Jump to content
Henk

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Recommended Posts

Ik ga binnenkort starten als eenmanszaak in bouwsector. Onder andere klussen en in de bouw. Verder zal ik ook alle werkzaamheden verrichten die hierbij horen zoals schilderen, tegelleggen ect.

Alleen zat ik nog met een probeem. De naam. Veel bedrijven hebben hun eigen naam en dat wil ik op een of ander manier niet.

Weten jullie een leuke bedrijfsnaam voor deze sector. Creatief zijn mag

"Mini bouwt maxi"

Even serieus. Als je als starter niet eens je eigen bedrijfsnaam kan verzinnen, bespaar jezelf de moeite. Kom op man. Een bedrijfsnaam! Dat lukt toch nog wel? En wil je je gekozen naam later aanpassen, kan dat altijd nog.

Tip: speel met woorden. Zoek en verzamel (relevante) woorden die in je opkomen en probeer ze te combineren.

Verder nog: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten-of-overnemen/bedrijf-starten-wat-moet-u-regelen/een-bedrijfsnaam-kiezen/

Je moet juist uitgaan van je eigen creativiteit. Die heb je wel. Inspiratieloos? Dagenlang brainstormen! Op lange termijn komt je creativiteit tot uiting, want dit ontstaat door middel van ideeen. Dus niet vanaf dag 1. Focus op de lange termijn.

Bob de bouwer natuurlijk ;D

Nee hoor, geintje. Waar ben je gevestigd? Misschien kun je daar iets mee. Zoiets als Brabant Bouw (bestaat al maar ter indicatie).

@ hoofdgebruiker, een goede naam is juist heel belangrijk en niet iets wat je later zomaar verandert (ivm naamsbekendheid, drukwerk, domeinnaam, belettering enzovoorts) dus dat kun je maar beter meteen goed doen. Niks mis mee om hier wat advies te vragen.

Het vinden van opdrachten is nog een veel belangrijkere ondernemersvaardigheid dan het verzinnen van een naam, dat is namelijk iets wat je continu nodig hebt om te overleven. Ik meen me te herinneren dat een niet nader te noemen persoon daar een tijdje terug een topic over heeft gehad hier ::)

Daar was overigens ook niets mis mee, dit forum is er immers om te leren van andere ondernemers. Maar ga dan niet anderen vertellen dat ze dat niet mogen doen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Goedenavond Minimex,

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Jouw openingsbericht heb ik toegevoegd aan onze verzameldraad.

Modgroet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Minimex, ben je inmiddels 'in business'?

Groet,

Highio

Hoi,

we willen eerdaags een bestaand bedrijf gaan splitsen met online en offline werkzaamheden.

Voor het online deel moet ik nu een nieuwe handelsnaam hebben maar blijkt lastiger als gedacht.

wat gaan we doen:

online verkopen van allerlei consumentenproducten, voornamelijk via diverse marktplaatsen in heel Europa. en daarnaast ook via meerdere eigen webshops.

We gaan verkopen in Nederland, Duitsland, Engeland (afhankelijk van brexit), Frankrijk, Italië, Spanje en later in nog diverse andere europese landen.

Ik zoek een naam die in alle talen goed uit te spreken is, geen vreemde betekenis heeft en waarvoor domeinnamen als .nl / be / .de / .fr, .co.uk / .sp / .it / .com enz. nog zoveel mogelijk vrij is.

Naam hoeft niet perse een specifieke betekenis te hebben maar moet gewoon goed klinken en geen verwarrende associaties opleveren.

Aangezien we vele verschillende soorten producten gaan verkopen  kan het dus niet een product gerelateerde naam zijn.

En aangezien we door heel Europa gaan verkopen kan het ook geen plaats/land gebonden naam zijn.

Hoop dat iemand me verder op weg kan helpen hiermee.

Gaat dus echt om de naam voor het bedrijf (waarop algemene site komt met bedrijfsinformatie

Groet

Daniel

Posted (edited)

Kwartje valt vandaag: ik zou deze of een andere onderneming 'No returns' (after breaking the seal) noemen.

Weekendgroet,

Highio

Edited by Highio