• 0

opzetten bedrijf voor hulp voor zzp'ers

ik ben van plan om een service bedrijf op te zetten om zzp'ers te gaan helpen. Niet met een onderdeeltje maar totale hulp, uiteraard dat wat men nodig heeft.

Ik denk hierbij aan starters, maar ook voor bestaande zzp'ers. Denk hierbij aan:

1. boekhouding/administratie/aangiften

2. facturatie

3. cash-flow

4. personeel (administratie)

5. oplossen van schulden

6. verzekeringen

7. auto en lease

9. website/mail

10. folders, visites, flyers

11. enz.

 

Door wat rond te vragen en lezen op internet kom je al snel tot de conclusie dat het lijkt of deze groep ondernemers een beetje alleen op de wereld zijn. Ze worden nauwelijks gehoord en al helemaal niet geholpen. Ook merk ik dat er veel schulden ontstaan doordat men alleen maar werkt en geld genereert, maar dat ze niet goed omgaan met de financiën. Wellicht omdat het "later wel komt" of dat men er geen verstand van heeft. (een timmerman timmert en is geen boekhouder)

Ze moeten op zoek naar van alles om te gaan regelen en daar hebben ze geen zin/tijd voor. Als een zzp'er dat allemaal gaat uitzoeken kost dat veel geld omdat hij/zij dan niet kan werken en er ook meestal geen verstand van heeft.

Hierdoor ontstaan dus schulden, blijft facturatie/inning achter en daardoor ontstaan regelmatig zelfs onnodige faillissementen.

 

U zal wel gemerkt hebben dat ik niet meer spreek van zzp'ers maar inmiddels het woord ondernemer gebruik. ik vind namelijk dat, ondanks vele een andere mening toegedaan zijn, dat deze grote groep mensen wel degelijk goede ondernemers zijn of met een beetje hulp kunnen worden.

 

Dus wat ik bedoel is een aanbod van een totaal concept voor iedere ondernemer op een plek geregeld, met korte lijnen en bezoek bij de ondernemer thuis. Dit geeft rust en kost weinig tijdverlies.

zo kan de ondernemer zich bezigen met het vak waar hij/zij goed in is en ik/wij doen de rest.

 

Ik verwacht dat ik dit nooit alleen kan gaan doen en wil dan ook een soft-franchise opzetten, met een kleine fee per maand en zonder entreefee of omzet gerelateerde afdracht. Dit omdat ik vind dat we de kosten voor de ondernemer laag moeten houden dus ook voor de franchisenemer.

 

Het runnen van een franchiseorganisatie dat is geen probleem dat heb ik net afgesloten na 12 jaar. (verkocht) en de diverse kennis is dan ook wel aanwezig, maar uiteraard kan ik niet alles weten en heb ik partners nodig die dat wat niet voorhanden is willen leveren. Volop samenwerken met zakenpartners zodat het concept ook daadwerkelijk gaat lopen.

 

dan een vraag waar ik wel mee zit? Hoe kom ik in contact met deze groep ondernemers? Kan de KvK mij daarbij helpen bijv?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volop samenwerken met zakenpartners zodat het concept ook daadwerkelijk gaat lopen.

(...)

Hoe kom ik in contact met deze groep ondernemers?

 

Waarom zou iemand (stel: ik zelf bijv.) daar in geïnteresseerd zijn?

Je vraagt (kennelijk) geld voor je 'samenwerking'.

 

Waarom zou ik betalen, dus...

Ga je mij dan allerlei ZZP'ers "aanbieden", zodat ik mijn geld terug kan verdienen?

 

En dan hamvraag: Hoe kom je aan al die ZZP'ers...

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Hoe kom ik in contact met deze groep ondernemers? Kan de KvK mij daarbij helpen bijv?

Vast wel, je kunt net als ieder ander bij de KvK adresbestanden kopen en de ondernemers aanschrijven. Niet e-mailen, uiteraard.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou iemand (stel: ik zelf bijv.) daar in geïnteresseerd zijn?

Je vraagt (kennelijk) geld voor je 'samenwerking'.

