• 0

leads elektrische fietsen

Hallo allemaal,

 

Allereerst hartelijk dank voor het lezen van deze post.

 

Na wat zoeken op higher level kon ik geen goed antwoord krijgen op de volgende vraag:

 

''Leads elektrische fietsen''

 

Uiteraard wel over leads, maar daar werd mijn vraag niet echt beantwoord. Wel toegeven: ik ben nieuw op dit forum.

 

Wij (een elektrische fietsmerk, B2C) zijn structureel op zoek naar kwalitatieve leads. Maar niet in de vorm van adressen, maar in de voor van een geïnteresseerde consumenten die op zoek zijn naar een elektrische fiets of e-bike, die een elektrische fiets(en) gratis aan huis/werk of andere gewenste locatie, of een testcentrum wil proberen, met de intentie er 1 aan te schaffen. Er zijn erg veel partijen die dit willen verzorgen, maar de ervaring leert dat wij erg veel lage kwaliteit leads krijgen. Nou zijn we dus opzoek naar een juiste partij, en is mijn vraag of iemand tips heeft of wellicht een aanbeveling.

 

Alvast hartelijk dank,

Henk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Henk,

 

daar valt heel veel op te reageren. Wat (voorlopig) een gemiste kans is, is dat je hier nu anoniem bent.

 

Kun je dat gratis uitproberen voor een aanschaf van duizend(en) EURO's niet beter anders verpakken of verkopen? Misschien door een weekend of week huren tegen 'normale' betaling met aftrek op een eventuele aanschaf? Of een leaseconstructie?

 

Of, wat zijn jullie doelgroepen en in hoeverre hebben jullie aanbod daarop afgestemd?

 

Voor bijvoorbeeld alleen al actieve senioren zijn er allerlei evenementen en verenigingen, maar jullie doelgroep is inmiddels ongetwijfeld veel breder. Kwestie van uitwerken en verbinding zoeken. Lead vind ik in dit kader een rotwoord als je een goed aanbod hebt. Ik heb hier ook nog niet eerder een scooter- of autoverkoper voorbij zien komen die leads zoekt...

 

...je bent (Nederlands?) fietsenfabrikant en verkoper en zoekt kennelijk nieuwe, potentiële klanten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De vraag heeft zo-te-zien geen betrekking op het creëren van leads (marketing) maar het kopen van leads (derden doen de marketing). De productie van bestaande affiliate-kanalen valt blijkbaar tegen. Dat verbaast me niks, want de e-bike business wemelt van sales-georiënteerde leveranciers en afgegraasde affiliate-weitjes.

 

Oplossing op termijn is samenwerking aangaan met (en incentives geven aan) ontwikkelaars die eendekooien voor potentiële e-bikers opzetten. En de vervangingsmarkt bespelen. Anders volgt de onvermijdelijke death of a fucking salesman...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eendenkooien, experience centers. Iets als een lokvoerplaats waar bezoekers op af komen en tot klant verleid worden. Is niet meer of minder dan 'lead' en 'generation', ofwel?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Als je bent aangesteld om online marketing (affiliate marketing, performance marketing) in goede banen te leiden, heb je waarschijnlijk niet de vrijheid om driedimensionale ervaringscenters op te zetten.

 

De vraag riekt naar online. Adwords, leads uit cpl-campagnes in affiliatenetworks. Kijk je om je heen dan zie je ook adverteerders die het ontwikkelen van nieuwe online services, communities, apps en portals faciliteren met api's en speciale deals voor ontwikkelaars. Met duck ponds doel ik op samenwerking met bv mediabedrijven die hun bereik in deelgroepen kunnen ontwikkelen, bv door in het back-to-school seizoen iets bijzonders te doen. Dat zou zelfs deels driedimensionaal kunnen zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Henk,

 

Ik snap dat je nog geen verkoopmotor hebt gekoppeld aan je website.

Je geeft aan dat je geen leads in de vorm van adressen wilt maar in de vorm van geïnteresseerde consumenten. Uit al deze informatie begrijp ik dat jij nog geen marketing automation inzet. Vanuit je website koude leads begeleiden tot salesready persoon. Met een verkoopmotor kan je daadwerkelijk die geïnteresseerde consument bereiken en ervoor zorgen dat deze ook daadwerkelijk bij je koopt.

 

Mod edit: knip (niet zelfpromoten, niet hengelen naar klanten)

 

Daan Sondervan

 

★ Expert Lead en Klant generatie ★ Email marketing automation ★ E-commerce ★ Display Advertising ★Media Buy

★ Mobile marketing ★

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.