• 0

financiering bedrijf in dames-maatpakken

Op het moment ben ik bezig een onderneming in maatpakken voor vrouwen op te zetten. Ik heb uiteraard een plan met bijbehorende begroting gemaakt en ik heb een fiks bedrag nodig om te starten. Ik hoor allerlei financieringsmogelijkheden, maar hoe weet je welke vorm het beste bij je bedrijf past? Wat zijn de voor- en nadelen van lenen bij een bank of in zee gaan met een investeerder? En hoe gaat het in z'n werk als je van een investeerder geld leent? Wat zijn de do's en don'ts? Wat kun je verwachten, wat niet?

 

Is er op dit forum meer over te vinden (ik heb al gezocht maar nog niet gevonden) of andere literatuur?

 

Ik kijk uit naar reacties! Vriendelijke groeten van Marijn.

 

[titel toegspitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Moeilijke branche!

 

Ik ben ooit begonnen in de textiel met een pilot-store in Nederland van een Belgisch merk begin '90. Heb daar nog veel vrienden en bekenden rondlopen die het nog steeds moeilijk hebben, zowel aan de detailhandel zijde als aan de productie zijde.

 

Als ik het goed begrijp, wil je een nieuw label beginnen voor dames. Wat is je doelgroep? Heb je eigen ontwerpers en waar laat je het produceren?

 

Qua kosten hoeft het niet al te hoog te zijn, tenzij je een "big bang" wil doen. Je zit in eerste instantie met ontwerpkosten, naamregistratie en de aanleg van je eerste monstercollectie (ze zijn nu al bezig met winter 2006/2007). Hoe ga je het verkopen, via het WFC of via agenten en doe je dat alleen voor NL of binnen de EU of daarbuiten? Ik zou niet vanuit een eenmanszaak gaan werken, maar een BV opzetten (18.000 investering). Je kan een investeerder zoeken die 20% belang neemt in je organisatie, wellicht iemand die jou kan helpen bij de opzet van je bedrijf. Banken willen graag een euro aan je lenen als je er twee in zekerheid geeft.

 

EDIT2

Het is niet de bedoeling om via HigherLevel aquisitie te doen voor jouw eigen organisatie.

Dit forum is bedoeld om informatie te delen.

/EDIT2

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.