• 0

Kan iemand zonder toestemming je KVK overnemen?

Hoi,

 

Ik heb een eenmanszaak en vandaag heb ik een brief ontvangen van KvK waarin aangegeven staat dat iemand anders op hetzelfde adres, onder hetzelfde naam geregistreerd staat als eigenaar.

Terwijl ik zelf al 5 jaar eigenaar ben. Helaas heb ik dit na 17.00 uur ontdekt waardoor ik niemand meer kon bereiken. Nu heb ik hier en daar wel informatie opgezocht maar wordt er niet wijzer op.

Ik wil graag weten of KvK dit zomaar mag doen zonder mijn toestemming of handtekening zomaar iemand mag registeren onder mijn bedrijfsnaam.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Want KvK kan er namelijk ook weinig over zeggen.
Dat vind ik hoogst merkwaardig en verbazingwekkend?! Men kan daar met een paar tikken op een toetsenbord jouw gegevens toch naast die nieuwe, vreemde inschrijving in het handelsregister leggen? Ik snap dat dit je bezig houdt, sterkte en hopelijk mogen we hier de uitkomst nog eens vernemen?

 

Ik vind het merkwaardig, maar niet verbazingwekkend. Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als de KvK wel vastlegt dát alle checks zijn uitgevoerd, maar niet hóe. De inschrijving kan bijvoorbeeld via een notaris zijn verlopen, en bij een low quality organisation als de KvK verbaast het me dan niet als ze de naam van die notaris niet in het dossier opnemen (of überhaupt het simpele feit dat de inschrijving via een notaris verliep).

 

Weliswaar zou het voor fraudebestrijding nuttig zijn dat soort informatie wel te bewaren, maar je moet je realiseren dat we het bij de KvK over het type organisatie hebben dat bereid is adressen van starters door te verkopen aan oplichters, zelfs al heeft de starter bij de inschrijving aangegeven dit niet te willen.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
We krijgen hier maar één kant van de zaak.

 

Dat is een tautologie. Higher Level is niet een rechtbank.

 

Het kan nuttig zijn een dialoog met topicstarters aan te gaan waarin je doorvraagt als je vermoedt niet het hele verhaal te hebben gehoord, maar dat is zelden nodig om sec een vraag te beantwoorden. Dat kun je ook doen met de gegevens die je hebt.

 

Persoonlijk vind ik het doorvragen daarom alleen nuttig als aanvulling, en meestal in die gevallen waar je als forumlid eigenlijk (uit ervaring) wel weet dat er meer speelt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.