• 0

Overlopende jaren

Ik zit met het volgende:

 

Bepaalde debiteuren zijn in 2016 op basis van termijnen gefactureerd. Echter in 2017 na de laatste oplevertermijn heb ik ook een groot gedeelte van de inkoopfacturen ontvangen. Gevolg in 2016 een omzet van 60k terwijl in 2017 de omzet 20k bedraagt tegenover een kostprijs ad 35k ... een negatief resultaat van 15k in 2017.

 

Hoe vang ik dit administratief gezien correct op en welke journaalpost moet ik aanhouden ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Lees onderstaande link omtrent onderhanden werk bij de belastingdienst er eens op na.

Joost heeft voor de (externe) kosten gelijk alleen viel mij op dat er waarschijnlijk in 2016 via de termijnen ook vooruit gefactureerd is voor wat betreft het uitgevoerde werk aangezien de oplevering in 2017 en de facturering van de termijnen in 2016.

 

Daarvoor citeer ik het volgende;

"Voor de fiscale winstverantwoording wordt aangesloten bij de hoofdregel van de commerciële jaarverslaggeving:

winstverantwoording naar rato van de voortgang van de werkzaamheden. "

Vooruit gefactureerde productie uren kun je opnemen in de balans als vooruit gefactureerd.

 

JP;

Omzet (Debet) (res)

a/ Vooruit gefactureerd (Credit) (bls)

 

Onderhanden werk

 

Vriendelijke groet.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.