• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel van de namen die je bedacht bestaan al en dat kan problemen geven naast het feit dat de domeinen niet beschikbaar zijn.

Maar een goede Engelse naam die hier niet gebruikt wordt kan je vinden via Google en event is natuurlijk al een mooi begin. Wel leuk dat bij de zoektermen "event agency New York" "Eventique" opborrelde, en warempel een Nederlands bedrijf had het zelfde idee of is natuurlijk zelf heel creatief geweest.

 

Even doorscrollend wordt het je heel gemakkelijk gemaakt.

 

http://www.eventmarketer.com/2016-it-list/

 

Zoek bij voorkeur een niet beschrijvende naam, vind uit of hij niet al in gebruik is in Nederland en registreer de domeinen en liefst ook het merk. Of neem een woord dat aanspreekt als uitgangspunt / inspiratiebron.

 

Vul bijvoorbeeld hier in.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de ideeën :).

Wedding planner en event manager zijn wel heel verschillende doelgroepen. En je 'pakt' mensen op een ander moment in hun leven. (stelletjes die gaan trouwen smijten geld over de balk ;-))

Het klopt inderdaad dat de doelgroepen uiteen lopen, maar mijn rol als Event Manager wijkt juist niet erg af. Dat is de reden dat ik me op beide doelgroepen wil richten.

 

Veel van de namen die je bedacht bestaan al en dat kan problemen geven naast het feit dat de domeinen niet beschikbaar zijn.

Dat is ook precies de reden waarom ik nog geen naam heb kunnen verzinnen die nog niet bestaat.

 

A Thousand Things | Event planning

Leuk! Zoiets zoek ik inderdaad. Het zegt wel iets over wat ik doe, maar komt toch professioneel over. Verder ben ik ook aan het denken over welke meerwaarde ik kan bieden. Zelf denk ik vooral door mijn aanpak. Ik verdiep me echt in de 'wens' en probeer erachter te komen wat nu echt belangrijk is. Op die manier maak ik een event of bruiloft zo persoonlijk mogelijk. Ik verras graag mensen en doe graag die stap extra. Daarnaast ben ik een echte perfectionist, dus heb ik oog voor detail en kan men eropaan dat alles tot in de puntjes geregeld is. Mijn kracht als Event Manager lag ook juist op alles achter de schermen op rolletjes laten lopen. Zorgen dat de gasten niets door hebben van al het regel en dat alles vanzelf lijkt te gaan. (ondanks dat er soms best kleine dingetjes mis kunnen gaan achter de schermen, merkt niemand daar iets van)

Als ik ergens voor gevraagd wordt, ga ik er voor de volle 100% voor en samen met mijn perfectionisme en persoonlijke verdieping, haal ik het beste eruit.

 

Queen Bee Events
Leuk gevonden, maar heeft voor mij persoonlijk ook nog andere minder leuke betekenis uit mijn jeugd.

 

Cynthesizer

 

Partijleidster

 

Voorfeest

 

Vierdier

Goede namen op verder op te brainstormen :)

 

Super bedankt allemaal, mochten er nog meer ideeën te binnen schieten dan hoor ik het graag. Een edge of grappige naam spreekt me erg aan en dan in combinatie met een professionele uitstraling :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verder ben ik ook aan het denken over welke meerwaarde ik kan bieden. Zelf denk ik vooral door mijn aanpak. Ik verdiep me echt in de 'wens' en probeer erachter te komen wat nu echt belangrijk is. Op die manier maak ik een event of bruiloft zo persoonlijk mogelijk. Ik verras graag mensen en doe graag die stap extra. Daarnaast ben ik een echte perfectionist, dus heb ik oog voor detail en kan men eropaan dat alles tot in de puntjes geregeld is. Mijn kracht als Event Manager lag ook juist op alles achter de schermen op rolletjes laten lopen. Zorgen dat de gasten niets door hebben van al het regel en dat alles vanzelf lijkt te gaan. (ondanks dat er soms best kleine dingetjes mis kunnen gaan achter de schermen, merkt niemand daar iets van). Als ik ergens voor gevraagd wordt, ga ik er voor de volle 100% voor en samen met mijn perfectionisme en persoonlijke verdieping, haal ik het beste eruit.

Lees dit nog eens rustig na.

 

Er zit niets onderscheidends in.

 

In dienstverlening is al een tijdje het begrip ontzorgen populair. Die boodschap kun je handen en voeten geven door de vraag te stellen: Geniet je zelf wel van je eigen Bruiloft (vul in) Jubileum, Reunie, Familiefeest?

