[Artikel] Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA]

Aanbevolen berichten

Even serieus en roze bril af, ik ben nog NOOIT een onderneming tegen gekomen die het terecht vond helemaal door de fiscus te worden uitgekleed. Minder belasting betalen is altijd beter.

Er zit enig verschil tussen iets minder en nagenoeg niets.

 

Maar, het staat IEDEREEN vrij om gewoon dubbel belasting te betalen voor de Utopische doelen. Betere toekomst begint bij jezelf lol.
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen
. Dat geldt overigens voor zowel de belastingbetaler als voor de belastinghaler.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Zo houden we iedereen in het gouden kooitje.

"Je moet belasting betalen omdat ik het ook doe."

 

Jouw Plato quote bevestigd enkel de elitaire gedachte gang dat vooral de gewone burger zo dom en meegaand als mogelijk moet blijven. Ben je arm? Eigen schuld!! gewoon minder eten en dan ben je weer rijk! Kom je net rond? Eigen schuld! Kijk vooral niet naar de oorzaak maar absorbeer en trek de broekriem zonder verder vragen nog even wat harder aan. Komt goed! lol

 

"You must pay taxes. But there’s no law that says you gotta leave a tip."–Morgan Stanley

 

Inkomsten belasting a la salaris moet iedereen betalen, btw ook op alles wat je koopt.

Hiernaast mag van mij de belasting op bedrijfswinst richting 0% zodat er meer mensen aangenomen kunnen worden, meer innovatie kapitaal etc etc ipv afromen naar de overheid die daar vervolgens een geldverslindend apparaat van kan onderhouden.

 

Het is uiteindelijk niet een kwestie van ik of jij hebt gelijk, enkel een verschil in zienswijze waarbij overigens in ene of andere geval Nederland niet zal omvallen.

Link naar reactie
Inkomsten belasting a la salaris moet iedereen betalen, btw ook op alles wat je koopt.

Hiernaast mag van mij de belasting op bedrijfswinst richting 0% ...

Die verdeling is niet zo interessant ... het totaal aan belastinginkomsten zal telkens weer op 100% uitkomen.

 

Met de huidige denkrichting naar één Europese winstbelasting ziet het er voorlopig niet naar uit dat deze 0% gaat worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
De "gewone" burger zal zelden boven de drempel voor de vermogensrendementsheffing uitstijgen.

 

Volgens NOS.nl zijn er 3,2 miljoen Nederlanders die Box 3-heffing betalen.

 

klik: 3,2 miljoen mensen die meer dan 25.000 euro vermogen hebben

 

Het tarief van de vermogensbelasting is volgens critici al jaren te hoog. De Belastingdienst gaat uit van een hoger rendement dan de meeste mensen in de praktijk halen met de historisch lage spaarrente. Om te voorkomen dat spaarders verlies lijden, wil het nieuwe kabinet een betere koppeling tussen de actuele rentestanden en het belastingtarief.

 

Link naar reactie

Inkomsten belasting a la salaris moet iedereen betalen, btw ook op alles wat je koopt.

Hiernaast mag van mij de belasting op bedrijfswinst richting 0% ...

Die verdeling is niet zo interessant ... het totaal aan belastinginkomsten zal telkens weer op 100% uitkomen.

 

Met de huidige denkrichting naar één Europese winstbelasting ziet het er voorlopig niet naar uit dat deze 0% gaat worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing.

 

"Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

 

 

Link naar reactie

Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing. "Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

Als je met "Europa" de Europese Unie bedoelt ... die mag van mij nog veel groter en sterker worden ... en het liefst in de vorm van een federale staat.

 

Met de vriendelijke groten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing. "Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

Als je met "Europa" de Europese Unie bedoelt ... die mag van mij nog veel groter en sterker worden ... en het liefst in de vorm van een federale staat.

 

Met de vriendelijke groten van Nedzhibe

 

 

Gelukkig zijn wij in de meerderheid.

 

Europa gaat ten onder en er is bijna niemand die op nog meer oostblok of moslim landen als Turkye zit te wachten om zich "aan te sluiten" bij de club waarbij de leiders ongekozen stap voor stap wet en regelgeving tegen de wil van het volk door de strot duwt.

 

Verhuis lekker naar de USA of USSR als je zo graag in een federatie wilt wonen.

(noord) Europese waarden en normen zijn superieur aan beiden en zijn juist verrijkt door diversiteit in plaats van de eenheidsworst waarbij de neerwaardse spiraal een onoverkomelijk voorland is.

 

Maar... dat is enkel mijn mening en ik respecteer die van jou ook. Enkel denk ik dat het je aan dieper begrip en inzicht in historie en cultuur te kort schiet in de redenatie die tot jouw conclusie leid.

Link naar reactie
Verhuis lekker naar de USA of USSR als je zo graag in een federatie wilt wonen ... Europa gaat ten onder en er is bijna niemand die op nog meer oostblok of moslim landen als Turkye zit te wachten om zich "aan te sluiten" bij de club waarbij de leiders ongekozen stap voor stap wet en regelgeving tegen de wil van het volk door de strot duwt.
Grappige uitspraak voor iemand die zijn domicilie in China schijnt te hebben.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing.

 

"Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

Ik heb veel gesprekken gevoerd met ondernemers, eerst als accountmanager zakelijk en later als (fiscaal) adviseur. Verreweg de meesten willen graag belasting betalen voor scholen, ziekenhuizen en fatsoenlijke wegen. Het probleem is dat onze overheid ons belastinggeld over de bak smijt. Wat te denken van het voorbeeld hieronder:

Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling

 

Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling

 

De regeling houdt in dat het eerste bezoek aan de dierenarts altijd gratis is. Dit geldt voor alle soorten huisdieren. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten.
Link naar reactie
Ik heb veel gesprekken gevoerd met ondernemers, eerst als accountmanager zakelijk en later als (fiscaal) adviseur. Verreweg de meesten willen graag belasting betalen voor scholen, ziekenhuizen en fatsoenlijke wegen. Het probleem is dat onze overheid ons belastinggeld over de bak smijt. Wat te denken van het voorbeeld hieronder:

Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling

 

Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling

 

De regeling houdt in dat het eerste bezoek aan de dierenarts altijd gratis is. Dit geldt voor alle soorten huisdieren. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten.

Misschien krijgen de Amsterdamse hondenbezitters eindelijk iets terug van de jarenlang betaalde hondenbelasting á € 100,00 per jaar per hond, waarvan € 60,00 in de algemene pot van de Gemeente Amsterdam terechtkwam. Dat vind ik geen "over de balk smijten" maar regelrechte diefstal.

 

Overigens ... huisdieren verminderen de psychische spanningen bij de eigenaren waardoor de kosten van een dierenarts doorgaans goedkoper zullen zijn dan die van een psychiater.

 

Het leven van de belastingbetaler is nooit zo zwart/wit zoals vele mensen denken dat het is.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Misschien krijgen de Amsterdamse hondenbezitters eindelijk iets terug van de jarenlang betaalde hondenbelasting á € 100,00 per jaar per hond, waarvan € 60,00 in de algemene pot van de Gemeente Amsterdam terechtkwam. Dat vind ik geen "over de balk smijten" maar regelrechte diefstal.

 

Overigens ... huisdieren verminderen de psychische spanningen bij de eigenaren waardoor de kosten van een dierenarts doorgaans goedkoper zullen zijn dan die van een psychiater.

 

Het leven van de belastingbetaler is nooit zo zwart/wit zoals vele mensen denken dat het is.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

U wordt op uw wenken bediend:

Hondenbelasting Amsterdam afgeschaft

Goed nieuws voor de hondenbezitters in Amsterdam: vanaf januari 2016 hoeven hondenbezitters geen hondenbelasting meer te betalen, het wordt namelijk afgeschaft.

Bron:http://hondenbelasting.net/hondenbelasting-amsterdam/

Link naar reactie
U wordt op uw wenken bediend:
Hondenbelasting Amsterdam afgeschaft

Goed nieuws voor de hondenbezitters in Amsterdam: vanaf januari 2016 hoeven hondenbezitters geen hondenbelasting meer te betalen, het wordt namelijk afgeschaft.

??? Het blijft mij verbazen hoeveel moeite vele forumleden hebben met het aanklikken van de oranje linkjes.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Verhuis lekker naar de USA of USSR als je zo graag in een federatie wilt wonen ... Europa gaat ten onder en er is bijna niemand die op nog meer oostblok of moslim landen als Turkye zit te wachten om zich "aan te sluiten" bij de club waarbij de leiders ongekozen stap voor stap wet en regelgeving tegen de wil van het volk door de strot duwt.
Grappige uitspraak voor iemand die zijn domicilie in China schijnt te hebben.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Je mag ook gewoon nederlands praten hoor, anders wordt het onhandig voor de minderbedeelden in advocaten lexicon.

 

Ik ben overigens nog steeds 100% Nederlander, hoewel ik er tijdelijk (gelukkig) niet woon.

 

Link naar reactie
Ik ben overigens nog steeds 100% Nederlander, hoewel ik er tijdelijk (gelukkig) niet woon.
Typical ... All gain, no pain (wel de lusten, maar niet de lasten). Eigenlijk best wel een zielige mentaliteit.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Goed, na dit gekissebis wil ik toch nog even terug naar de inhoud.

Vandaag in Trouw een artikel over het doorsluizen van 676 miljoen door P&G. Afgevinkt door één enkele belastinginspecteur.

 

Er heb er vier opmerkingen over:

- Als je het beoordelen van zo'n mega deal laat afhangen van één ambtenaar is het vragen om corruptie. De verleidingen (snoepreisjes naar een congres, een mooie functie in de toekomst, of gewoon een zak geld in de achtertuin) zijn eenvoudigweg te groot. Dit gaat een keer mis.

- De wet is voor iedereen gelijk. Omdat de Belastingdienst de rulings niet openbaar maakt, of daar heel lang mee wacht kunnen andere ondernemers er niet hun voordeel mee doen. De Belastingdienst is bevoegd om uitleg te geven aan de wet, maar als die uitleg niet bekend is belet je andere bedrijven ervan gebruik te maken.

- Controle door het parlement of discussie tussen fiscalisten over de uitleg van de regels is niet mogelijk omdat we niet alle afspraken te zien krijgen.

- Tenslotte (en dat is een persoonlijke mening) voelt dit iedere keer als ik dit lees als een stomp in de maag van de MKB-er die netjes de volle mep aan belasting betaalt.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie

Als je eenmaal de weg weet in het stille stelsel van wegsluisafspraken is je kennis goud waard. Vandaar dat voormalig belastigingexperts zich tot spin in het web ontwikkelen.

 

- Controle door het parlement of discussie tussen fiscalisten over de uitleg van de regels is niet mogelijk omdat we niet alle afspraken te zien krijgen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Wat vinden we van de opzet? Haalbaar of niet haalbaar?

 

Je zult sowieso een route kunnen opzetten, al zal het niet de route van Starbucks zijn (Nederland is een belastingparadijs, maar niet voor Nederlanders).

 

Iemand advies om dit op te zetten of iets?

 

Wordt rijk. Huur een dure belastingadviseur in.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Je zult sowieso een route kunnen opzetten, al zal het niet de route van Starbucks zijn (Nederland is een belastingparadijs, maar niet voor Nederlanders).

... en daarom moet je een deel van je onderneming buiten Nederland vestigen. Routes zijn er overigens genoeg ... moet je wel willen en kunnen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Wat vinden we van de opzet? Haalbaar of niet haalbaar?

Iemand advies om dit op te zetten of iets?

De mogelijkheden zijn legio. U dient zich eerst en vooral de vraag te stellen of het met uw huidige omzet en winst wel de moeite waard is om dure adviseurs in te huren en dure structuren te gaan opzetten. Voor "Henk Glasbewassing", "VOF Frituur Het Bintje" of "Stukadoorsbedrijf Harrie de Beer" ligt dat niet voor de hand.

Waarom niet eens contact gezocht met de adviseur uit het programma van Jan?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.