• 0

Auto huren

Mischien is het een domme gedachte maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een auto te kopen op de BV en deze vervolgens te verhuren aan mij zelf. (onder kostprijs) om zo de bijtelling te ontlopen.

 

Waarschijnlijk kan het niet maar kan er niets over vinden. Mischien is een combinatie met meerdere BV's (of ltd's) mogelijk.

 

En anders gewoon de bijtelling betalen......

 

Alvast bedank voor jullie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

verhuren aan mij zelf. (onder kostprijs) om zo de bijtelling te ontlopen.

 

Deze vlieger gaat inderdaad niet op..... de inspecteur zal het bedrag wat je onder de kostprijs gaat verhuren zien als verkapte beloning en hier toch premies op gaan heffen....

 

<>

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

de inspecteur zal het bedrag wat je onder de kostprijs gaat verhuren zien als verkapte beloning en hier toch premies op gaan heffen....

 

Als het tegen kostprijs kan lijkt me dat nog best aantrekkelijk.. je hebt dan dezelfde kosten als een auto prive, maar aftrekbaar. Ik ben echter bang dat de belastingdienst zal gaan eisen dat je het tegen -marktprijs- doet, en dan wordt het vast een stuk minder prettig?

Link naar reactie
  • 0

Tegen marktprijs hoeft niet, maar bedenk wel dat je jezelf moet factureren met BTW en dat jij als prive-persoon deze btw niet kan aftrekken.....

 

Ik snap benm niet helemaal....tegen kostprijs betekent dus gewoon dat je alle kosten doorberekend....Dan heb je ook geen aftrekmogelijkheden....!?

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat de opzet was om de auto tegen kostprijs te verhuren vanuit BV Y aan BV X, en er als dga/werknemer van X vervolgens in te gaan rijden.

 

Alleen lijkt me dat zoiets op een gegeven moment weer een 'auto van de zaak' wordt en bijtelling oplevert.. wat is eigenlijk de grens tussen een 'auto van de zaak' en 'zo nu en dan in de huurbak van de zaak rijden'?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Moet wel een hele dure auto zijn :)

 

"ik heb meerdere BV's", volgens mij bestaat de verplichting dat je minimaal 38.000,- als loon uit de BV moet halen.

Met meerdere BV's (zeg maar eens 3 ) heb je dan toch wel voldoende om een auto te van kunnen betalen.

 

Ener

Link naar reactie
  • 0

Hoe werkt zoiets dan als je bijv 2 weken een auto ter beschikking krijgt en die ook prive gebruikt? Ik neem aan dat je dan niet gelijk 22% bijtelling kunt verwachten?

 

Volgens de letter der belastingwet zou je inderdaad dan een bijtelling naar rato moeten opgeven: 2/52 ste deel dus.....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Volgens de letter der belastingwet zou je inderdaad dan een bijtelling naar rato moeten opgeven: 2/52 ste deel dus.....

 

Duidelijk verhaal.

 

"ik heb meerdere BV's", volgens mij bestaat de verplichting dat je minimaal 38.000,- als loon uit de BV moet halen.

Met meerdere BV's (zeg maar eens 3 ) heb je dan toch wel voldoende om een auto te van kunnen betalen.

 

Dat gaat niet per stuk dacht ik.. dat zou het fiscaal wel heel erg pijnlijk maken om zeg 10 BV's te hebben ;)

Link naar reactie
  • 0

Het salaris van een DGA geldt niet per definitie.

 

Daarvoor is het belangrijk dat:

 

a. je er wel of niet full time werkt

b. de bestaangeschiedenis wel of niet in gevaar komt.

 

Je kan niet bij 10 BV's tegelijk full time werken dus derhalve hoef je zeker niet 10x het dga salaris uit te keren.

Link naar reactie
  • 0

Moet wel een hele dure auto zijn :)

 

"ik heb meerdere BV's", volgens mij bestaat de verplichting dat je minimaal 38.000,- als loon uit de BV moet halen.

Met meerdere BV's (zeg maar eens 3 ) heb je dan toch wel voldoende om een auto te van kunnen betalen.

 

Ener

 

Maar als ik geen bijtelling hoef te betalen (de auto is nl. niet echt cheap) dan liever niet natuurlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.