 

Een andere dimensie is netwerk. Als je je vak goed doet, ken je de leveranciers, de accommodaties, de dienstverleners die nodig zijn om Geen Alledaagse Bruiloft te garanderen. Dat maakt de regio ook relevant. Ik zou in Groningen geen Limburgse partyplanner bellen. Dat geeft ook een mooie blog-ingang: tien bijzondere locaties, tien origineelste cateraars, tien verrassende artiesten. Noem ze niet bij naam, maar beschrijf waarom ze speciaal zijn.

 

 

Voor brainstormen is ook de invalshoek via partij kansrijk... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Lees dit nog eens rustig na.

 

Er zit niets onderscheidends in.

 

In dienstverlening is al een tijdje het begrip ontzorgen populair. Die boodschap kun je handen en voeten geven door de vraag te stellen: Geniet je zelf wel van je eigen Bruiloft (vul in) Jubileum, Reunie, Familiefeest?

 

Een andere dimensie is netwerk. Als je je vak goed doet, ken je de leveranciers, de accommodaties, de dienstverleners die nodig zijn om Geen Alledaagse Bruiloft te garanderen. Dat maakt de regio ook relevant. Ik zou in Groningen geen Limburgse partyplanner bellen. Dat geeft ook een mooie blog-ingang: tien bijzondere locaties, tien origineelste cateraars, tien verrassende artiesten. Noem ze niet bij naam, maar beschrijf waarom ze speciaal zijn.

 

 

Voor brainstormen is ook de invalshoek via partij kansrijk...

 

Ik zit nog helemaal in het beginstadium van alles bedenken en dus ook in het bedenken hoe ik mijzelf in de markt ga zetten en mijzelf ga onderscheiden van de rest. Vanuit collega's weet ik dat ik goed ben in mijn werk en een grote meerwaarde kan bieden. Ik wil mij niet profileren als Weddingplanner waar je bij moet zijn voor HET sprookjeshuwelijk van het jaar bijvoorbeeld. Ik wil me juist richten op de mensen die onbezorgd van hun dag willen genieten. Een evenement of bruiloft kan erg veel stress opleveren en ervoor zorgen dat diegene er zelf niks van mee krijgt of er niet van kan genieten.

Wat netwerk betreft heb ik daar ook de nodige ervaring in. Ik weet bij welke leveranciers ik moet zijn, maar nog belangrijker: waar ik op moet letten bij de keuze van een leverancier. Wat is belangrijk? Welke vragen moet je stellen? Waar kan je op onderhandelen? De keuze van een leverancier is belangrijker dan mensen vaak denken. Zij hebben grote invloed op de sfeer en kwaliteit van je bruiloft/evenement. Ik kan samen met de klant achterhalen wat dus echt bij hun past en welke leveranciers (locatie, catering, muziek, aankleding) het beste bij hun passen.

 

Hoe ik dit allemaal goed ga verwoorden en waar ik me onderscheidend in wil opstellen weet ik dus nog niet concreet. Bedankt voor de tips om over na te denken :).

 

Dat onderscheidende hoeft van mij niet perse in mijn naam terug te komen, omdat ik daar ook flexibel in wil zijn. Misschien kom ik er na een tijdje achter dat mijn onderscheidenheid juist ergens anders in zit en dan past de naam niet meer.

 

Link naar reactie
  • 0

Een logisch vervolg op het hebben (krijgen) van een bedrijfs- of productnaam is dat je daar een logo voor wil hebben. Laat daar tegenwoordig nou een algoritme voor zijn die aan de hand van een paar simpele vragen heel veel logo's voor je uitpoept...

 

Hier te vinden. Kost wel een paar tientjes als je een hoge resolutie versie wil. Maar je kan de voorbeelden natuurlijk ook gebruiken ter inspiratie... :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dat onderscheidende hoeft van mij niet perse in mijn naam terug te komen, omdat ik daar ook flexibel in wil zijn. Misschien kom ik er na een tijdje achter dat mijn onderscheidenheid juist ergens anders in zit en dan past de naam niet meer.

Niets is voor de eeuwigheid.

 

Bij de start van een nieuwe onderneming werkt het aantal keuzes soms verlammend. Je wil immers niet de verkeerde keuze maken.

 

Je kan nu (in vergelijking met een generatie terug) voor relatief weinig geld een naam kiezen, een logo laten maken, een website en een blog beginnen, met uitlopers naar social media. Om zo met vallen en opstaan te beginnen.

 

Dat hoeft niet eens meteen voor de volle breedte te zijn. Je kan ook een landingspagina maken voor (ik noem maar wat) gay family events, tuinfeesten, Zoete Zestiens, verleuvingen, enz. Als test-niche. Lerendoortedoen!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

"Quote:

Wedding planner en event manager zijn wel heel verschillende doelgroepen. En je 'pakt' mensen op een ander moment in hun leven. (stelletjes die gaan trouwen smijten geld over de balk ;-))

Het klopt inderdaad dat de doelgroepen uiteen lopen, maar mijn rol als Event Manager wijkt juist niet erg af. Dat is de reden dat ik me op beide doelgroepen wil richten."