 

Ik kan het aantal initiatieven tot dit soort totaalconcepten voor ZZP-ers inmiddels niet meer op 10 handen tellen; het aantal dat nog bestaat en nog redelijk succesvol is wel: dat zijn met name ZZP Nederland, ikwordzzper, PZO en Yellow Walnut / Yezzer.

 

Als "concurrent" stellen deze partijen niet veel voor omdat ze allemaal in de zelfde valkuil lijken te stappen: vanwege het verdienmodel moet alles als eenheidsworst worden aangeboden aan prijskopers. Het is een vreemde mix van belangenbehartiging, kennisbanken en collectieve inkoopvoordelen. ( En een groot deel van dat zogenaamde collectieve voordeel blijkt dan ook nog gebakken lucht, creatieve roeptoetermarketing )

 

In mijn optiek wordt de gemiddelde ZZP-er niet beter van dit soort totaalconcepten: bouw liever een eigen lokaal netwerk op en kies je eigen dienstverleners

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toch een ander beeld van de startende ondernemers. Die willen juist alles zelf uitzoeken. Pas als ze vastlopen komen ze om hulp vragen. Soms is dat te laat (bv logo in Paint gemaakt terwijl dat voor drukwerk gebuikt moet worden), maar veel zaken komen ze prima uit. En hoort ook bij het leerproces om ondernemer te worden.

De mensen die een webshopje vanaf hun zolderkamer hebben zijn vaak veel lastiger. Die denken alles te weten omdat ze al een paar euro verdient hebben en dus al verstand hebben van zakendoen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Shop,

 

uiteraard kost service iets, maar ook nu betaal je diensten die je afneemt. maar dat wil ik dus zo laag mogelijk houden door samenwerking met anderen ondernemers. Het gaat om die dingen die de ondernemer nodig heeft direct te kunnen leveren en dit tot realiteit te laten worden door andere ondernemers hiervoor in te zetten. Dus een verdienmodel voor iedereen die ergens goed in is, mits ze samenwerken met mij/ons. En ja, de starter, de medior en/of senior ondernemer kan dan bij ons terecht. ten eerste voor prijsvergelijking en ten tweede één loket waar alles aan gekoppeld is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toch een ander beeld van de startende ondernemers. Die willen juist alles zelf uitzoeken. Pas als ze vastlopen komen ze om hulp vragen. Soms is dat te laat (bv logo in Paint gemaakt terwijl dat voor drukwerk gebuikt moet worden), maar veel zaken komen ze prima uit. En hoort ook bij het leerproces om ondernemer te worden.

De mensen die een webshopje vanaf hun zolderkamer hebben zijn vaak veel lastiger. Die denken alles te weten omdat ze al een paar euro verdient hebben en dus al verstand hebben van zakendoen.

 

dat was ook mijn bedoeling. Lokaal krijg je veel meer voor elkaar dan nationaal. Vandaar dan ook de franchisegedachte zodat iedereen dit lokaal en meteen goed kan opzetten.

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke mening...

 

Als startende zzp-er zou ik NOOIT alles bij één club inkopen. Juist omdat bij zo'n club alleen maar ondermaatse of middelmatige dienstverleners zitten. Als ze echt goed zijn is er geen enkele reden om hierbij aan te sluiten.

 

Als startend zzp-er zoek je de allerbeste dienstverleners die bij jou passen en dat is voor elk aspect weer anders.

 

Kortom, gebruik je creativiteit en verzin iets anders. Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Ik kan het aantal initiatieven tot dit soort totaalconcepten voor ZZP-ers inmiddels niet meer op 10 handen tellen...
Daarom is marktonderzoek in de aanloop naar een plan ook belangrijk. Waarop lopen de meeste initiatieven stuk? Zelfoverschatting en vergeten dat marketing mikt op koopkrachtige vraag.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke mening...

 

Als startende zzp-er zou ik NOOIT alles bij één club inkopen. Juist omdat bij zo'n club alleen maar ondermaatse of middelmatige dienstverleners zitten. Als ze echt goed zijn is er geen enkele reden om hierbij aan te sluiten.

 

Als startend zzp-er zoek je de allerbeste dienstverleners die bij jou passen en dat is voor elk aspect weer anders.

