• 0

Virtual Assistant Social Media India

Beste leden van HigherLevel.

Momenteel gaat social media erg goed, zo goed zelfs dat er behoorlijk wat tijd in zit op het moment.

Ca. 20 uur per week toch zeker wel.) (insta/facebook/mail).

 

Nu heb ik iemand in India die dit goed kan doen, en die nog wel enige training van mij moet krijgen.

Nu wil ik haar als voorbeeld 150 euro per maand betalen voor het werk wat ze levert.

Nu kan ik dit met een tussenpartij doen zoals www.upwork.com en dat ze via upwork betaald wordt.

Maar ik heb haar via een maat in India zelf gevonden en wil haar het liefst rechtstreeks betalen. (=voordelig).

Stel dat ik aan haar de 150 euro wil betalen voor het geleverde werk van een bepaalde maand, kan dit juridisch gewoon? en administratief? waar moet ik rekening mee houden?

 

Met vriendelijke groeten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe rechtstreeks betalen werkt weet ik niet, maar iemand inhuren via Upwork heeft ook voordelen. Sinds enkele jaren huur ik voor 5-15 uur per week een techneut in Oost-Europa in via Upwork en dat is erg relaxed werk uitbesteden. Aan een leuk en hardwerkend mens met wie ik een klik heb. En voor een prettige prijs.

De kosten van het platform gebruiken is wat mij betreft peanuts in verhouding tot het tarief en ik vind het grootste voordeel dat er elke 10 minuten een screenshot wordt gemaakt van zijn beeldscherm. Gezien hij werk doet dat ik doorfactureer kan ik precies zien hoeveel tijd ik per klant moet factureren.

 

Als jij wilt kunnen meten welke sociale media activiteiten jou het meest opleveren en je wilt je tijd besteden aan ondernemen ipv de administratief werk doen, is het via Upwork doen wellicht toch het overwegen waard. Dan kun je op Upwork terugkijken aan welke dingen ze veel of weinig tijd heeft besteed. Zeker als het geen bekende van je is, kan ik me daarnaast indenken dat het zeker de eerste maanden handig is om te kunnen volgen of ze de tijd die ze aangeeft voor je te werken ook daadwerkelijk heeft gewerkt en wat ze in die tijd heeft gedaan.

 

Maw mijn advies zou zijn om het eerst een tijdje via Upwork (of een ander vergelijkbaar platform) lekker risicoloos te proberen. Als deze persoon dan goed bevalt kun je altijd nog overstappen op rechtstreeks betalen.

 

Tot zover mijn 2 ongevraagde centen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij werken ook veel samen met Freelancers toen het nog Odesk heette en Elance, nu dus Upwork. Handig daar zijn de functies van de middle man zoals escrow. Nadeel is dat Upwork toch wel een flinke stuk eruit pakt voor zichzelf, weet niet precies het percentage maar het is niet mals. Als het iemand is waar je al geruime tijd mee samenwerkt en kunt vertrouwen zou ik dit koste wat kost buiten Upwork doen, misschien betalen via PayPal.

“Ideas are easy. Implementation is hard.” |

hemdvoorhem.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.