• 0

Limonade verzenden aan EU landen

Hallo allemaal.

 

We zijn nu van plan om een limonade te verkopen aan een bedrijf in Duitsland/Frankrijk/Engeland.

We hebben de limonade ooit geimporteerd uit Japan en hebben invoerrechten + verbruiksbelanstingen hiervoor al betaald.

 

Mijn vraag 1:

Kunnen we de limonade verzenden aan de bedrijf in EU landen, met Vereenvoudigd Geleidedocument (net als accijnsgoederen) ?

en later kunnen we de betaalde verbruiksbelantingen terugvragen met de VGD die is gereturnd door de bedrijf in EU landen ?

 

Mijn vraag 2 :

voor zover ik weet, kent Duitsland/Frankrijk/Engeland geen verbruiksbelastingen op limonade.

Kunnen de bedrijven in Duitsland/Frankrijk/Engeland zomaar de zending ontvangen, zonder enige verplichting ?

 

Wie weet de procedure ? en kan iemand vertellen waar ik moet opletten ??

 

alvast bedankt !

 

Groetjes, Mame

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bert,

 

Bedankt voor uw antwoord.

Ik begrijp dat we de betaalde verbruikbelasting terug kunnen vragen aan de douane met bv. CMR and verkoopfactuur.

 

Ik heb ook een formulier voor "verzoek Accijns en Verbruikbelastingen (teruggaaf)" gevonden op de website van de belastingdienst,

daar staat "U mag dit formulier alleen gebruiken als u van de douane een ontheffing hebt gekregen......".

Weet u/iemand wat de ontheffing hiervoor is ? Om de ontheffig te krijgen wat moet je hebben ???

 

Groetjs, Mame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.