• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat alcmaeon eerst maar eens beter toelichten wat hij (of zij?) wil. Handel kan nog B2B zijn. B2C verkoop kan ook nog altijd zonder internet. Mijn genoemde namen zijn slechts denkrichtingen. Met een beetje moeite kan iedereen daar nog weer tien varianten op bedenken.

 

Ik zou relatief vaak kiezen voor een naam met enige betekenis voor de onderneming of voor een naam die uitgelegd kan worden in relatie tot de aangeboden producten of diensten. Kiezen voor een naam met merkwaarde houdt concurrenten af, bindt klanten en biedt mogelijkheden voor eigen (merk)producten. Bol.com is nu een merk (associatie met een rond, blauw mannetje en leuke deuntjes, ofzoiets), maar is ooit (vals) gestart als Bertelsmann On-Line.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S.

 

Misschien wel handig om te onderzoeken wat de belangrijkste factor in de "onthoudbaarheid" van een naam is.
Zoektermen: brand awareness, recall, recognition (oneindig veel informatie), merkbekendheid, herinnering, herkenning.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een fantasienaam is enkel nuttig als je via marketing je bekend wilt maken aan je publiek, ipv seo. En dit doet het merendeel van de vragers in dit topic niet.

 

Tuurlijk wel, iedere keer als je een bezoeker op je website krijgt doe je aan marketing. Niet extern, maar intern in je eigen omgeving probeer je de klant te overtuigen.

 

Die zoekmachine domeinnaam kun je wel generiek maken, maar niemand die de verschillen ontoudt. Tuurlijk is printer.com te onthouden, maar kijk eens naar de domeinnamen als je een bbq wil kopen.

 

Je domeinnaam is 0 onderscheidend maar wel leuk voor google. Je moet dus iets anders vinden om te blijven hangen, zoals een enigszins pakkende bedrijfsnaam

 

Frans

 

 

Frans is goed bezig, De shops een seo domein geven en voor branding een nivo erboven zetten. De bedrijfsnaam Seo vriendelijk maken een effectieve manieer maar in de toekomst gaan de zoekmachines meer op "citaten" letten. En hier is een unieke naam belangrijk.

 

Frans heb je al een naam of moet ik ook na gaan denken ;D

Link naar reactie
  • 0

Nadenken mag altijd :)

 

Ik zit nog een beetje te dubben met suggesties van Twa en offline suggesties van Highio waar ook mooie tussen zitten.

 

Ik heb wel een voorkeur, maar er zijn hiero meer mensen die een vinger in de pap hebben dus we moeten er gezamenlijk nog even uitkomen :) Maar dat komt wel goed

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig met bouwen van een website; sharen van files (rapidshare, megaupload, uploaded.to).

Echter ben ik nog op zoek naar een naam waarvan de .com vrij is. Ik heb al zo een stuk of 15 namen geprobeerd, alles is helaas al bezet.

 

Iemand suggesties?

Volgende woorden kunnen/mogen er in zitten: upload, sharing, extreme, mega, ultra, super, etc.

Link naar reactie
  • 0
Stiekum offline suggesties doorgeven.

 

Frans inschattende, deelt hij ze vast op een passend moment. Ik ga hier in dit geval geen generieke namen genereren. :P

 

Weekendgroet 1,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Ik heb net ook 2 suggesties naar Frans gestuurd. Ik ben benieuwd. ;)

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

mmm ga je er ook een site "boven" zetten?

 

Ik ben niet zo crea vandaar dat ik mijn naam heb "laten" verzinnen ;)

 

Hiërarchie is bij nader inzien niet goed (hoewel ik hem leuk blijf vinden "extreem") zou hem bijna gaan vastleggen 8)

 

Heb dus geprobeerd mee te denken maar kom niet ver....

 

Laat je ons wel weten hoe je de keuze hebt gemaakt. PM's zijn wel mooi maar worden we niet veel wijzer van.

Link naar reactie
  • 1

in dat opzicht is 'shelvit/shelfit' eenvoudiger te onthouden. Dekt de uiteindelijke lading niet helemaal, maar daar is wel een mouw aan te passen

 

De tweede (Shelfit) verwijst in dat opzicht al naar 'passend'

 

Overige suggesties blijven welkom natuurlijk

 

Frans

voortbordurend op Unicompact: Unishelf ? volgens mij is het domein nog vrij.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb helaas geen reactie gekregen op mijn vraag.

