• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Is een optie, hou wel van een simpel verhaal.

 

Weet alleen niet of ik wel mijn initialen ervoor wil gaan gebruiken, wellicht wil ik namelijk in het vervolg een extra ondernemer aantrekken. Vooral voor de nieuwe vestigingen.

 

Naast J.C. Sound & Light heb ik ook als bedrijfsnamen Podium Verhuur Haaglanden en zoals de planning eruit ziet ook nog 2 andere vestigingen voor de verhuur van podia.

Link naar reactie
  • 0

Voor nieuw te starten schoonmaakdienstverlening zoek ik nog een pakkende naam. Is het nog steeds handig om je bedrijfsnaam met een A te laten beginnen? of maakt dat niet meer uit sinds de GG een zieltogend bestaan leidt.

 

Ik wil niet mijn eigen naam gebruiken hooguit een afkorting daarvan.

 

Mijn ideeën tot dit moment:

 

A(n)dante Cleaning service

 

Adante schoonmaakdiensten

 

H&G schoonmaakdiensten (zou dit verwarrend zijn met de produkten van HG?

 

schoonmaakdiensten midden-holland

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is bekend, heeft me heel wat opdrachten opgeleverd, vooral vanuit de afrikaanse kerken.

 

@John, bedankt voor het meedenken maar die gaat het niet worden. Niet de echt de serieuze tint die ik zoek. Ook heb ik liever niet mijn naam in de bedrijfsnaam, omdat ik later misschien ook met compagnons in zee wil gaan.

Ik wil liever niet van naam moeten veranderen.

Link naar reactie
  • 1

Ff meedenkend met Henk:

 

Schoongemaakt staat netjes

De vlijtige poetser

Vuil verdwijnt waar Henk verschijnt

Weg met smetvrees

Geen vuiltje meer aan de lucht

Wij poetsen alles weg

 

Tsja, ben niet zo creatief maar wel Hollands ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

@marjan, twabla en joost bedankt voor het meedenken.

 

Ik heb vraag gekregen voor regulier schoonmaak en omdat dit goed aansluit bij de andere activiteiten waar ik mee bezig ben (en al een naam voor heb) wil ik dat niet laten schieten.

 

maar namen bedenken is erg lastig. Het liefst heb ik 1 woord waar direct de activiteiten blijkt, helaas alle wat ik bedenk is al bezet.

 

Heb wel een idee voor namen met leestekens zoals schó---- weet alleen niet of dat kan of handig is voor een internetadres. Of een naam met een + erachter?

 

In ieder geval niet mijn eigen voor of achternaam er in. of toch wel? heb zelf zoiets als ik over 10 jaar de tent wil verkopen ben je dan als bedrijf met een familienaam niet in het nadeel?

 

 

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval niet mijn eigen voor of achternaam er in. of toch wel? heb zelf zoiets als ik over 10 jaar de tent wil verkopen ben je dan als bedrijf met een familienaam niet in het nadeel?

 

och, dat nadeel zal wel meevallen toch.. Philips, Verkade, Vroom en Dreesman, Blokker. nog meer voorbeelden nodig? het zal even zweten worden om die naamsbekendheid te halen.. maar goed ik ken toch ook wel de nodige lokale bedrijven met een familienaam waar de familie niet meer in zit.

Daarbij als de schoonmaakmarkt er over 10 jaar nog net zo blij ligt als nu of hopelijk iets beter, zal men vooral geïnteresseerd zijn in je klantenbestand en niet zo zeer in de naam.

 

mijn namen bedenk module hapert een beetje.. dus kom niet veel verder als "RitsRatsRoets Schoomaak"

Link naar reactie
  • 0

Ook heb ik liever niet mijn naam in de bedrijfsnaam, omdat ik later misschien ook met compagnons in zee wil gaan.

