• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

 

Noem jezelf De Koffiemachinist (wordt alleen nog gebruikt door een stel steampunk-barista's (ik ben meteen een fan) of denk eens aan: 

 

bakkielapper

koffiehersteller

Dokter Troost

Espresso Engineer

 

Vergeet niet om service-contracten te verkopen (twee keer jaars, vier keer jaars, maandelijks)...

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Snelle reactie's, top.


@Branko Collin: Ja over zoiets heb ik over nagedacht, maar om mijn achternaam te gebruiken is nog wel een afweging die ik moet maken.

@TwaBla:  Creatieve leuke namen, ze klinken grappig vooral die 1e inderdaad. Ik denk alleen dat iets serieuzers in mijn geval beter is. Liefst iets met espresso als 1e woord. Wel goed gevonden.

Van die service-contracten zal ik onthouden.

 

Beide bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

@TwaBla: Dat is waar inderdaad.

@JansenmeteenJ: Daar zou ik mee kunnen spelen ja, in dit geval gaat het om 1 type machine dat moet wel duidelijk blijven.

@Bob de webbouwer: Dat komt al heel dicht in de buurt zoiets ja, ik neigde naar iets met espresso maar deze zal ik ook even onthouden thanks.

aangepast door Dodson
Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, Dodson zei:

in dit geval gaat het om 1 type machine dat moet wel duidelijk blijven.

 

Is één type machine kunnen repareren/onderhouden niet een beetje smalle basis voor een onderneming? of in elk geval beperkend als je daar in de naam mee gaat "spelen"?

Link naar reactie
  • 0

Ik open binnenkort mijn praktijk en ben op zoek naar een goede bedrijfsnaam. Ik ben al maanden aan het denken en ik weet nog steeds niks.

Iedere frisse blik is welkom ;)

 

*Ik ben natuurgeneeskundig therapeut  en werk met fytotherapie, levend bloed analyse en oogdiagnostiek

*De naam moet verwijzen naar je lichaam weer in balans krijgen, tot de kern komen

*Het mag een beetje zweverig maar niet te ;) 

*Zelf heb ik woorden als;  balans, kern, natuur, gezond, puur, vitaal, spiegel, waar, aard etc. al op een rijtje maar ik kan er niks leuks mee bedenken, of het bestaat al. 

 

Alle tips zijn welkom! :)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
3 uur geleden, silalely zei:

Alle tips zijn welkom! :)

naam: Zelfkennis&Zelfzorg

tagline: Praktijk voor holistisch aan jezelf werken

 

3 uur geleden, silalely zei:

Ik ben al maanden aan het denken en ik weet nog steeds niks.

Verplaats je eens in de schoenen van je (potentiële) klanten. Wat voor naam en tagline zouden zij willen zien (wat zou ze triggeren?).
Schrijf een paar van je beste op en test de reactie bij mensen uit je omgeving en (potentiële) klanten.


Een goede manier om te testen is om heel gericht te vragen naar feedback.

Dus niet "Nou dit een een naam die ik verzonnen heb... vind je die leuk?"

maar "Als je de naam A zou zien met de tagline B wat voor diensten/aanbod zou je dan daar verwachten? (1) Zou je daarin geïnteresseerd zijn? (2) ..."

 

Gebruik in ieder geval een aanpak om tot een naam te komen, bijvoorbeeld zoals hierboven omschreven.

Als je wacht tot de beste naam spontaan tot je komt ben je tijd aan het verspillen...

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0

Twee Amsterdamse ondernemers (van het bottelbedrijf Kever Genever) wilden een citroen-versie op de markt brengen en kozen voor de naam John Lemon - vrij naar John Collins. Ik vrees dat ze vooraf geen onderzoek hebben gedaan, want bijna vijf jaar geleden bracht een Poolse frisdrankfabrikant een John Lemon op de markt en die kreeg prompt Yoko Ono in zijn nek. De weduwe van John Lenon kreeg destijds gelijk van notabene een Nederlandse rechter. Nou keert Ono zich tegen Kever Genever. Wie gaat dat winnen?

John_Lemon.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.