 

Hierbij nogmaals, misschien dat er bij iemand iets leuks op komt.

 

Ik ben bezig met een website op te zetten; filesharing (rapidshare, megaupload, uploaded.to, yousendit, .., ..)

Echter kan ik geen goede domein naam verzinnen, alles wat ik al bedacht heb is bezet, gaat vooral om de .com extensie.

 

Je mag de volgende woorden gebruiken, hoeft niet perse:

ultra, sharing, mega, super, upload.

 

365share

exteremesharing

dailyshare

ultrashare

allemaal al bezet, zo heb ik nog 10-15 welke reeds bezet zijn, helaas.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb helaas geen reactie gekregen op mijn vraag.

 

Hierbij nogmaals, misschien dat er bij iemand iets leuks op komt.

 

Ik ben bezig met een website op te zetten; filesharing (rapidshare, megaupload, uploaded.to, yousendit, .., ..)

Echter kan ik geen goede domein naam verzinnen, alles wat ik al bedacht heb is bezet, gaat vooral om de .com extensie.

 

Je mag de volgende woorden gebruiken, hoeft niet perse:

ultra, sharing, mega, super, upload.

 

365share

exteremesharing

dailyshare

ultrashare

allemaal al bezet, zo heb ik nog 10-15 welke reeds bezet zijn, helaas.

 

Wat meer info zou welkom zijn. Wat wil je gaan bereiken en vooral waar (wereldwijd?). Hoe ga je jezelf in de markt zetten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Momenteel zijn we bezig om voor ons webontwerp & development bedrijf een naam te verzinnen. We hebben net even deze 3 namen bedacht:

 

- Puick Interactive

- Bit Bazen

- NetNieuw

 

We houdens ons vooral bezig met ontwerp, bouwen, optimaliseren van websites, SEO en advies. We willen een naam hebben die blijft hangen, maar ook een beetje speels/creatief blijft. Zelf krijgen we een beetje jeuk van woorden als "solutions", "proweb" "web4all" etc etc.

 

We zijn eigenlijk benieuwd wat jullie van deze 3 namen vinden. Feedback is altijd welkom.

 

Bedankt voor jullie tijd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb helaas geen reactie gekregen op mijn vraag.

tsja, inspiratie moet vanzelf komen, lukt niet altijd...

 

FastShare

ShareFast

.com is geloof ik nog vrij. ;)

 

FastShare is mooi, maar helaas zijn beide domeinen al bezet.

Link naar reactie
  • 0

Whoshare

Maximumshare

Letshare

;)

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Enkele suggesties, die allen als dotcom nog vrij zijn (is wel een lastige uitdaging trouwens!!!):

 

[*]bluewhaleshare.com (bedacht vanuit je suggesties met 'mega' als in 'de grootste': de Blue Whale is het grootste dier op aarde);

[*]megafloppy.com (n.a.v dit artikel over 'filesharing timeline', waarin als eerste de floppy disk wordt genoemd);

[*]mypersonalfileupload.com/myownfileupload.com (niet echt super, wel omschrijvend)

[*]uploadtotheweb.com

[*]filesontheweb.com

[*]filedistri.com ('distri' van distribution)

[*]spreadyourfiles.com (is dat correct Engels?!)

[*]Je zou ook iets kunnen doen met zomaar een woord, en daar dan een vet logo van maken. Denk aan SnailUpload.com/SnailUploads.com (met een hippe slak als logo) of FrogUpload.com/FrogUploads.com met een hippe kikker :) Of mythische figuren, bijvoorbeeld AchillesUpload(s).com

[*]Of nog een heel andere, die ik zelf wel vet vindt: SuperSharer.com!

 

Wellicht heb je er iets aan sinan!

 

(Jammer trouwens dat Nigeria .com.ng heeft als commercieel hoofddomein, anders was wellicht iets als fileshari.ng mogelijk :))

Link naar reactie
  • 0

Goed gegokt Jeroen!

Ik neem mijn woorden terug. ;D

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

FastShare is mooi, maar helaas zijn beide domeinen al bezet.

maar niet in gebruik, wellicht staan ze in de verkoop?

niet geschoten, altijd mis. ;)

 

Staat inderdaad ook te koop, maar niet voor het bedrag wat ik er aan uit wil geven :)

 

Please submit an offer above our minimum bid threshold of 500 USD.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.