• 0

Draagbaar Urinoir Genderneutraal

Wie bedenkt een draagbaar urinoir dat zowel door mannen als vrouwen gebruikt kan worden, en na gebruik gewoon in de vuilnisbak kan.

 

Ik ben al bezig.

Alles naar aanleiding van het volgende:

 

--------------------------------------------------------------------------------

De rechter heeft naar aanleiding van een recent geval van 'wildplassen' gesteld dat vrouwen ook in een publiek urinoir kunnen plassen.

 

Fysiek of theoretisch moeten vrouwen dat met de de nodige oefening en inspanning inderdaad kunnen. Zo ook volgens 'toiletdeskundige Marian Loth van de TU Delft'. Lukt dan ook nog wel als je een rokje draagt en je je slipje opzij kan doen.

 

Broek en schoenen uit en dan in je blote muts het (krul)urinoir in. Want vrouwen die een broek en schoenen dragen zullen zich deels moeten ontkleden. En in zo'n klein urinoir kan je je kont niet keren, zeker niet als je een maatje meer hebt. Een stadsbankje bied dan uitkomst om je aan en uit te kleden en vervolgens in je blote muts over straat naar het urinoir.

 

Moet kunnen toch? Of heeft de rechter dit niet doorzien? Is dit net zo'n flauwekul criterium als die '150+ bezoekers' in het Delftse hout?

 

Opmerkelijk is toch wel het op enigerlei wijze van gedeeltelijk bloot zijn in hartje Amsterdam niet het probleem is/was, integendeel. In Amsterdam valt wildplassen volgens de verordening onder 'Hoofdstuk 5 Milieu' en 'Paragraaf 4 Groen' en dus niet onder 'Hoofdstuk 2 Orde en veiligheid'!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een technische oplossing. Ik dacht meer aan een servicegerichte aanpak van nagel- en kapsalons, damesmodezaken, yogastudio's, lunch- en tearooms en noem maar...

 

...gratis plassen op een warm en schoon toilet te onsluiten met een damestoiletmapp. Ik vind jouw oplossing in eerste ontvangst niet milieuvriendelijk en groen overkomen, maar in een brainstormtopic als dit zou kunnen worden, moeten we bouwen niet afkraken.

 

Of net als voor reclame in de publieke ruimte plashokjes uitgeven. Is voor een partij als Sanifair of een OV-partij vast een business case van te maken.

 

#grotebehoefte ;D

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je heel goed bezig bent, Herman!

 

Want het is echt een probleem soms (zowel voor vrouwen als mannen!)

Ik ga je nu vertellen over die ene keer dat ik (moest!) wildplassen in A’dam. Ik ben toch anoniem (hoop ik!), dus vooruit dan maar.

 

Was een jaartje of 10 geleden, op Koninginnedag (in de avond). De vrouw was op vakantie, dus ik fietste naar hartje Jordaan. Druk, massa’s mensen en heel gezellig. Mooi weer dus iedereen buiten aan het ‘hijsen’.

 

Na enkele (nou, enkele… het was tenslotte feest) biertjes ‘moest ik’. Laat in de avond.

En een enorme rij naar de WC in de kroeg.! Zou wel heel lang duren. Dus ik op zoek naar een ‘urinoir-achtig iets’ in de Jordaan…

 

Dat viel zwaar tegen. In de hele buurt niets kunnen vinden.

Dus ik ‘moest wat’ op een gegeven moment. Ik vond een boom op de kade, wat gras eromheen en een (slapende) woonboot enkel meters daar vandaan.

 

Sta ik daar te plassen (‘wildplassen’ dus) tegen die boom en hoor ik iets achter mij. Wanneer ik mij omdraai kijk ik twee agenten aan die pal achter mij stonden.

- “Wat stinkt hier” zei de jongste en trok zijn neus een paar keer op.

- “Zucht…, hoeveel kost het?” vroeg ik.

- “Laat maar, het is Koninginnedag” zei hij en zij liepen rustig verder richting Elandsgracht.

 

Ik nam nog een biertje, want ik moest wel een beetje bijkomen van de schrik van “het wildplassen in de stad” moet ik zeggen. Ook was het echt hoge nood.

 

Misschien zie ik je weer een keer,

Peter

(p.s. Het is echt een waargebeurd verhaal dit!)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Luier, plastuit, Tena.

Als je deze weleens gebruikt hebt, snap je dat dit niet bepaald een innovatie is.

Nee er zal iets prettig bruikbaars moeten komen. Ik weet nog niet precies wat, maar minder als het draagcomfort van een panty zal het niet moeten hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Unisex, maar nog niet voor alle leeftijden: tron.eu.com

 

Niet altijd mee onderweg, maar ligt hier nog wel ongebruikt op kantoor.

 

De verpakking van deze 'disposable potty solution' vermeldt: stress-free, opens and closes in seconds, leak-proof, superabsorbent inner, easy to carry, certified up to 30 kg load (Made in Poland).

 

Zullen we samen distributeur of adult version ontwikkelaar (proberen te) worden, Herman? ;)

 

Edit: google search portable urinal unisex en Amazon. Enabling technology: super absorbent polymers.

 

Groet,

 

Highio

tron-eu-com.thumb.jpg.bdeb074d322b5b0246cb7ad8cf38800d.jpg

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.