• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Willie, kun je je dienstverlening eens uitleggen alsof je het aan je oma uitlegt? Ik wéét wat die termen inhouden, en zelfs ik kan amper volgen wat je dienstverlening, je toegevoegde waarde nu precies inhoudt. En dat is wel handig om tot goede namen te komen :)

 

Jij verkoopt schoenen en wil ze in Bv Rusland gaan verkopen. Je betaald een klein bedrag opstart kosten en een vast bedrag per verkoop welke van mijn activiteiten afkomen. Dat is het.

 

 

Ik snap het nog steeds niet goed. Ik verkoop schoenen (of ondergoed) en dan betaal ik jou een klein bedrag voor de opstart en vervolgens een bijdrage per transactie of per lead (iemand die via jou x mijn site bezoekt). Wat doe jij daarvoor?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Willie, kun je je dienstverlening eens uitleggen alsof je het aan je oma uitlegt? Ik wéét wat die termen inhouden, en zelfs ik kan amper volgen wat je dienstverlening, je toegevoegde waarde nu precies inhoudt. En dat is wel handig om tot goede namen te komen :)

 

Jij verkoopt schoenen en wil ze in Bv Rusland gaan verkopen. Je betaald een klein bedrag opstart kosten en een vast bedrag per verkoop welke van mijn activiteiten afkomen. Dat is het.

 

 

Ik snap het nog steeds niet goed. Ik verkoop schoenen (of ondergoed) en dan betaal ik jou een klein bedrag voor de opstart en vervolgens een bijdrage per transactie of per lead (iemand die via jou x mijn site bezoekt). Wat doe jij daarvoor?

 

Zorgen dat die persoon bij jou op de site komt en koopt. Dit met behulp van CPC campagnes. Zie het als affiliatie via CPC campagnes.

 

Hoe ik dat ga doen is al uitgewerkt en getest, zoals eerder gezegd het meten ook.

 

Zit een beetje tussen SEM en Affiliatie, alleen de Affiliatie partij ontbreekt. 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

CPC dus geen CPA of CPL. Tenzij je kan vaststellen of de click daadwerkelijk tot een actie/lead leidt. Ik neem aan dat je je potentiële klanten wel uitlegt waar het om draait. Want ik maak hieruit slechts op dat je mensen laat klikken op links naar sites van je adverteerders. Leg het nou eens zo uit dat die schoenenwinkelier het ook begrijpt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

CPC dus geen CPA of CPL. Tenzij je kan vaststellen of de click daadwerkelijk tot een actie/lead leidt. Ik neem aan dat je je potentiële klanten wel uitlegt waar het om draait. Want ik maak hieruit slechts op dat je mensen laat klikken op links naar sites van je adverteerders. Leg het nou eens zo uit dat die schoenenwinkelier het ook begrijpt.

 

CPA (zoals ik al eerder zei) ik kan dus vaststellen of de klik daadwerkelijk tot een actie/lead leidt.

 

Het werkt hetzelfde als bij andere affiliatie netwerken, je hebt een opstartfee (bouwen campagnes en bouwen om het goed te meten) daarna betalen ze per actie/lead. Als alles klaar is zal ik het verhaal in een ander topic voorleggen. Maar nu eerst de naam :)

 

Er komt nog een nieuwe site met tekst en uitleg. Ik denk zelf Januari / Februari. Ben de komende maanden druk met de Geiten ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het werkt hetzelfde als bij andere affiliatie netwerken...

 

 

Maar daar is net netwerk een belangrijk argument. Ga je concurreren met TradeDoubler en Daisycon?

 

Nee, ik denk niet zo groot en wil ik ook niet.

 

Ik vroeg om een naam? Of moet ik eerst alles afmaken (in een testfase zetten) en dan een naam verzinnen?

Link naar reactie
  • 0

 

Neen, alleen maar duidelijk uitleggen wat je nou percies gaat doen. Website optimaliseren voor zoekmachines? Nee, heeft iets met generatie van inkomend verkeer te maken. Die ga je halen en kom je brengen. Een soort van veerpontje. Of een shopshuttle.

