• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Limburger23

Je zult het concept misschien toch iets concreter moeten omschrijven wil je hier wat zinvolle reacties krijgen. Als het een interactieve locatiespecifieke uitgaansagenda wordt zul je je toch moeten focussen op een doelgroep en misschien zelfs een regio om het zowel qua inhoud als qua promotie enigszins behapbaar te maken.

Een concept dat zo breed is zoals jij het schetst, kan alleen met een enorm redactie- en marketingbudget een succes worden (content is king: eerst moet je unieke content/informatie hebben en daarna moet je je doelgroep duidelijk gaan maken dat jouw app het beste hun vraag naar informatie bevredigt). Als bijklussend HBO student heb je daar waarschijnlijk niet de tijd en de pecunia voor. Daarnaast zijn er zat andere bronnen die locatiespecifieke up-to-date uitgaansinformatie geven.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat je propostie erg breed is. Dat maakt een naam lastig.

Als je een app achtige naam wilt hebben voor vrije tijd denk ik aan:

Lolzerr

Feestrr

 

Of als het iets uitdagender mag zijn: zuiprr.

Is igv duidelijk dat het om drinken gaat.

Wil je zorgen dat mensen je naam onthouden, denk dan even aan VIrgin (airlines).

Schokkend genoeg om te onthouden, maar netjes genoeg om niet te bannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed "bekkende" naam voor ons schoonmaakbedrijf. Inmiddels draai ik al een paar maanden op mijn oude bedrijfsnaam die niets van doen heeft met schoonmaak. de activiteiten die ik onder deze naam deed zijn al een aantal jaren gestopt. De kvk inschrijving heb ik echter nooit opgeheven en gebruik ik nu voor mijn schoonmaakbedrijf.

 

(bij de kvk is deze activiteit al vastgelegd)

 

Omdat namen met clean of cleaning erg afgezaagd zijn wil ik een "fancy" naam. Na lang brainstormen kwam ik op de volgende namen.

 

Rieel-Schoonmaak

 

Riejeel-Schoonmaak of Schoonmaakdiensten

 

of alleen Riejeel met als slogan "Gewoon ... Schoon !!

 

Rieel is al in gebruik (wel voor andere activiteiten) en Riejeel is nog vrij.

 

Wie heeft hier een mening over? ;)

 

Uiteraard andere namen zie ik ook graag tegemoet. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben bezig met het realiseren van mijn gadgetwebshop, gebaseerd op dropshipping.

Er is een belangrijk probleem: ik kan de naam niet kiezen (anders gezegd: óf het staat al geregistreerd, óf het is de volgende dag al gekaapt (al een paar keer gebeurd helaas)).

 

Eigenlijk zoek ik tips voor mijn ideale bedrijfsnaam. Ik ga gadgets(/gifts) verkopen, met categorieen zoals: verzorging, elektronica, huis, tuin, speelgoed, ... . De gadgets zijn zeer goedkoop, maar niet al te luxe.

De naam moet wat uniek, makkelijk te onthouden, makkelijk te spellen/uit te spreken, en vooral eenvoudig (kort maar krachtig) zijn. Het liefst in het Engels (licht afgekort, dus bijv. gifts 4 u / co olgift z), maar in het Nederlands mag ook. Ik moet er minimaal 1 jaar mee doen, en ik heb geen zin in een naamwijziging. ;)

 

Als iemand wat tips voor me kan bedenken, zou ik dit heel erg waarderen.

 

Alvast bedankt!

Joey

 

//bedankt voor het verplaatsen :)

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben bezig met het realiseren van mijn gadgetwebshop, gebaseerd op dropshipping.

Er is een belangrijk probleem: ik kan de naam niet kiezen (anders gezegd: óf het staat al geregistreerd, óf het is de volgende dag al gekaapt (al een paar keer gebeurd helaas)).

 

Eigenlijk zoek ik tips voor mijn ideale bedrijfsnaam. Ik ga gadgets(/gifts) verkopen, met categorieen zoals: verzorging, elektronica, huis, tuin, speelgoed, ... . De gadgets zijn zeer goedkoop, maar niet al te luxe.

