• 0

Website met radiokanalen erop? ( Radioportal )

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je krijgt dan mogelijk te maken met stichting SENA. Volgens de wet op naburige rechten moet je een licentie hebben om een radiostream te embedden, vinden zij.

 

Ik kan zo snel niet vinden of dat nog actueel is. 2 jaar terug werden daar nog rechtszaken over gevoerd:

https://tweakers.net/nieuws/105618/artiesten-eisen-dat-nederland-punt-fm-betaalt-voor-embedden-radiostreams.html

 

Als ik jou was zou ik dat eerst even uitzoeken alvorens enthousiast te beginnen met het maken van zo'n site.

Link naar reactie
  • 0

Je krijgt dan mogelijk te maken met stichting SENA. Volgens de wet op naburige rechten moet je een licentie hebben om een radiostream te embedden, vinden zij.

 

Ik kan zo snel niet vinden of dat nog actueel is. 2 jaar terug werden daar nog rechtszaken over gevoerd:

https://tweakers.net/nieuws/105618/artiesten-eisen-dat-nederland-punt-fm-betaalt-voor-embedden-radiostreams.html

 

Als ik jou was zou ik dat eerst even uitzoeken alvorens enthousiast te beginnen met het maken van zo'n site.

 

Zal ik doen, bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0

prima site overigens, gebruik ik dagelijks.

 

de enige reclame welke ik bekijk is als je misklikt, om daar nou een businessmodel omheen te bouwen?

ik zie ook geen enkele reden waarom ik daarvoor een andere site zou moeten kiezen.

 

Misschien door een makkelijke en korte naam die mensen makkelijk en snel kunnen onthouden en typen ?

Link naar reactie
  • 0

Nederland.fm heeft het vrij compact ingericht wat eigenlijk wel makkelijk is.

 

In theorie heb je eigenlijk alleen een site nodig die de player inlaad middels een Iframe.

Boven de player heb je vervolgens ruimte voor je banners.

 

Wel heel basic uitgelegd maar in principe zelfs makkelijk te doen middels wordpress.

 

 

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Link naar reactie
  • 0

In 2015 zijdelings bij een project met webradio betrokken geweest. Weet nog dat het best prijzig wordt naarmate je meer luisteraars trekt die gelijktijdig moeten kunnen luisteren (aantal slots).

 

Hier wat flarden die nuttig kunnen zijn:

 

- Icecast 2.X hosting in Nederland met 120 slots, 192 Kbps en 5GB opslag in de cloud;

- Software via Spacial.com, geschikt voor 3 stations met 50GB opslag, ruimte voor 15 DJ's en 120 luisteraars (simultaan). 24/7 broadcast en planmogelijkeden. Statistieken, fallback en volledige webintegratie;'

- Aanmelding bij Stichting Webcasting Nederland.

 

Schatting van de (maandelijkse) kosten:

 

- Euro 10,00 aanmelden Stichting Webcasting Nederland (eenmalig)

- Euro 2,50 per maand Stichting Webcasting Nederland

- Euro 58,50 per maand Buma

- Euro 36,00 per maand Sena

- Euro 65,00 per maand Spacial (mits noodzakelijk, dit is een groot pakket, het kleinere pakket komt op euro 20,00 per maand)

- Euro 30,00 per maand Stream hosting

- Euro 10,00 per maand SSD hosting

 

Totaal kosten per maand euro 212,00 ex BTW.

 

Weet er verder niet zoveel meer van. Project heeft een jaar gedraaid, was geen succes volgens mij. Deden eens per week een live uitzending en de rest van de tijd draaiden er playlists en herhalingen.

 

Dit plaatje was dus voor slechts 120 luisteraars. Nog niet echt interessant voor adverteerders lijkt me. Maar goed, dit was 2015. Mogelijk zijn de prijzen nu anders of kan je het anders opzetten. Ik denk dat de mogelijkheid tot live uitzenden het wat meer complex maakten.

 

Ik kan je evt. in contact brengen met de bouwer die dit destijds heeft opgezet. Die bouwt ook heel goede websites. PM me maar even als dat nodig is.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.