 

;D Ben ik nu echt zo onduidelijk. CPA via de inhoudsnetwerken van Google, Baidu en Yandex.

 

Jij verkoopt schoenen in Nederland en wil ze gaan verkopen in China. Ik start campagnes op in China en klant rekent af per verkochte schoen die van mijn advertenties af komen.

 

Link naar reactie
  • 0

je geeft zelf aan dat het een soort affiliate is maar op basis van je uitleg denk ik daar anders over. Dan is het dus lastig een naam te verzinnen.

 

In mijn optiek ga je gewoon de Adwords- en andere campagnes draaien voor je klanten, zoals je dat nu ook doet, maar pas je je beloningsstelsel aan.

Standaard is dat in die branche een uurtarief, en jij gaat een prestatiebeloning invoeren. Ieder doel (ga je die doelen in GA definieren?) levert je geld op.

 

Andere benadering, maar volgens mij niet lijkend op affiliate, althans vanuit je klanten geredeneerd

 

Of zie ik het verkeerd?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

CPA via de inhoudsnetwerken van Google, Baidu en Yandex.

 

Aha, Google Display Network? Jij maakt, plaatst en beheert ads en rekent af op basis van de actie die dat oplevert.

 

Waar zitten jouw potentiële klanten en hoe ga je die bereiken?

 

Ha je snapt het. Ik heb al wat "vissen" die interesse hebben. Verder ga ik dit promoten via "je raad het al" het google display netwerk.

 

@ frans klopt. Maar ik zie hier geen verschil met de reguliere affiliatie. Mijn netwerk is het netwerk van Google en de rest. De klant mag dat gerust weten. Het is inderdaad een ander beloningsstelsel. De campagnes lopen via mij.

Bij reguliere affiliatie betaal je als klant een opstart fee en daarna CPA. Wat is het verschil? Ik bouw banners ik verzorg de campagnes en de vertalingen. En ik heb een gigantisch netwerk tot mijn beschikking. Ik kan nu meten of de order van mijn banners af komen (met zekerheid) zelf (laten) bouwen.

 

Of mis ik hier iets?

 

Let wel dit is een aanvulling op mijn huidige werkzaamheden. Ik heb niet de potentie om snel groot te worden (ik vind 3 parttimers eigenlijk wel genoeg)

 

Een voorstel van Frans vond ik wel een goede. Maar meer ideeën zijn welkom.

 

Bedankt voor je inzet.

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Vandaar ook al die vragen. Je gebruikt termen uit jouw wereldje (CPA, affiliates) maar het is helemaal zo zeker niet of jouw klanten al die termen kennen. Het wordt verwarrender als je naar affiliates verwijst, terwijl die term in het display netwerk niet gebruikt wordt. Het woord affiliates suggereert vooral veel kleinere sites, terwijl het display netwerk juist ook grote sites als partner heeft

 

Meeliften met de terminologie die de grote aanbieders hanteren, is dan ook beter. Google praat niet meer van een content- of inhoudnetwerk maar van een display network. Het is een soort internet-buitenreclame met diverse targeting-mogelijkheden. Het is tevens de wederopleving van display ten koste van zoekreclame. Misschien kan je daar iets mee, qua naam en positionering.

 

Verkoop jouw access tot verschillende display netwerken als value added service, bv onder de naam Zisplay waarbij je iets met de Z doet. Opdrachtgever > value added service > display network > lead. De positionering is trouwens belangrijker dan de naam. Je positie in de markt moet duidelijk zijn; de markt moet duidelijk zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Vandaar ook al die vragen. Je gebruikt termen uit jouw wereldje (CPA, affiliates) maar het is helemaal zo zeker niet of jouw klanten al die termen kennen. Het wordt verwarrender als je naar affiliates verwijst, terwijl die term in het display netwerk niet gebruikt wordt. Het woord affiliates suggereert vooral veel kleinere sites, terwijl het display netwerk juist ook grote sites als partner heeft

 

Meeliften met de terminologie die de grote aanbieders hanteren, is dan ook beter. Google praat niet meer van een content- of inhoudnetwerk maar van een display network. Het is een soort internet-buitenreclame met diverse targeting-mogelijkheden. Het is tevens de wederopleving van display ten koste van zoekreclame. Misschien kan je daar iets mee, qua naam en positionering.