De naam moet wat uniek, makkelijk te onthouden, makkelijk te spellen/uit te spreken, en vooral eenvoudig (kort maar krachtig) zijn. Het liefst in het Engels (licht afgekort, dus bijv. gifts 4 u / co olgift z), maar in het Nederlands mag ook. Ik moet er minimaal 1 jaar mee doen, en ik heb geen zin in een naamwijziging. ;)

 

Als iemand wat tips voor me kan bedenken, zou ik dit heel erg waarderen.

 

Alvast bedankt!

Joey

 

//bedankt voor het verplaatsen :)

 

In je vorige plan wilde je games. daar zeg je dit op:

 

Na het uitgebreid bekijken van de kansen, zie ik dat de concurrentie heel moordend is. Zo erg, dat ik er geen schijn van kans in zie.

 

Gadgetmarkt is net zo erg. Of je moet je zo onderscheiden,maar als je gaat dropshippen ben je ook een van de vele die hetzelfde aan gaat bieden...

 

 

Zoek eens een niche,zijn er genoeg. Maar dan ook echt een niche!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn naam is Matthijs Hutten en ben bezig om een eigen onderneming op te starten.

Dit wil ik gaan doen in de verpakkingsmaterialen branch. Nu zit ik alleen met een bedrijfsnaam.

Wanneer ik dit heb kan ik me gaan inschrijven bij de KvK en kan ik starten met mijn onderneming.

Wanneer jullie een goeie naam weten, zouden jullie dan willen reageren?

 

Alvast bedankt!

 

Matthijs Hutten

Link naar reactie
  • 0

Je zult iets meer moeten vertellen als je een creatieve uitspatting wilt bereiken. Wat ga je doen? Melkpakken recyclen tot autobanden? Consultancy in de papieren-dozen-industrie? Een nieuw soort eierdoos op de markt brengen die je eieren wél heel houdt? De hoeveelheid plastic in de wereld halveren?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed "bekkende" naam voor ons schoonmaakbedrijf. Inmiddels draai ik al een paar maanden op mijn oude bedrijfsnaam die niets van doen heeft met schoonmaak. de activiteiten die ik onder deze naam deed zijn al een aantal jaren gestopt. De kvk inschrijving heb ik echter nooit opgeheven en gebruik ik nu voor mijn schoonmaakbedrijf.

 

(bij de kvk is deze activiteit al vastgelegd)

 

Omdat namen met clean of cleaning erg afgezaagd zijn wil ik een "fancy" naam. Na lang brainstormen kwam ik op de volgende namen.

 

Rieel-Schoonmaak

 

Riejeel-Schoonmaak of Schoonmaakdiensten

 

of alleen Riejeel met als slogan "Gewoon ... Schoon !!

 

Rieel is al in gebruik (wel voor andere activiteiten) en Riejeel is nog vrij.

 

Wie heeft hier een mening over? ;)

 

Uiteraard andere namen zie ik ook graag tegemoet. :)

 

 

Ik heb zelf niks met rieel. Ik denk ook dat je dan steeds de vraag krijgt: hoe spel je dat?

 

Ga voor GewoonSchoon

 

maarten

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Je zult iets meer moeten vertellen als je een creatieve uitspatting wilt bereiken. Wat ga je doen? Melkpakken recyclen tot autobanden? Consultancy in de papieren-dozen-industrie? Een nieuw soort eierdoos op de markt brengen die je eieren wél heel houdt? De hoeveelheid plastic in de wereld halveren?

 

Het is puur kopen en doorverkopen van wikkelfolies, noppenfolies, tape, dozen, foam etc etc.

Leverancier van verpakkingsmaterialen.

Link naar reactie
  • 0

Beste matthijshutten,

 

vertel eens iets meer over je ondernemersplannen, beoogde klanten en locatie! Op deze manier wek je weinig interesse onder bezoekers van dit topic. Biedt je ondernemingsplan geen aanknopingspunten? Of wat heb je zelf als opties bedacht?

 

Onder jouw familienaam is een cateraar actief. Misschien is een achtervoegsel 'Packaging' daarmee voldoende voor een naam die blijft hangen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Graag zou ook ik een beroep doen op jullie creatieve ingevingen voor een goede naam.

 

Daarom kort hieronder wat ik wil gaan doen. Ik wil voor de Belgische (Vlaamse gedeelte) markt een aantal online landen/reis magazines opzetten, iets in de trend als azie.nl / afrika.nl. Op de online reismagazines kunnen bezoekers dan informatie terugvinden over events, waar eten, waar overnachten, bezienswaardigheden, praktische informatie etc.

