• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik ben recent afgestudeerd en wil mijn eigen bedrijfje opzetten, een marktonderzoeksbureau. Dit eigenlijk vanwege het feit dat ik een aanvraag kreeg voor het uitvoeren van een opdracht op het gebied van marktonderzoek. Hiervoor moet ik natuurlijk wel officieel ingeschreven staan.

 

 

Je kan gewoon als freelancer een opdracht aannemen. Misschien is het beter om eerst die opdracht netjes uit te voeren en dan gaandeweg eens een plan te maken voor een wat meer bedrijfsmatige aanpak. Geeft je wat tijd om om je heen te kijken en de markt te peilen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben recent afgestudeerd en wil mijn eigen bedrijfje opzetten, een marktonderzoeksbureau. Dit eigenlijk vanwege het feit dat ik een aanvraag kreeg voor het uitvoeren van een opdracht op het gebied van marktonderzoek. Hiervoor moet ik natuurlijk wel officieel ingeschreven staan.

 

 

Je kan gewoon als freelancer een opdracht aannemen. Misschien is het beter om eerst die opdracht netjes uit te voeren en dan gaandeweg eens een plan te maken voor een wat meer bedrijfsmatige aanpak. Geeft je wat tijd om om je heen te kijken en de markt te peilen.

 

Maar dan moet je je toch ook inschrijven in de KvK?

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is een formaliteit. Voor een goeie handelsnaam zou je eerst een analyse moeten maken van de markt en jouw (gewenste) positie daarin. Er zijn heel veel eenpitters die klussen in marktonderzoek, ook mensen met veel ervaring. Begin maar eens met de persoon neer te zetten. Dan doe je gaandeweg vast ook inspiratie op voor een handelsnaam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hi!

 

Leuk om die ondernemende spirit te zien!

 

De beste tips die ik je zou willen geven is de volgende:

1. Krijg ECHTE klanten (je zei dat je al aanvragen kreeg, dus perfect!)

Die zullen je vertellen en meer leren over wat zij willen etc.

2. Je kunt natuurlijk ALLE soorten martkonderzoeken doen,

... je kunt ook uitblinken in bijvoorbeeld ALLEEN online onderzoek.

Als ik jou was zou ik één bepaalde niche kiezen en daar de autoriteit van worden.

 

Wat betreft de naam:

Eerlijk gezegd vind ik alle namen die je opnoemde erg nietszeggend.

Zorg ervoor dat jouw naam PAKKEND, VERFRISSEND (VERNIEUWEND) en SIMPEL is.

Jij bent degene die marktonderzoek simpel voor klanten maakt!

 

Wat vind je van:

- WESEARCH

- MARQUED (zowel MARKED als MARKET)

- MASSMARKET

etc.

 

K.I.S.S.

(Copywright Richard Branson :)):

Keep It Simple Stupid.

 

Link naar reactie
  • 0

WESEARCH vind ik heel leuk.

De .nl is bezet, maar ik word niet veel wijzer van die website.

Wat jullie?

 

 

 

Graag gedaan :).

Krijg ik nu korting op een online onderzoek? ;)

(Heb namelijk nog wel een enorm goed voorstel dat commercieel interessant is!)

 

Bij mij komt er niets op het scherm bij wesearch.nl.

Zou kunnen dat een domeinenjager je voor was en hem heeft gekocht.

 

De .COM is inderdaad een rare.

Lijkt mij geen normaal bedrijf.

Je zou eens contact met ze kunnen opnemen!

(Zou ook goed een soort 'opvulpagina' kunnen zijn van domeinenhunters!)

 

Laat het even weten, ben benieuwd :)!

 

Link naar reactie
  • 0

WESEARCH vind ik heel leuk.

De .nl is bezet, maar ik word niet veel wijzer van die website.

Wat jullie?

 

 

 

Graag gedaan :).

Krijg ik nu korting op een online onderzoek? ;)

(Heb namelijk nog wel een enorm goed voorstel dat commercieel interessant is!)

 

Bij mij komt er niets op het scherm bij wesearch.nl.

Zou kunnen dat een domeinenjager je voor was en hem heeft gekocht.

 

De .COM is inderdaad een rare.

Lijkt mij geen normaal bedrijf.

Je zou eens contact met ze kunnen opnemen!

(Zou ook goed een soort 'opvulpagina' kunnen zijn van domeinenhunters!)

 

Laat het even weten, ben benieuwd :)!

 

 

Dat kunnen wij best bespreken! ;D

 

Ik heb ervoor gekozen om www.we-search.nl te gebruiken, refererend aan 'we search', 'research' en 'e-search'.

Zeker dat e-search kan ik, denk ik, goed verwerken in een logo, bijvoorbeeld wEsearch.

Je bent een held!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ondernemers,

 

Momenteel zijn wij in vergevorderde stage van starten. De financiering is ver rond, het idee is ver rond, de inkoop is geen probleem enkel de puntjes op de i dienen nog gezet te worden.

 

Mijn ouders willen een winkel gaan beginnen, waarin ik de ook een rol ga spelen, in een wijkwinkelcentrum waar men artikelen gaat verkopen die vergelijkbaar zijn met Action/Edco met daarbij aangevuld met enkele leuke interesante partijen en acties. Nu hebben ze nog niet echt een fatsoenlijke naam als het aan mij ligt.

 

Namen als Winkel van Sinkel of Euroshop, is al teveel uitgemolken voor dit concept dus ik ben op zoek naar een naam die leuk is voor een winkel als deze.

 

Hopelijk kunnen jullie mij hierin mee helpen?

Winkel in huisdecoratie en allerhande gebruiksartikelen in onder andere huishoudelijk, verzorging, speelgoed, hobby, gereedschap, computeraccessoires en dierenbenodigdheden..

 

Meer dan 1000 verschillende artikelen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan wellicht iets met de cent doen, naar model van de Amerikaanse 99C en Britse 99P stores. Je wil je waarschijnlijk niet vastpinnen op één prijs, maar je zou kunnen denken aan de Centenwinkel of Centenkampioen.

 

In dat verband is ook het woordje Knip te overwegen. De Knipshop bijvoorbeeld. Of noem het gewoon de Kleingeldwinkel. De Grijpstuiver, als die niet al weg is. Of Van Daalder. Of Kwartjespaleis.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik was benieuwd of iemand toevallig een leuk idee heeft voor de naam van een muziekopleiding.

Doelgroep is jeugd (8-15), maar ook ouders moeten het "te pruimen" vinden :)

Naam moet uiteraard hip zijn, en mag referenen naar muziek (blaas- en slagwerk).

Een term die zijdelings aan muziek doet denken is ook welkom.

 

We brainstormen al een tijdje, en de echte "eureka" is nog niet gevallen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal,

 

Een deel van mijn bedijf richt zich op Serious Gaming: Spellen met een dieper doel dan alleen vermaak. Deze spellen kunnen gaan over teambuilding of over bewustwording (bv klimaat)

De opzet is dan zo dat men een spel speelt en ondertussen iets leert.

 

Hiervoor zoek ik een handelsnaam.

Het mag een fantasienaam zijn die een beetje catchy is maar het mag ook een samentrekking zijn van twee woorden oid. nederlands/engels/latijn is mogelijk.

 

Wie heeft een goede tip?

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.