 

Verkoop jouw access tot verschillende display netwerken als value added service, bv onder de naam Zisplay waarbij je iets met de Z doet. Opdrachtgever > value added service > display network > lead. De positionering is trouwens belangrijker dan de naam. Je positie in de markt moet duidelijk zijn; de markt moet duidelijk zijn.

 

Het display network (dat ze het zo noemen is 4 weken oud) Je reactie uitleggen aan mijn oma zal denk ik ook niet lukken. Maar ik vind hem geweldig. Ik moet er wel over nadenken.

 

Ik hou je op de hoogte.

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

@willie

Door al het meedenken van Frans en Twabla is nu wel duidelijk geworden wat je gaat doen. Denk je nu na over de naam “Het Display Network”? Het is begrijpelijk dat ondernemers een naam kiezen die ‘de lading dekt’. Maar daardoor creëer je per definitie een zwakke, weinig onderscheidende naam. Een onderscheidende naam is belangrijk omdat je daar rechten aan kunt ontlenen. Het is dan ook altijd raadzaam om je (handels)naam als merk te registreren. Daardoor is die naam niet alleen beschermd, maar kun je de naam ook optimaal exploiteren; je kunt je merk overdragen, in licentie geven of een pandrecht op vestigen (bijv. t.b.v. een bank).

 

Mijn advies: kies voor een onderscheidende naam: “FANTASIENAAM. The Display Network” .

 

We weten allemaal hoe lastig het is om een originele naam te bedenken. Bijna alles lijkt wel te zijn bedacht. Hier wel wat tips:

Vermijd afkortingen, dat zegt mensen niets (tenzij je KLM of H&M bent).

Vermijd beschrijvende namen, die bieden geen bescherming (gebruik beschrijvende termen in je pay-off).

 

Hier een advies voor naamscreatie:

 

1. Check eerst of de domeinnamen beschikbaar zijn:

 

Betrouwbare bronnen:

www.sidn.nl (.nl)

http://registrar.verisign-grs.com/whois/ (o.a. .com en .net)

www.whois.info (.info)

www.whois.eu (.eu)

 

2. Check of de handelsnaam beschikbaar is: www.kvk.nl (voor meer zekerheid: vraag een handelsnaamonderzoek aan)

 

3. Check het Benelux-merkenregister: http://register.boip.int/bmbonline/intro/show.do (als je in de Benelux actief wilt zijn)

 

4. Alles clear? Registreer je domeinnamen en merknaam en laat je handelsnaam inschrijven.

 

Succes! Robert Span

 

 

 

DE CLERCQ Advocaten • Notarissen

http://www.declercq.com

Link naar reactie
  • 0

 

Grappig is dat we elders een hele discussie gehad hebben over beschrijvende en onderscheidende namen vanuit zoekmachine-optiek. Conclusie daar was dat een beschrijvend element in de domeinnaam betere zoekresultaten geeft. Mijn stelling was slechts dat je in de beschrijving van je activiteiten en je positionering aansluiting moet houden met de beleving in de markt. Als een hamburger beter verkoopt dan een gehaktbal, noem je dat ding gewoon zo. vandaar ook dat die discussie (wat doe je nou eigenlijk) zo belangrijk is. Krijg je een steviger platform voor een naam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Grappig is dat we elders een hele discussie gehad hebben over beschrijvende en onderscheidende namen vanuit zoekmachine-optiek. Conclusie daar was dat een beschrijvend element in de domeinnaam betere zoekresultaten geeft. Mijn stelling was slechts dat je in de beschrijving van je activiteiten en je positionering aansluiting moet houden met de beleving in de markt. Als een hamburger beter verkoopt dan een gehaktbal, noem je dat ding gewoon zo. vandaar ook dat die discussie (wat doe je nou eigenlijk) zo belangrijk is. Krijg je een steviger platform voor een naam.

