Op dit moment zit ik vast in mijn research, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Momenteel heb ik contact met een bedrijf in Portugal dat mijn kleding zal gaan produceren. Zij leveren zelf de stoffen, maar werken ook met leveranciers voor bijvoorbeeld technische stoffen.
Ik weet dat er een Nederlandse wetgeving bestaat; Het Warenwetbesluit textielproducten en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Waarin er o.a. wordt gesproken over:
- Brandveiligheidseisen
- Mechanische veiligheid
- Chemische eisen textiel (en leer)
Maar hoe weet ik/kom ik erachter of het bedrijf en de leverancier aan deze eisen voldoen?
De leverancier bezit 'volgens hun website' bijvoorbeeld de certificatie:
ISO 9001:2008, OEKO-TEX Standard 100, OEKO-TEX STEP (level 3) and GOTS.
Of is het zo, dat elk stoffen leverancier in Europa sowieso moet voldoen aan alle eisen en ik ervan uit kan gaan dat alles voldoet aan de criteria?
Ik wil namelijk voorkomen, dat wanneer ik straks een hele collectie ontwikkeld en geproduceerd heb, het niet voldoet aan de Nederlandse eisen betreft Textiel & Kleding!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Amat
Amat
Hoi allemaal,
Op dit moment zit ik vast in mijn research, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Momenteel heb ik contact met een bedrijf in Portugal dat mijn kleding zal gaan produceren. Zij leveren zelf de stoffen, maar werken ook met leveranciers voor bijvoorbeeld technische stoffen.
Ik weet dat er een Nederlandse wetgeving bestaat; Het Warenwetbesluit textielproducten en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Waarin er o.a. wordt gesproken over:
- Brandveiligheidseisen
- Mechanische veiligheid
- Chemische eisen textiel (en leer)
Maar hoe weet ik/kom ik erachter of het bedrijf en de leverancier aan deze eisen voldoen?
De leverancier bezit 'volgens hun website' bijvoorbeeld de certificatie:
ISO 9001:2008, OEKO-TEX Standard 100, OEKO-TEX STEP (level 3) and GOTS.
Of is het zo, dat elk stoffen leverancier in Europa sowieso moet voldoen aan alle eisen en ik ervan uit kan gaan dat alles voldoet aan de criteria?
Ik wil namelijk voorkomen, dat wanneer ik straks een hele collectie ontwikkeld en geproduceerd heb, het niet voldoet aan de Nederlandse eisen betreft Textiel & Kleding!
Of kan ik hier liever bij RVO.NL terecht?
Groetjes Amat
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56960-nederlandse-textiel-eisen-productie-en-textiel-leverancier-in-portugal/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag