• 0

Eigen merk met webwinkel wordt ook groothandel met wederverkopers.

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 7 een eigen kledingmerk, en verkoop op m'n eigen webwinkel en bij Bol.com. Het gaat steeds beter, ben echt aan het groeien. Maar om echt goed (en wat sneller) te kunnen groeien heb ik een groter bereik nodig, dus wederverkopers. Ben tot nu toe nog niet op aanvragen ingegaan.

 

In principe zou ik dan (naast m'n webshop) groothandel worden voor de wederverkopers. Nu is mijn vraag: Wat zijn 'normale' marges die een groothandel zou hanteren? Ik heb bv een product waarvan de maakkosten €10,- ex btw.

Wat zou een schappelijk tarief zijn waar ik wederverkopers (en dan bedoel ik echt grote winkelketens) voor laat inkopen? Als ik 2.2 of 2.5 voor mezelf zou rekenen, die de wederverkoper ook rekent, dan wordt het product veel te duur.

Moet je als groothandel genoegen nemen met veel mindere marge? Bijv. slechts €4, tot €5,- verdiensten op dit product waar de winkel €54,95 voor vraagt? Of zijn m'n maakkosten te hoog?

De winkelketen kan helaas niet zeggen wat ze denken te gaan verkopen, maar vragen wel achteraf wel ook nog een bonus als ze bv v.a. €20.000 omzet hebben gehaald (naast een enorme betalingskorting en marketingbijdrage). Vandaar dat er zo weinig overblijft.

Heeft iemand hier meer verstand van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De winkelketen kan helaas niet zeggen wat ze denken te gaan verkopen, maar vragen wel achteraf wel ook nog een bonus als ze bv v.a. €20.000 omzet hebben gehaald (naast een enorme betalingskorting en marketingbijdrage). Vandaar dat er zo weinig overblijft.

En mag je onverkochte voorraad dan ook nog eens terug nemen?

 

Let op je tellen, want de lol is er zo snel vanaf. Tien keer zoveel omzet, amper extra inkomsten.

 

Moet je die marketingbijdrage vooraf betalen?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja, die is zo'n 3 tot 5%. Ik hoef geen handel terug te nemen. En het is echt een grote partij, (150 miljoen bezoekers op jaarbasis) het zou zomaar heel goed kunnen gaan en makkelijk die 20,30K of meer aan omzet kunnen binnenhalen. Heel jammer van die extra bonus percentage. Wel een voordeel als ik grotere partijen kan laten maken, kan ik scherpere productieprijzen krijgen.

 

Wat zijn normale marges voor een groothandel?

Zijn er mensen met een groothandel hier? Of mensen die hun eigen product wegzetten bij wederverkopers?

P.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 7 een eigen kledingmerk, en verkoop op m'n eigen webwinkel en bij Bol.com. Het gaat steeds beter, ben echt aan het groeien. Maar om echt goed (en wat sneller) te kunnen groeien heb ik een groter bereik nodig, dus wederverkopers.

 

Dus wederverkopers is volgens jou de aangewezen weg om meer omzet te genereren. Een manier om meer omzet te genereren is ook om marketing (inspanningen) te implementeren, analyseren en daar waar nodig intensiveren. Je zou kunnen denken aan Google Adwords, Vlogs op YouTube, inzet van Social media etc.

 

 

Niet per definitie even een groothandel optuigen.

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard die ik daar al heel veel aan! AdWords campagnes, Social media, filmpjes op YouTube. Er gaat z'n 1500,- tot 2000,-per maand naar advertenties hiervoor. En dat wordt scherp in de gaten gehouden en geanalyseerd. Feit blijft om echt gied te kunnen groeien, dat er meer verkocht moet worden. Vandaar nu de gedachte aan wederverkoop tegen een lage marge. Wil graag van anderen horen wat zij acceptabele marges vinden.

Link naar reactie
  • 0

Groothandel is uiteraard een extra schakel dus moet qua marge uit kunnen. Over het algemeen geld voor non-food: consumentenprijs : 2,3 = retailprijs en comsumentenprijs : 3 = groothandelprijs. Voordeel van een groothandel is dat je sales kosten/inspanningen omlaag kunnen.

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.