 

Dat was ik vergeten te melden. Naam moet een branding naam zijn en hier hoeft men geen rekening te houden met "zoekmachine vriendelijk".

 

Ik heb nu op mijn lijstje; Affiliaction, Zisplay (doet me wel een beetje denken aan spellen) Iemand nog meer ideeën?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bespeur ook een trend in de marketing om juist 'de beestjes weer bij de naam te noemen'. Kijk bijvoorbeeld naar de naam ONLINE www.online.nl Online (voorheen Orange), overgenomen door T-Mobile.

 

Leuk van T-mobile om onder de naam ONLINE een stukje van de markt te bedienen. Het lijkt er wel op dat 100% beschrijvende en totaal niet te monopoliseren namen alléén geschikt zijn voor die ondernemingen die zo veel geld hebben om dergelijke namen in reclamecampagnes bekendheid te geven.

 

Robert

 

DE CLERCQ Advocaten • Notarissen

http://www.declercq.com

Link naar reactie
  • 0

Had reeds iets met ferry of shuttle gesuggereerd om te verwijzen naar jouw vermogen om klanten/leads binnen te ferryen of shuttelen. Zou ook elevator kunnen zijn. Wil je branden, dan kun je sellevator overwegen (dot-com is al weg) of anders sellivator (salivate... ahum) en van daaruit kom je op selligator dat compleet vrij is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan Willie nog steeds beter een handleiding of dienstenoverzicht gaan schrijven voor zijn handvol klanten/prospects of 10 howto's over dat display netwerk van Google online zetten, als ik zijn ambities nu achteraf lees. Lijkt me niet iets voor investeren in fantasienamen. Ik weet niet of er iets te halen valt bij grotere marketing- of vertaalbureau's in de vorm van samenwerkingen.

 

Veelzijdigheid laat zich ook beschrijven met een naam als Octopussea + gewenst label.

 

@de CLERCQ: heb je een specialisatie in merkenrecht opgebouwd? Dat zou hier wel goed van pas komen.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan Willie nog steeds beter een handleiding of dienstenoverzicht gaan schrijven voor zijn handvol klanten/prospects of 10 howto's over dat display netwerk van Google online zetten, als ik zijn ambities nu achteraf lees. Lijkt me niet iets voor investeren in fantasienamen.

 

Helemaal mee eens. We hebben net een golf van afnemende meeropbrengsten van display advertising achter de rug, de opkomst van zoekmachinemarketing meegemaakt, en nu staan we aan de vooravond van de wederopleving van display en een golf van nieuwe targetingtechnieken. Krijg je target-ads oftewel targads. Targadvertising! Show je expertise, supply de tools & services! Dan is je naam uiteindelijk irrelevant. Die maak je immers!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo medeleden,

 

Ik zou graag jullie input krijgen voor het volgende:

 

M.b.v. Wordpress werk ik aan een mulsite systeem. Het is de bedoeling om allerlei verschillende url's vast te leggen voor mijn bedrijf. Ter info: mijn bedrijf geeft zich op de markt van koerier- en expresdiensten. Tevens postbezorging, koel/vries vervoer etc.

 

Tot nu toe heb ik slechts 3 url's vastgelegd om te kijken of het conversie oplevert. Dit zijn:

 

http://pakket-koerier.nl/

http://gekoeld-vervoer.nl/

http://postbus-bezorging.nl/

 

Welke url of zoekterm zouden jullie intikken in Google of in je browser als je een koerier zoekt of een zending wilt laten afleveren? Natuurlijk zijn de voor de hand liggende url's als snelkoerier.nl of spoedkoerier.nl al vergeven.

 

Graag jullie ideeën!

 

 

M.v.g.

 

Frank Loots

FranconiQue | Post Koerier Transport

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.