• 0

klanten voor tekstschrijfbureau

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bestaat nog niet zo lang als tekstschrijfbureau, weinig mensen kennen je. Werk dus aan je bekendheid. Je kunt gaan adverteren op plekken waar je doelgroep wordt bereikt. En niet onbelangrijk: probeer op te vallen! Mensen zullen jou onthouden en jouw bedrijf aan anderen aanraden.

 

Tip: haal die eerste zin van je site af! Op de rest van je website staat goede tekst, maar begin niet te vertellen dat je een jong en dynamisch bedrijf bent. Omdat enorm veel bedrijven zich "jong en dynamisch" noemen, worden jullie al snel gezien als weinig creatief.

 

Succes met jullie onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Spammen op HL doet het altijd wel goed ;D

Doen de meesten dat al niet? ;D

 

Zorg dat je contactformulier op je site werkt. Mist nu de form-tag en doet dus helemaal niets.

Als je toch bezig bent, plaats dan ook even een foto en een citaat bij de pagina met jou en je collega of haal de tekst 'foto' en 'citaat' even weg; een site die af is, staat wel zo netjes!

Link naar reactie
  • 0

He, een collega, leuk! Gefeliciteerd met de start van je onderneming. Je site is fris en vriendelijk, maar puntjes op de i zetten is wel zo consistent met de boodschap die je wil sturen.

 

Wat betreft je vraag omtrent acquisitie hangt het een beetje af wie je doelgroep is. Dat kon ik zo snel niet zien op je site. Ik zie wat je doet, maar niet voor wie. Alles aanpakken voor iederen kan op de korte termijn goed zijn, maar het helpt je niet bij het opbouwen van een duidelijk profiel.

 

Dat laatste is wel zo belangrijk. Voor mij werkt netwerken en netwerken alleen. Advertenties plaatsen heeft voor mijn type klant geen zin. Dan kom je alleen binnen als ze je kennen en vertrouwen, of wanneer iemand die ze goed kennen en vertrouwen je wil voorstellen.

 

Een duidelijk profiel geeft je aantrekkingskracht en wekt vertrouwen. Klanten willen zich in jou herkennen. Die herkenning komt niet door het soort teksten dat je kunt schrijven, maar het type probleem waar je ze bij kunt helpen en de sectoren waarin je werkt. Weet je waar de gemiddels slager mee worstelt? Ken je de ontwikkelingen in de markt voor boten als geen ander? Heb je vroeger voor banken gewerkt, en kan je dus vlot schrijven over nieuwe regelgeving?

 

Zeg waar je expertise en kennis ligt. Een portfolio met voorbeelden onderbouwt vervolgens je claim to fame. Dit geeft je ook focus in je acquisitieactiviteiten, anders loop je het risico als een kip zonder kop rond te bellen en folders te strooien. Da's als met een schot hagel op een vlieg in een kerk schieten.

 

Mag ik zo vrij zijn jullie te vragen nog eens goed naar je zelfbeschrijvingen te kijken? Persoonlijke teksten, dat vind ik krachtig, maar de echte waarde voor de klant zit helemaal verborgen aan het eind. Voorbeeld: "De specialiteit van Arne is het creëren van teksten die precies overbrengen wat de afzender wil communiceren. Hierbij vormen zijn luistervaardigheid en zijn empathie het belangrijkste instrumentarium." De kans dat je klant de hele levensgeschiedenis door zal lezen om hier te komen is minder groot dan je zou wensen.

 

Anyway, hoop dat je hier wat aan hebt. Success!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie graag wat meer concrete voorbeelden van wat jullie doen en mijn idee is; doe iets met startende ondernemers. Jij bent zelf ook startende; dus meng je in netwerken voor startende ondernemers! En biedt ook speciaal iets voor hen aan.

Bijna alle starters hebben wel een site waar een goede welkomsttekst op moet of een brochure of advertentie waar tekst voor nodig is....

 

Ik ga zelf naar netwerkavonden van startende ondernemers of andere clubjes en dat doet het echt goed, al kom je 1 interessant persoon tegen!

 

succes

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik zie graag wat meer concrete voorbeelden van wat jullie doen en mijn idee is; doe iets met startende ondernemers. Jij bent zelf ook startende; dus meng je in netwerken voor startende ondernemers! En biedt ook speciaal iets voor hen aan.

Bijna alle starters hebben wel een site waar een goede welkomsttekst op moet of een brochure of advertentie waar tekst voor nodig is....

 

Ik ga zelf naar netwerkavonden van startende ondernemers of andere clubjes en dat doet het echt goed, al kom je 1 interessant persoon tegen!

 

succes

 

Het nadeel van starters is vaak dat ze weinig budget hebben voor zulk soort dingen.

Je zou daar op in kunnen spelen door b.v. ook advies aan te bieden, een tekst-review met verbeterpunten voor € 75 ofzo, zodat het te behappen is voor starters.

 

Het 'jong en dynamisch' moet wel écht in de prullenbak hoor vind ik ;) (there goes my karma).

 

Met het hele arsenaal aan diensten (en dus ook diensten die ik wel erg ver uiteen vind lopen, waarbij ik het gewaagd vind dat jullie ook 'ondernemingsplannen' aanbieden, aangezien dit zo'n vak apart is-- hebben jullie hier ervaring mee?) staat er onder: "Heeft u onze expertise op een ander gebied nodig? "

 

Beginnersfout, wat mij betreft.

Don't try to be everything to everyone-- kies en rammen met die bak.

En waarom niet papieren vliegtuigjes met je bedrijfsnaam erop verspreiden? Probeer eens uit of mensen het 'instinctief' oprapen en mee gaan gooien. Ik zou dat wel doen, namelijk :-)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.