 

Mijn punt is dat het niet handig is om je op twee doelgroepen te richten. Trouwende stelletjes letten op de roze strikjes en pakken en nette kapsels en of hun leverancier wel HET product voor ze heeft, want het is wel DE dag.

 

Iemand die een event wil laten plannen zoekt iemand die achter de schermen de boel retestrak regelt en professioneel is. Iemand die een huwelijk plant denkt niet aan een 'event planner' maar aan een 'wedding planner'. En mensen denken bij een wedding planner niet ook aan iemand die hun event wel eens even strak zal regelen.

"Huwelijken en andere events" bekt niet lekker ;-)

(Hoewel je je feitelijk gezien op dezelfde skills baseert ...)

 

Hele andere customer journey, hele andere positionering, hele andere doelgroep.

Link naar reactie
  • 0

Hi forumleden,

 

Hopelijk heb ik dit in het goede sub-board geplaatst.

 

Lang anoniem rondgekeken op HigherLevel en sinds twee weken mijn baan opgezegd om fulltime te gaan ondernemen. Tot dusver een heel goed besluit, maar het is inmiddels wel de hoogste tijd om me voor het eerst tot jullie te wenden voor wat advies. ;-)

 

Alles staat klaar; de administratie, het concept, de website, de eerste 2 klanten hebben getekend (hoera!). Maar voordat ik ga beginnen met bijvoorbeeld een SEA campagne of content marketing, heb ik nog 1 groot besluit te maken. En ik blijf maar dubben.. over de merknaam.

 

Concept: we gaan onze klanten adviseren over en ondersteunen bij een geluksgericht personeelsbeleid. Omdat investeren in het geluk van je personeel zich uitbetaalt in bijvoorbeeld een verlaagd ziekteverzuim en verhoogde productiviteit.

 

Ik heb lang de naam WorkFuel in het achterhoofd gehad, maar merk dat veel mensen het niet goed verstaan. Vooral het woordje 'Fuel' veroorzaakt nogal eens verwarring. Reden om een alternatief te overwegen, en dat is WorkJoy geworden.

 

1) Wat vinden jullie sterker, in de breedste zin van het woord? (dekt de lading / krachtig / goed verstaanbaar / etc.)

2) Herkennen jullie het dat 'WorkFuel' niet lekker 'bekt'?

 

Jullie input wordt sterk gewaardeerd. Mocht het topic ergens ander thuishoren, dan hoor ik dat graag.

 

Fijne avond allemaal!

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Petrr1,

 

allereerst welkom als actief lid op ondernemersforum Higherlevel!

 

Ik heb jouw openingsbericht licht aangepast en verplaatst naar ons verzameltopic 'Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam'.

 

Andere meelezers of nieuwe leden wijs ik tevens graag op ons voorsteldraadje, maar dat heb je bij deze ook al gedaan. ;)

 

Als inhoudelijke reactie vind ik de genoemde namen niet geweldig. Misschien zou je daar niet tussen moeten willen kiezen, maar eerder eens even offline moeten sparren met bijvoorbeeld Annedien Hoen (zie boven)?

 

Wie is de 'we' die je noemt?

 

(mod)groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi forumleden,

 

Hopelijk heb ik dit in het goede sub-board geplaatst.

 

Lang anoniem rondgekeken op HigherLevel en sinds twee weken mijn baan opgezegd om fulltime te gaan ondernemen. Tot dusver een heel goed besluit, maar het is inmiddels wel de hoogste tijd om me voor het eerst tot jullie te wenden voor wat advies. ;-)

 

Alles staat klaar; de administratie, het concept, de website, de eerste 2 klanten hebben getekend (hoera!). Maar voordat ik ga beginnen met bijvoorbeeld een SEA campagne of content marketing, heb ik nog 1 groot besluit te maken. En ik blijf maar dubben.. over de merknaam.

 

Concept: we gaan onze klanten adviseren over en ondersteunen bij een geluksgericht personeelsbeleid. Omdat investeren in het geluk van je personeel zich uitbetaalt in bijvoorbeeld een verlaagd ziekteverzuim en verhoogde productiviteit.

 

Ik heb lang de naam WorkFuel in het achterhoofd gehad, maar merk dat veel mensen het niet goed verstaan. Vooral het woordje 'Fuel' veroorzaakt nogal eens verwarring. Reden om een alternatief te overwegen, en dat is WorkJoy geworden.

 

1) Wat vinden jullie sterker, in de breedste zin van het woord? (dekt de lading / krachtig / goed verstaanbaar / etc.)

