist.

en nee bol levert geen ip en rekening gegevens.

En van Beslist weet ik sinds vandaag pas dat die wel rekeninggegevens van klant in systeem hebben staan en dat ik dat niet bij klant hoef op te vragen ( overigens niet in alle gevallen is de rekeninginfo beschikbaar bij beslist, hangt af van lans/betaalmethode)

 

 

Overigens ben ik benieuwd welke procedures ik allemaal wel niet zou opvolgen volgens jou

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is hier niemand die het niet me je eens is dat de klant in beginsel onrechtmatig handelt indien hij (hij beweert zelf van niet...) het product ontvangen heeft en het niet retour wil sturen. Alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen, vier bladzijden vol op dit forum is inderdaad "trekken aan een dood paard".

 

Link naar reactie
  • 0

Zeg eens een 2500 euro aan kosten om mogelijk 250 euro retour te ontvangen is waarschijnlijk geen goed bedrijfsmodel.

 

Zou het erop gooien dat je interne procedures en controles niet kloppen en dat je voor 250 euri een goedkope les hebt geleerd.

Link naar reactie
  • 0

Even heel cynisch:

 

wat ik nu verzonden heb is uitzonderlijk groot en zwaar voor mijn assortiment (ruim 9 kilo en afmeting van ruim 70 cm).

 

Dat is zo'n beetje het gewicht en formaat van een stuk troittoirband, en zegt niets over wat er daadwerkelijk in heeft gezeten.

 

Maar hoe het ook zit, als je je spullen of geld terug wilt moet hiermee naar de rechter, de kosten daarvoor zijn aanzienlijk, en de kans dat je volledig gelijk krijgt en die kosten op de klant kunt verhalen acht ik niet enorm groot.

Link naar reactie
  • 0

Zeg eens een 2500 euro aan kosten om mogelijk 250 euro retour te ontvangen is waarschijnlijk geen goed bedrijfsmodel.

 

Zou het erop gooien dat je interne procedures en controles niet kloppen en dat je voor 250 euri een goedkope les hebt geleerd.

 

Ik heb in het verleden nog nooit 1 cent kosten gemaakt voor rechtszaak.

deed dit voorheen altijd via webcasso. die namen no cure no pay de incasso zaak aan en als dat geen resultaat had deden ze (na paar interne controles) ook de kantonprocedure op no cure no pay basis.

pas als klant uiteindelijk (na rechtszaak en invorderingsprocedure) alles betaald had dan betaalde ik dus voor de procedure, maar dat was dus dan al door de klant betaald en werd gewoon ingehouden op uit te betalen bedrag.

Hebben ooit zelfs een complete procedure gevolgd voor een factuur van 19 euro inclusief uiteindelijke beslagleggingen en openbare verkoop bij klant (maar dat is uitgebreid verhaal).

 

 

Maar goed ben er dus nog niet uit over wat ik zal doen, even afwachten.

Tijd heb ik helaas momenteel nog meer als geld ;-)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.