• 0

Marge / Fee bepalen als agent voor internationale producten eten/drinken

Hi allen,

 

Sinds een jaar heb ik een succesvolle agency van het in de markt zetten van nieuwe, internationale producten op het gebied van eten en drinken. Na succesvolle lancering van een internationale snack ben ik nu bezig met 2 andere producten.

 

Mijn rol bij mijn eerste product - de internationale, healthy snack uit Australië - was de rol van importeur. Somehow was mijn marge daar veel makkelijker te bepalen. Namelijk 25%. Wat prima was; kosten werden gedekt en ik had een mooie winst marge. Ik koop in van de producent en verkoop door aan mijn klanten.

 

Punt is nu dat het te druk geworden is om naast de agent / sales werkzaamheden ook nog de rol als importeur op me te nemen. Daarnaast vind ik het risico als eenmanszaak wat dat betreft ook te groot geworden. Met mijn volgende producten wil ik mij alleen richten op de agent / sales activiteiten. Dus bruggenbouwen en partijen aan elkaar koppelen.

 

Wat betreft mijn huidige situatie:

 

Ik ben een heel tof biertje uit Duitsland tegengekomen en heb ondertussen al verschillende partijen in Nederland gevonden die het willen verkopen. Ik kom er alleen op dit moment niet uit welke fee ik als agent moet hanteren. Is 15% reëel? Of is bijvoorbeeld 10% reëler? Wat is acceptabel en wat is de norm?

Ik heb de eerste stappen gezet met een groothandel die tegelijkertijd ook een webshop en 'fysieke' winkel hebben en zij willen heel graag met mij samen werken.

 

- Wat is een reële fee voor mij als agent wanneer zij direct inkopen van de producent van het biertje en dus de voorraad van het biertje bij hun in het warehouse hebben staan?

- De groothandel heeft een gigantisch netwerk in de horeca en wil het biertje graag her en der pitchen en verkopen. Heb ik dan überhaupt nog recht op een fee? Of heb ik alleen recht op een fee wanneer ik zelf klanten aandraag die bij hun inkopen?

- Over welk bedrag bepaal ik mijn fee? Inkoop bij de producent voor de biertjes is 0,65 cent per blikje. Stel ik ga in zee met de groothandel - die dus de rol van importeur op zich neemt - , bepaal ik dan mijn fee over deze 0,65 cent of over de verkoop prijs aan de winkel / horeca gelegenheid etc?

 

Veel dank voor het meedenken!!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.