Dat jouw naam erin zit is natuurlijk puur toeval ... ;). Je spreekt het ook gewoon op zijn Engels uit als "Cool Entertainment". Dus wijzigen als er later partners bijkomen is ook niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

Beste HL-ers,

 

Voor ons bedrijf dat inmiddels 5 jaar bestaat vinden we dat we uit onze naam zijn gegroeid.

 

Het komt niet handig over, daarnaast hebben we een naam met een streepje tussen twee woorden, terwijl het bedrijf zonder streepje ook bestaat.

 

Al met al niet erg handig. Nu zijn we bezig met het ontwikkelen van een nieuw systeem/webshop, dus alles wordt nieuw gemaakt. Ons leek het slim om dan ook meteen de naam aan te passen, aangezien we geen goed logo kunnen maken met deze naam.

 

Mijn vraag:

In onze branche (online drukwerk markt) gebruikt iedereen iets met -druk -print -reclame -flyers etc in hun naam. Wij twijfelen omdat iedereen dit al doet. Is het dom om dit niet in onze naam te gebruiken of wel? Aan de ene kant ben je onderscheidend qua naam, maar aan de andere kant; waarom heeft (bijna) niemand anders een aparte naam gekozen zonder print of druk?

 

Daarnaast nog het woord 'print', dit is engels voor zowel drukken als printen. Wij leveren ook beide. Maar als jullie print horen, denken jullie dan aan printen of begrijpen jullie dat het hetzelfde betekent als drukken?

 

Zoals je ziet een moeilijk dilemma, alle tips en meningen zijn van harte welkom!

 

Groet,

Ferry

Link naar reactie
  • 0

Ik dat je niet al te druk moet maken over printen en/of drukken. Klanten die daadwerkelijk drukwerk nodig hebben, hebben daar meestal zelf wel verstand van. Ik hoor vaak genoeg mensen roepen dat ze kaartjes gaan laten drukken, terwijl het eigenlijk geprint wordt.

 

Wat betreft je naam: wat is op dit moment je bedrijfsnaam? Misschien kun je daar op voortborduren. Ik ken wel wat bedrijven in drukwerk die geen 'print' in hun naam hebben, maar ze zijn zeldzaam of zitten in een niche markt.

Link naar reactie
  • 0

 

Voor ons bedrijf dat inmiddels 5 jaar bestaat vinden we dat we uit onze naam zijn gegroeid.

 

 

De naam op zichzelf doet er niet zoveel toe, zolang je maar geen negatieve associaties oproept. Het scheelt wel als mensen 'm kunnen onthouden. Maar wat telt (en dat is eigenlijk het enige dat telt) is de associaties die ontstaan door je activiteiten in de markt. Dat kan een uniek aanbod zijn (en dat heeft veel dimensies) of opvallende promotie. Vergelijk het maar met een spelletje. Je hebt een paar pionnen, en die moet je op de juiste manier inzetten. Als je dat goed gecoördineerd doet (en dat is dus marketing) dan breng je aanbod en vraag tot mekaar.

 

Dus doe es iets unieks onder je huidige naam! ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag:

In onze branche (online drukwerk markt) gebruikt iedereen iets met -druk -print -reclame -flyers etc in hun naam. Wij twijfelen omdat iedereen dit al doet. Is het dom om dit niet in onze naam te gebruiken of wel? Aan de ene kant ben je onderscheidend qua naam, maar aan de andere kant; waarom heeft (bijna) niemand anders een aparte naam gekozen zonder print of druk?

 

Daarnaast nog het woord 'print', dit is engels voor zowel drukken als printen. Wij leveren ook beide. Maar als jullie print horen, denken jullie dan aan printen of begrijpen jullie dat het hetzelfde betekent als drukken?

 

Print kan ook drukken betekenen, denk ook een van de redenen dat veel bedrijven dit gebruiken. Als ik print hoor denk ik meteen aan printen. Drukken heeft ook andere woorden in het engels, als press. Misschien kan je print erin houden en dit combineren met een ander woord waardoor het nog steeds anders is dan de andere bedrijven. Ook al denk ik dat een naam met print niet heel origineel is, het werkt denk ik wel goed ;). Misschien iets als Printpress, Printexpress, Pripress?