 

Uiteindelijk moet ik dan verdienen aan de reclame inkomsten die ik genereer doordat reisbureaus, luchtvaartmaatschappijen en andere reisgerelateerde ondernemingen een advertentie willen plaatsen. Kortom, het wordt dus een reclamebureau/marketingbureau gericht op de travelbranche.

 

Nu loop ik helemaal vast om een goede naam te verzinnen, voorkeur gaat uit naar een bedrijfsnaam met travel en/of media in de naam. (Geen vereisten). Maar voor de klanten (adverteerders) moet het dus duidelijk zijn dat ik iets met travel doe (reclame) en voor de bezoekers moet het juist niet duidelijk zijn dat ik reclame doe maar meer informatie gevend ben.

 

In Nederland heb je onder andere Getaway Travel (een steengoede naam waar ik enigzins jaloers op ben). Zelf dacht ik aan Travel Media, maar je raadt het al, de naam is al in gebruik door een ander bedrijf.

 

Nu dacht ik zelf aan Travel Spots (maar op de een of andere manier is dat hem niet helemaal).

 

Wie heeft de pakkende naam? Suggesties?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ha Ron, je hebt een bericht terug.

Het is helaas niet wat ik zoek.

 

Nog een aanvulling op mijn voorgaande verhaal.

 

De bedrijfsnaam is de overkoepelende naam voor allemaal verschillende (landen/reis)websites. Dus ieder land krijgt een aparte website met magazine. De bedrijfsnaam/bedrijfswebsite krijgt weer een aparte website met informatie over wat we doen, welke websites we hebben, de advertentie mogelijkheden etc.

 

Zoals bijvoorbeeld getaway.nl.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil voor de Belgische (Vlaamse gedeelte) markt een aantal online landen/reis magazines opzetten, iets in de trend als azie.nl / afrika.nl. Op de online reismagazines kunnen bezoekers dan informatie terugvinden over events, waar eten, waar overnachten, bezienswaardigheden, praktische informatie etc. Uiteindelijk moet ik dan verdienen aan de reclame inkomsten die ik genereer doordat reisbureaus, luchtvaartmaatschappijen en andere reisgerelateerde ondernemingen een advertentie willen plaatsen. Kortom, het wordt dus een reclamebureau/marketingbureau gericht op de travelbranche.

 

Dit domein is volledig afgegraasd door affiliate publishers. Die verdienen niet aan advertenties; zie krijgen commissie op deals. Als je je daar nog niet in verdiept heb, doe dat eerst. Is essentieel in deze business. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat al wist.

 

Nu loop ik helemaal vast om een goede naam te verzinnen, voorkeur gaat uit naar een bedrijfsnaam met travel en/of media in de naam. (Geen vereisten). Maar voor de klanten (adverteerders) moet het dus duidelijk zijn dat ik iets met travel doe (reclame) en voor de bezoekers moet het juist niet duidelijk zijn dat ik reclame doe maar meer informatie gevend ben.

 

Je manier van denken is verwarrend. Als reiziger zal het me worst wezen hoe het bedrijf heet dat informatie aanbiedt over reizen naar India, Indonesië, Thailand, etc. Er kan synergie zitten in de verzameling. Wie goeie tips heeft voor Thailand, heeft wellicht ook goeie tips voor Indonesië. Je domeinnamen zouden dan verwantschap kunnen hebben en je zou een verzamelblog (twitter, pinterest, facebook, nieuwsbrief, etc) kunnen opzetten. Doe bijvoorbeeld iets met Easttrips, Fareastern, Veroosten, Oostreizen, Oostgangers, Oostwaart en zo voort.

 

Dan heb je eigenlijk al de naam voor je bedrijf. Maar dat kan ook gewoon ABDC Travelsites zijn. Om speciale deals te krijgen als affiliate publisher, zal je je toegevoegde waarde moeten bewijzen. Naam maken!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bereisd vind ik als Hollander een mooie term in het kader van landenkennis en reiservaringen. .be/.nl-domeinnamen zijn nog vrij en geeft met de Belgische domeinnaam nog een vorm van alliteratie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit domein is volledig afgegraasd door affiliate publishers. Die verdienen niet aan advertenties; zie krijgen commissie op deals. Als je je daar nog niet in verdiept heb, doe dat eerst. Is essentieel in deze business. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat al wist.

