• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

hoger opgeleiden in de zorg-/ict/techniekbranch, verder admintratief personeel.

 

onderstaande afgekeurd met tussen haakjes de reden...

Hermes- god van de handel (is al OV-maatschappij oid)

SIDUS = Ster (website van interieurarchitect)

CERVIX = krachtig (betekend ook baarmoederhals) :P

 

Link naar reactie
  • 0

Van Molblog:

 

"Barry Miller, chairman van gigant InterActiveCorp (eigenaar van Match.com en Ticketmaster) adviseert nieuwe merken de productnaam van hun core business te claimen, om de concurrentie het gras voor de voeten weg te maaien. Bedrijven als Match en Ticketmaster zeggen in de merknaam direct wat hun core business is."

 

Tja, zo verschillen de meningen. Miller is nogal van de rechttoe-rechtaan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wat woorden op een rijtje gezet, alle namen waarop ik zelf uitkom zijn helaas al bezet heeft iemand anders een leuk idee?

 

1.service,eerlijk,pakkend,solution,vetrouwen,vernieuwend,meedenken

 

2.computerservice,ict,it ,webontwikkeling,software,ontwikkeling,netwerk,reparatie ,advies

      

3.webontwikkelaar,vakman,maas   

 

 

groeten paul

Link naar reactie
  • 0

@ inpaweco

 

Bedankt voor de reactie, alleen ik wil eigenlijk niet mijn (hele) naam achternaam (maas) in de bedrijfsnaam hebben. Een deel maakt niks uit. Web & Com zijn helaas namen,afkortingen die al heeeeel erg veel voorkomen....

 

Ik wil eigenlijk een soort naam van:

 

 

bedrijfsnaamm.....

-web-onwikkeling

-computerservice

 

Dus eigenlijk een soort pakkende naam met onderschrift....

 

nogmaals bedankt voor de reacite,

 

mvg paul

Link naar reactie
  • 0

 

@paulm, je zit wel erg dicht op een beschrijvende naam. Maak eens een paar extra lijstjes. Is de regio waarin je actief bent belangrijk? Mik je op een bepaald soort klanten? Ben je ergens heel goed in? Heb je laatst nog een mooi boek gelezen? Wat eet je het liefst op zondag?

 

Comawee kan best alles bevatten wat je erin wil stoppen, maar misschien is Bospeen wel een veel betere naam. Die vergeet je namelijk nooit meer. Bedenk een leuke fantasienaam. Krompet! Speculease! Stekkerland! Bolhoet!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

@paulm, je zit wel erg dicht op een beschrijvende naam. Maak eens een paar extra lijstjes. Is de regio waarin je actief bent belangrijk? Mik je op een bepaald soort klanten? Ben je ergens heel goed in? Heb je laatst nog een mooi boek gelezen? Wat eet je het liefst op zondag?

 

Comawee kan best alles bevatten wat je erin wil stoppen, maar misschien is Bospeen wel een veel betere naam. Die vergeet je namelijk nooit meer. Bedenk een leuke fantasienaam. Krompet! Speculease! Stekkerland! Bolhoet!

 

speculease? dan krijg je met de advocaten van St. Niclaas Enterprises DC. aan de stok. Klinkt als speculaas, 1 van zijn bekenste producten.

*nee dit is niet serieus bedoelt.*

 

 

Link naar reactie
  • 0

Morgen een afspraak met de notaris voor het oprichten van een 4tal b.v.'s

 

Nu moet ik voor de eerste b.v. nog een naam hebben. Dit is puur een b.v. waarin geen activiteiten plaatshebben. Alleen facturen voor mij iedere maand naar de werkbv (salaris)

 

Hebben jullie nog een leuke naam voor deze b.v.... onze werkbv is een schildersbedrijf, ik ben vader van een mooie tweeling, mijn zakenpartner is mijn zwager.. familiebedrijf.

 

Iets met bovenstaande gegevens graag.

 

Laat die creatieve geesten maar werken.. vanavond nog een antwoord svp ;D

Link naar reactie
  • 0

Boris Veldhuijzen van Zanten, serial entrepreneur en voorzitter van IPAN geeft op Molblog zijn visie op naamkeuzes:

 

De naam Yahoo! werd door David Filo en Yerry Yang gekozen als opvolger van hun eerste naam "Jerry's Guide to the World Wide Web" en het staat voor "Yet Another Hierarchical Officious Oracle".

 

Volgens onbevestigde bronnen gaven de oprichters van Google een techneut mondeling de opdracht om even 'Googol.com' te registreren. Hij verstond 'Google' en zo werd die naam geregistreerd. Toen de oprichters achter hun fout kwamen besloten ze deze aan te houden, mede omdat Googol.com al bezet was.

 

Het zijn twee voorbeelden van inmiddels niet meer weg te denken merken op internet die vrij willekeurig onstaan zijn. Voor bedrijven die inmiddels respectievelijk 60 en 120 miljard waard zijn is dat eigenlijk niet te geloven.

 

Het kiezen van een naam op Internet is een bijzonder proces. Je zoekt bij voorkeur namelijk niet de mooiste naam, maar de minst bekende naam. De logika hier achter? Mond op mond reclame bestaat eigenlijk niet online, 'word of mouse' wel.

 

Met andere woorden: een naam moet er goed uitzien in een email. De uitspraak doet er al minder toe. En de naam moet goed te vinden zijn via Google. Als je naam een te algemene term is geeft Google veel te veel zoekresultaten terug.

 

Het is dus verstandiger om een term te bedenken die karakter heeft en 0 zoekresultaten oplevert als je hem intypt in Google. Zo onstaan dus namen als Flickr.com, Orkut.com en Squidoo.com.

 

Schijnbaar onooglijke namen die je toch echt moet spellen voor je weet hoe je ze schrijft doen het prima in de online wereld.

 

Ha: word of mouse, die is goed! ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.