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goede Engelstalige bedrijfsnaam, maar heb tot nog toe geen yes-gevoel gehad. Ik hoop dat ik via dit forum op een goed idee kom.

 

Ik stel mijn project even kort voor:

 

Ik maak sieraden die als kenmerk hebben dat ze multifunctioneel zijn, d.w.z. sommige onderdelen kunnen gewisseld worden of de sieraden kunnen op verschillende manieren gedragen worden. Op die manier wil ik ruimte laten voor eigen invulling van de klant. De vormgeving is strak: geometrische vormen, veel wit.

 

Ik heb al uren en uren gekeken naar namen van anderen om inspiratie op te doen en daar zijn alvast volgende criteria uit gekomen:

 

Ik wil geen naam waarin iets met jewelry, handmade... in voorkomt (ook al heeft dat nadelen) en ook geen naam die op zich geen betekenis heeft, maar wel goed klinkt zoals Zalando. De naam mag wel gelinkt zijn aan het concept van multifunctionaliteit, eigen invulling van de klant, ... Ik hou van speelse namen die optimisme en/of humor uitstralen, zoals 'Life is a playground' of 'I saw it first'. Afkortingen zoals SPRMRKT vind ook leuk en namen met de toevoeging Studio, Lab, ... kunnen mij ook bekoren.

 

Mijn twee lievelingetjes tot nog toe:

- Everything Except A Good Reputation : bekt wel niet zo gemakkelijk, maar op de één of andere manier hou ik van deze naam!

- Bl_nk (zeg: blank): dat past goed bij het concept vind ik, maar ik woon vlakbij een grote multiculturele stad en dit zou wel eens héél verkeerd kunnen opgepakt worden en dat is zeker niet mijn bedoeling

 

Bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
  • 0

Noem je het toch BLA*K of een variant daarop.

 

Niet te lang over rassociaties nadenken, want dan kun je al snel nix meer.

 

Of misschien MiLK, YOGH en anders CLEER.

 

Misschien helpt het om vanuit toepassingen te denken. Moet het op een doosje, een etui, een poster, een tatoe, een website? Moet het ged klinken? Moet het mannelijk of vrouwelijk zijn? Duur of goedkoop? Pretentieus of street? Italiaans of Afrikaans?

 

Wie wil je het zien dragen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

misschien een tikje te generiek voor je, maar personaljewel punt com lijkt nog vrij te zijn?

je zou deze natuurlijk ook kunnen registreren en laten doorverwijzen naar je uiteindelijke domein.

 

mijn eerste associatie is SGNS ( als in signs=tekens)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken al! Ik vond MiLK leuk, maar als ik 'milk jewelry' google, kom ik op veel links naar 'breast milk jewelry' uit :s Om dezelfde reden had ik RectoVerso geschrapt, als je dat op google afbeeldingen smijt, staan er nogal wat foto's op van de achterkant van heren die de herenliefde zijn aangedaan... CLEER & SGNS vond ik ook ok, maar heb er geen wauwgevoel bij. Personaljewel is idd wat te generiek. Ik denk dat mensen dan gaan denken dat ik hun naam ofzo erop zet en dat is zeker niet het geval.

 

En wat Blank betreft, ik vond de associatie in het begin ook vergezocht, maar iedereen die ik bij het proces betrek, trekt meteen een 'oei, zou je dat wel doen, zo dicht bij Brussel?!'-gezicht.