 

Dank voor het meedenken, maar daar ben ik me volledig van op de hoogte. Bovendien zal ik weinig te maken hebben met affiliate publishers en zal daar ook niet meegaan samenwerken.

 

Om speciale deals te krijgen als affiliate publisher, zal je je toegevoegde waarde moeten bewijzen. Naam maken!

 

Het unique sellingpoint heb ik al, de contacten in deze wereld heb ik ook al. En de toezegging van een aantal bedrijven om in het begin bij bepaalde voorwaarden te adverteren heb ik ook al.

 

Ik snap je manier van denken overigens wel met het verzinnen van de naam, helaas leveren de brainstormsessies me weinig op...

 

@Highio, dank voor de tip. Het is er eentje die ik in me lijst zet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel mijn huisstijl aan het updaten / finetunen en zoek vooral naar een goed icoon dat zowel origineel is als een "verhaal" heeft.

 

Ik heb al 101 zaken geprobeerd, maar ik blijf niet 200% tevreden van mijn "icoon", dit moet echt iets symboliseren en mag niet één uit de duizend zijn.

 

Nu, wat is mijn core business:

- Webdesign (design & development, van A tot Z)

- Online Marketing (Mijn klanten hun zaak laten groeien door middel van te scoren in Google, Met Social Media, ...)

 

De baseline is "webdesign dat werkt", wat doelt op gebruiksvriendelijke websites die ontworpen zijn om CONVERSIES (= aanvragen) binnen te halen. Dat is het uitgangspunt van mijn zaak en zo verkoop ik dus ook mijn websites.

 

Voor de hand liggend zou zijn dat ik iets met een pijl ga doen die naar omhoogwijst, maar da's dus NIET waarvoor ik wil gaan: ligt teveel voor de hand en wordt door 101 ondernemingen gedaan.

 

http://www.iendracht.be/vb.png

Hierboven dus een voorbeeld van een combinatie van 2 zaken: een arendshoofd & het @ teken, om zo tot een icoon te komen. Dat ben ik dus aan het proberen maken maar vind te weinig originele startsymbolen (bv. @ en arendshoofd) om van start te gaan.

 

Daar ben ik dus naar op zoek, absolute startpunten waarna ik in illustrator zaken kan proberen. Maar ik merk omdat het over mijn eigen zaak gaat een "tunnelvisie" op, en kan ook moeilijk met anderen overleggen. Daarom hier eens de vraag of er hier marketing mensen zijn die kunnen helpen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit domein is volledig afgegraasd door affiliate publishers. Die verdienen niet aan advertenties; zie krijgen commissie op deals. Als je je daar nog niet in verdiept heb, doe dat eerst. Is essentieel in deze business. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat al wist.

 

Dank voor het meedenken, maar daar ben ik me volledig van op de hoogte. Bovendien zal ik weinig te maken hebben met affiliate publishers en zal daar ook niet meegaan samenwerken.

 

Om speciale deals te krijgen als affiliate publisher, zal je je toegevoegde waarde moeten bewijzen. Naam maken!

 

Het unique sellingpoint heb ik al, de contacten in deze wereld heb ik ook al. En de toezegging van een aantal bedrijven om in het begin bij bepaalde voorwaarden te adverteren heb ik ook al.

 

Ik snap je manier van denken overigens wel met het verzinnen van de naam, helaas leveren de brainstormsessies me weinig op...

 

@Highio, dank voor de tip. Het is er eentje die ik in me lijst zet.

Kan je meer zeggen over je doelgroep? Wat moet je concept uitstralen - is dat high end, ergens middenin of budgetreizen. Wat voor umfeld ga je ontwikkelen voor de advertenties.

Moeten mensen zich thuisvoelen op je site of een meer clean/klinisch gevoel krijgen erbij, zakelijk of informeel?

Lekker researchen of geprikkeld worden om iets te boeken?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel mijn huisstijl aan het updaten / finetunen en zoek vooral naar een goed icoon dat zowel origineel is als een "verhaal" heeft.