2) Herkennen jullie het dat 'WorkFuel' niet lekker 'bekt'?

 

Jullie input wordt sterk gewaardeerd. Mocht het topic ergens ander thuishoren, dan hoor ik dat graag.

 

Fijne avond allemaal!

 

 

Bedankt voor de mention @Highio :-)

 

Ik werk o.a. als naamstrateeg/naambedenker, vandaar.

Wat ik mis in je verhaal is meer statements over je identiteit en kernwaarden. Ik lees de business case (geluk betaalt zich uit) maar niets over waar jij/jullie voor staan en wat voor merk jullie willen zijn. Dan blijf je hangen in gesteggel over of iets lekker bekt of niet in plaats van de betekenis van de naam en het verhaal dat je wilt vertellen . Als je die essentie te pakken hebt kom je al dichter bij een naam die klopt bij je strategie.

Hoe ik het altijd aanpak met een klant is dat we eerst grondig naar de essentie op zoek gaan en dat samenvatten, een inspirerende ambitie neerzetten, zodat je weet 'waar je van bent', welke kern/merkwaarden onderliggend zijn aan je bedrijf en dan vloeit daar veel logischer een naam uit.

Ik heb ook veel gewerkt als identiteitontwerper/merkexpert dus vandaar dat ik zo de nadruk leg op het voortraject - in mijn ervaring komen daar veel betere namen uit, en heb je bovendien meteen grondstof voor je verdere profilering, logo, communicatie, strategie.

 

Ik heb toevallig een tijdje terug een organisatieontwikkelaar die ook met geluk bezig is aan een nieuwe naam geholpen en ik merkte dat je, als je niet uitkijkt, in de bedachte namen in een soort heppie de peppie sfeertje terechtkomt die geen recht doet aan het belang en gewicht van geluk.

Laat maar weten of je een keer naar Leiden wilt komen voor een goed gesprek/sessie hierover, voor startups wil ik nog wel eens voor een item uit mijn verlanglijstje werken ;-) (word ik gelukkig van ;-))

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik weet niet of mijn post hier goed staat, of dat ik reageer op een bestaande topic?

 

Ik ben bezig met plannen om een winkel te starten. Pieker me suf over een naam. Ik had een mooie bedacht, zelfs meerdere maar nu zijn de plannen ietwat veranderd en daar passen de namen niet meer bij.

Activiteiten: verkopen van (veelal) handgemaakte, opgeknapte spullen, met name alles voor in en rond het huis.

Het wordt daarnaast ook een soort van creatief atelier waar een paar mensen met een verstandelijke beperking werken (dagbesteding/werk). Zij helpen mee met de zelfgemaakte spullen en die worden ook verkocht.

Namen als Tover Atelier, createlier of Creakado bestaan helaas al. Belangrijk is dat de domeinnaam nog vrij is uiteraard.

De naam moet makkelijk uitspreekbaar zijn, maar niet te kinds.

Een naam die een begrip wordt in de omgeving. En liefst een naam die wat zegt over de zelfgemaakte creatieve producten.

Lastig.

Daarom mijn vraag of jullie nog ideeën hebben?

Groetjes, Fiona

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fiona,

 

creadroom.nl is nog vrij. Creatief, droom en syndroom.

 

Ik denk dat je met wat je doet niet teveel moet proberen te verwijzen in je domeinnaam. Wat je maakt weten de mensen na korte tijd toch wel. Daarom kan je beter voor een naam kiezen die niet te direct naar je restauraties of de mensen met een beperking verwijst. Met creadroom.nl zou je nog uit de voeten kunnen. De naam is makkelijk te onthouden en heeft inhoud. Maar meerdere activiteiten in een enkele domeinnaam die ook nog goed te onthouden is werkt vaak niet.

 

Grt,

Frank

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kijken naar een domein die jezelf representeert, je wilt dat het lokaal een begrip wordt dus ik zal vooral kijken naar jezelf en niet teveel leunen op wat je doet en met welk soort mensen.

 

Een naam hoeft niet perse datgene te benoemen dat je doet, zoals Frank dat al heeft gezegd hierboven. Daarvoor hebben we slagzinnen, websites, reclame uitingen en logo's voor uitgevonden.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga binnenkort starten als eenmanszaak in bouwsector. Onder andere klussen en in de bouw. Verder zal ik ook alle werkzaamheden verrichten die hierbij horen zoals schilderen, tegelleggen ect.

 

Alleen zat ik nog met een probeem. De naam. Veel bedrijven hebben hun eigen naam en dat wil ik op een of ander manier niet.

 

Weten jullie een leuke bedrijfsnaam voor deze sector. Creatief zijn mag

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.