 

Mijn doelgroep zijn in de eerste plaats werkende twintigers-dertigers met een gemiddeld tot hoger inkomen, al dan niet met een gezinnetje. Het zijn stadse types met een sociaal leven dat ze opvullen met coffee bars, hippe restaurantjes, citytrips, ... Ze maken uiteraard gebruik van sociale media en lezen zelfs enkele blogs. Op een shopping spree zullen ze H&M niet overslaan, maar ze zijn ook wel op zoek naar nieuwe lokale winkeltjes met een iets aparter aanbod. Ze bezoeken ook af en toe lokale marktjes waar nieuw ontwerptalent te ontdekken valt. Hun stijl is wel trendy, maar zeker niet flamboyant (het blijven Belgen hé). Ze willen alles wat ze kopen bij wijze van spreken ook 'voor t werk' kunnen aandoen :) De prijscategorie: ongeveer 25 euro voor een paar oorbellen, ongeveer 40 euro voor een ketting. Niet duur, maar zeker niet zo goedkoop als een H&M...

Link naar reactie
  • 0

 

Het leuke van sieraden en ander op ontwerp leunende producten is dat de naam erg creatief kan zijn. Juist niet beschrijvend, want dat doet af aan de uitstraling. Maar vervolgens mogen alle registers open. Je wil een zeker effect creëren (denk aan dat doosje dat je vol verwachting opent) dus er mag een beetje spanning tussen de look en omschrijving zitten.

 

Qua namen is juist aardig dat anything goes. Gebruik gewone woorden in een totaal andere context en ze krijgen iets sjieks, ruigs, elegants, etcetera. Kun je je een duur horloge voorstellen van het merk HAMBURGER, een juwelier Moeren & Bouten?

 

Voor je zoekmachine heeft dat altijd neveneffecten. Dan is een simpel fantasiewoord waarschijnlijk het best. Maar ook ietwat saai. Kom je al snel op de misspellingen uit. MLLK!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat je bedoelt, TwaBla en zie merken die idd van dat principe uitgaan. In een winkel waar ik gewerkt heb, ging bijvoorbeeld het Nederlandse kledingmerk Sandwich vlotjes over de toonbank. Als ik schrijf dat het gelinkt mag zijn aan het concept, dan heb ik het ook over een zeer losse interpretatie. Een naam als 'life is a playground' is voor mij bijvoorbeeld al meer als voldoende link naar het concept, omdat het ook speels is. In die zin spreken we over hetzelfde denk ik :) Het lastige is dan wel om te weten wanneer het té is (of is het na een tijdje nooit té, omdat mensen het gewoon zijn?). Ik ga eens een lijstje maken met dingen die ik leuk vind buiten juwelen om en zien waar het me heen brengt.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag allemaal,

 

Ik ben al enige tijd aan het brainstormen over een goede naam voor mijn op te starten bedrijfje.

Helaas moet ik toegeven dat ik echt helemaal niets heb kunnen bedenken.

Ik heb voor een andere op te starten activiteit (webwinkel) wel een mijns inziens briljante naam kunnen bedenken, en baal ervan dat ik zoiets niet 2x kan. Maar goed ik ben vanochtend in mijn zoektocht op deze site terecht gekomen en heb in dit topic al heel wat goede dingen voorbij zien komen vandaar dat ik ga vragen of jullie met mij mee willen denken.

 

Zo dan eerst maar eens vertellen waar het allemaal om gaat.

Ik wil dus voor mezelf beginnen als interieurstylist/vormgever

activiteiten zijn onder andere interieur en kleuradvies, winkelstyling, evenementenstyling, modelwoningen, verkoopstyling voor onverkoopbare huizen etc.

 

Nu ben ik een hele lastige, want ik wil dus iets origineels en toch weergeven wat ik doe met mijn naam.

ik wil geen eigen naam gebruiken, het mag grappig zijn of een doordenkertje.

ik ben gek op woordgrapjes en doordenkertjes, maar het moet nog wel enigzins professioneel overkomen.

Mijn stijl is wel een beetje buiten de gebaande paden dus de naam mag ook wel gek en anders zijn.

 

Nou ik hoop dat jullie meer inspiratie hebben als ik

alvast bedankt voor het lezen en het meedenken.

 

Groetjes Monica

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.