 

Ik heb al 101 zaken geprobeerd, maar ik blijf niet 200% tevreden van mijn "icoon", dit moet echt iets symboliseren en mag niet één uit de duizend zijn.

 

Nu, wat is mijn core business:

- Webdesign (design & development, van A tot Z)

- Online Marketing (Mijn klanten hun zaak laten groeien door middel van te scoren in Google, Met Social Media, ...)

 

De baseline is "webdesign dat werkt", wat doelt op gebruiksvriendelijke websites die ontworpen zijn om CONVERSIES (= aanvragen) binnen te halen. Dat is het uitgangspunt van mijn zaak en zo verkoop ik dus ook mijn websites.

 

Voor de hand liggend zou zijn dat ik iets met een pijl ga doen die naar omhoogwijst, maar da's dus NIET waarvoor ik wil gaan: ligt teveel voor de hand en wordt door 101 ondernemingen gedaan.

 

http://www.iendracht.be/vb.png

Hierboven dus een voorbeeld van een combinatie van 2 zaken: een arendshoofd & het @ teken, om zo tot een icoon te komen. Dat ben ik dus aan het proberen maken maar vind te weinig originele startsymbolen (bv. @ en arendshoofd) om van start te gaan.

 

Daar ben ik dus naar op zoek, absolute startpunten waarna ik in illustrator zaken kan proberen. Maar ik merk omdat het over mijn eigen zaak gaat een "tunnelvisie" op, en kan ook moeilijk met anderen overleggen. Daarom hier eens de vraag of er hier marketing mensen zijn die kunnen helpen.

 

 

Oh ja, twee symbolen en dan allerlei wiskundige formules er op toepassen, dan nog twee ons gedroogde rattestaarten en een snufje vermalen eenhoorn-hoorn en voila! Een icoon!

 

Je kunt dat proces wel proberen te emuleren maar blijkbaar ontbreekt het je ook een beetje aan inspiratie.

 

Wat is je bedrijfsnaam?

Bij webdesign dat werkt (beetje krom klinkt het wel in mijn oren maar dat kan een belgisch ding zijn ;) kan ik me bijvoorbeeld zo'n prachtig zwart werkpaard voorstellen.

Maar ja, wat is 'werkt'?

Ik denk wel dat je met een mooie, tot de verbeelding sprekende huisstijl de aandacht kunt krijgen, er zijn vast wel flink wat partijen in jouw hoekje van de wereld bezig.

 

Link naar reactie
  • 0

Kan je meer zeggen over je doelgroep? Wat moet je concept uitstralen - is dat high end, ergens middenin of budgetreizen. Wat voor umfeld ga je ontwikkelen voor de advertenties.

Moeten mensen zich thuisvoelen op je site of een meer clean/klinisch gevoel krijgen erbij, zakelijk of informeel?

Lekker researchen of geprikkeld worden om iets te boeken?

 

Bezoekers/doelgroep, erg divers:

- voor de verre bestemmingen is dat: avontuurlijk, middelbare leeftijd, vaak hoger opgeleid, meer inkomen;

- de grote doelgroep, dichterbij (alle bestemmingen binnen Europa): is iedereen die op vakantie gaat;

 

Qua uitstraling ergens middenin. Hoofdmoot is informatie verstrekken, geen vakanties verkopen (dat laatste doen we ook niet). Mensen moeten zich thuis voelen en na het doen van al die research geprikkeld raken om naar een bepaalde bestemming te reizen.

 

Andere doelgroep/de adverteerders:

- Hoge segment, denk aan grote bedrijven;

 

 

Link naar reactie
  • 0

@John: wat dacht je van Tripps of Tripz? verwijst naar trip en je kunt elke url met het land ervoor en tripp erachter nog claimen waarschijnlijk. ;D

 

Tripz heeft wellicht iets, gaat ook op de brainstorm list.

 

Ik zit zelf nu te spelen in de trend als:

On the move / Moving Media / Inspire Media / Travel Media & Promotions /

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben op zoek naar een bedrijfsnaam voor mijn nieuwe webshop.

Het betreft producten als handdoeken, badjassen, strandlakens etc.

 

Nu heb ik al aardig wat namen bedacht (zowel beschrijvend, fictief), maar blijft het erg lastig. Misschien iemand hier die een pakkende naam heeft?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.