• 0

rekening van verhuurder na opzegging contract

Onlangs heb ik de huur van een van de kamers die we huren opgezegd in een bedrijven verzamelpand.

 

Daar zit een opzegtermijn aan en binnen de opzegtermijn is er een nieuwe huurder gevonden. Kamer is leeg opgeleverd en de nieuwe huurder zit er in, ik hoef niet meer te betalen. Nu krijg ik van de verhuurder de rekening van de courtage van een makelaar voor de verhuur van de kamer. Vooraf is hier niets over afgesproken of gemeld en er staat niets over in het contract.

 

Dit bedrag is minder dan de maanden die nog open hadden gestaan bij het doorlopen van de huur, maar nog steeds een behoorlijk bedrag.

 

Moet ik dit contractueel gezien betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt helemaal aan hoogte van bedrag en werkelijke kosten of extra kosten die gemaakt zijn.

Advertenties, kan ik mij voorstellen.

Tijd en energie of courtage van een makelaar ? Ik zou zeggen : Neen.

 

Ten eerste ben jij geen partij hierin en hiernaast is jou ook geen toestemming vooraf gevraagd voor maken deze extra onkosten. Een makelaar inschakelen is de keuze van de verhuurder maar natuurlijk niet de goedkoopste. Door jou op te zadelen met deze kosten is het wel goedkoop en makkelijk voor de verhuurder. Dat weer wel.

 

Ben je coulant zou ik zeker eerst beginnen met coulance voor helft van bedrag waarom wordt gevraagd.

Doen ze hierover toch moeilijk zeg je; geen probleem, stuurt U mij gaarne het contract met mijn handtekening hieronder, waaruit enige verplichting tot betaling staat omschreven.

 

Doe het per mail, niet telefoon. Alles zwart op wit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.