 

Kortom, gebruik je creativiteit en verzin iets anders. Succes!

 

 

Een collega ZZPer helpen doe je toch om niet?

Link naar reactie
  • 0
Mijn persoonlijke mening...

Als startende zzp-er zou ik NOOIT alles bij één club inkopen. Juist omdat bij zo'n club alleen maar ondermaatse of middelmatige dienstverleners zitten. Als ze echt goed zijn is er geen enkele reden om hierbij aan te sluiten.

Yep ;)

 

Waarop lopen de meeste initiatieven stuk? Zelfoverschatting en vergeten dat marketing mikt op koopkrachtige vraag.

Dát, en matige tot dubieuze resultaten van slecht geselecteerde businesspartners: veel te veel platte verkopers en gelukszoekers met Euro-tekens in hun ogen.

 

Dat overkwam ZZP NL met hun oude externe verzekeringsadviseursrammers Resultaat: de meest besmette portefeuille van Nederland. Torenhoge provisies bij een verzekeraar die niet uitkeert.

 

Startersunie/M.A.D. moest de eigen franchisers zelfs met blokkeerperiodes tegenhouden om de toch al matig behaarde ZZP-kippen niet helemaal vanaf dag 1 kaal te plukken.

 

En recent is het ZZP-totaal-franchise initiatief nr 50 "eindelijkeigenbaas" stilletjes ter ziele gegaan; geen verrassing voor mij ::).

 

Ben erg benieuwd of nr 51 het beter aanpakt :P

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Shop,

 

Ik vind het apart dat je niet ingaat op mijn vragen. Want ik neem aan dat dit aan mij gericht is.

 

Allereerst vroeg ik:

Waarom zou ik (niet als ZZP'er, maar als ondernemer die je graag in contact mee wil komen) voor een samenwerking met jou betalen?

Wat krijg ik als "leverancier aan ZZP'ers" daar voor terug via jou (ik heb tenslotte dan betaald aan je)?

 

En dan vroeg ik ook:

Hoe kom je aan genoeg ZZP'ers om alle ondernemers die je mee samen wil gaan werken (tegen betaling! - aan jou) tevreden te stellen?

 

Maar misschien vind je dit onzinvragen (vandaar dan geen respons), dat kan natuurlijk ook.

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaringen zijn ook anders...

 

- Geen logo in Paint, maar een professioneel visitekaartje dat prima is voor de drukker gemaakt door middel van een goedkope, professionele template van GraphicRiver. Andere afbeeldingen zien er ook professioneel uit, geheel gratis door middel van het gratis programma Canva.

- Zelfde geldt voor de website. Wordpress template kopen, een professionele webdeveloper klein beetje betalen om het noodzakelijke in te stellen, daarna zelf doen.

- Boekhouden gewoon uitbesteden aan een professionele boekhouder. Wel het liefst via digitaal boekhouden en weer alles zelf invullen.

- Geen schulden door gewoon aan de keukentafel te beginnen en de opstartkosten zo laag mogelijk te houden, net zoals bovenstaande punten.

- Geen personeel (Dit is ook absoluut de wens niet. Het grapje "ik wens je veel personeel toe" wordt in mijn kringen vaak sarcastisch gebruikt).

- Gewoon privé auto gebruiken

- Broodfonds en minimale verzekeringen

 

Maar misschien ga jij om met hele andere ZZP-ers die wel echt meteen met een werkruimte en personeel beginnen? Zou misschien ook meer bij je passen aangezien je zelf ook meteen begint over een franchise oprichten i.p.v. gewoon zelf beginnen met een paar ZZP-ers helpen aan de keukentafel :)

 

In dat geval zou je kunnen uitsplitsen welke beroepen daar bij horen en dan wordt het wellicht makkelijker om er achter te komen hoe je met hun in contact kan komen?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie er geen enkele meerwaarde in.

Die uitzoekerij en alles valt best wel mee, daanraast heb je nog een waardevolle schat aan informatie als je naar je collega zzp-ers/ondernemers luistert. vervolgens kun ej met 3/4 van de vragen die je hebt bij je accountant terecht, welke je vragen als service gewoon beantwoord.

Een simpel logo en visitekaartje kan je al mooi laten maken door aan je collega's te vragen waar ze dat hebben laten doen, je kunt zelf wel aan een kaartje zien of die mooi genoeg is zodat het ook de uitstraling voor je bedrijf kan zijn.

 

en extra lidmaatschappen, d'r moet ook weer extra verdiend worden.

 

mijn advies aan collega's is gratis, gewoon zo min mogelijk lidmaatschappen.

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 1

@Peter/Kuver

 

Buiten het feit dat ik denk dat jij de klassieke denkfout maakt die al je voorgangers die Norbert noemt hebben gemaakt... (Er wordt overal geroepen dat er 1 miljoen zzp'ers zijn dus dat zal wel een interessante doelgroep/markt zijn. Not, want het zijn er de helft, het is geen homogene groep maar heel veel verschillende soorten mensen, die voor hun ondernemerschap gemiddeld het budget hebben of willen uitgeven van een bijstandsgerechtigde = weinig. En dat is slim want ondernemersregel 1 is dat geld dat je niet uitgeeft je eerste winst is)

 

... heb ik vooral een vraag aan je:

 

Waarom ben jij van plan zo'n bedrijf op te zetten?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 1
En dat is slim want ondernemersregel 1 is dat geld dat je niet uitgeeft je eerste winst is

 

Aan mij de schone taak om de categorie ondernemers die het geld wel heeft maar niet wil uitgeven, ondernemersregel 2 uit te leggen: bespaar niet op een parachute als je uit een vliegtuig wilt springen. Spring ofwel niet, of zorg voor genoeg budget. :)

 

 

In het Engels klinkt het beter:

 

"If at first you don't succeed.... so much for skydiving"

 

"You don't need a parachute to skydive, you only need a parachute to skydive twice"

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

In een ander draadje schrijf je recente ervaring met een fusie en overdracht van aandelen te hebben. Waarom niet die markt/doelgroep? Of interim-opdrachten bij uitval?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

ik ben van plan om een service bedrijf op te zetten om zzp'ers te gaan helpen. Niet met een onderdeeltje maar totale hulp, uiteraard dat wat men nodig heeft.

Ik denk hierbij aan starters, maar ook voor bestaande zzp'ers. Denk hierbij aan:

1. boekhouding/administratie/aangiften

2. facturatie

3. cash-flow

4. personeel (administratie)

5. oplossen van schulden

6. verzekeringen

7. auto en lease

9. website/mail

10. folders, visites, flyers

 

11. enz. [aankoop woning en/of bedrijfspand]

 

Zo'n beetje wat elk zichzelf respecterend advies- en administratiebureau nu ook al doet ... in onderdelen, al dan niet binnen de eigen onderneming of netwerk.

 

Advies: In de door u voorgestelde vorm ... niet aan beginnen.

En waarom niet: Vooral door uw hamvraag ... "Hoe kom ik in contact met deze groep ondernemers?"

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

En waarom niet: Vooral door uw hamvraag"

 

En door het verdienmodel met franchisefees, leadvergoedingen en verplichte kortingen op het gangbare tarief. Dit gaat onvermijdelijk ten koste van de kwaliteit.

 

Een lokaal netwerk werkt het beste met gunning op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid en onverplichte reciprociteit.

 

Op deze manier werk ik al jaren tot wederzijdse tevredenheid samen met vele partijen in mijn virtuele dorp. En hoe wij in contact komen met de doelgroep? De doelgroep benadert ons, op basis van de ruim 500.000 kwalitatieve bijdragen voor die doelgroep over boekhouding/administratie/aangiften, facturatie, cash-flow, personeel (administratie), oplossen van schulden, verzekeringen, auto en lease, website/mail, folders, visites, flyers en nog véél meer.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ook daar heb je als ZZP'er per definitie niets mee te maken... ;)

Vele ZZP'ers zullen op termijn het aannemen van personeel overwegen. Als dan is een goede voorlichting en expertise op het gebied van loonadministratie wel zo plezierig. Alla ... dat het dan, per definitie, geen ZZP'ers meer zijn maar ZMP'ers ... een kniesoor die daar op let.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.