• 0

Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat

Goede middag,

 

Gister is mijn pinautomaat gevallen hierdoor doen verschillende knopjes het niet meer op het apparaat.

Ik heb een huurcontract vanaf 2011. Sinds 2011 heb ik ook nog steeds hetzelfde pinautomaat.

Nu zegt CCV dat extrene schade voor eigen rekening komt dit kost mij €299,- ik heb dit apparaat nu al 6 jaar en er is nooit iets mee geweest behalve het vervangen van de batterij. Nu had ik 6 jaar geleden dit apparaat kunnen kopen voor een kleine €1000,- en dan zou ik nu na 6 jaar voor een reparatie €299,- moeten betalen terwijl er nooit iets mee is geweest. Ik vind dit krankzinnig en ben van mening dat het apparaat zijn levensduur wel zo'n beetje heeft bereikt. Er valt met CCV niet tot een oplossing te komen. Ik wil het hier niet bij laten zitten. Ik snap heel goed dat als er schade is dat ik die moet betalen maar zo'n hoog bedrag op een oud apparaat vind ik niet meer in verhouding.

Ik heb een schoonheidssalon en werk alleen dus voor CCV ben ik niet belangrijk genoeg.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik nu zou kunnen ondernemen om dit op te lossen.

 

Alvast bedankt allemaal

Rianne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Die reparatiekosten zouden reeel kunnen zijn, vaak vervangen ze gewoon een flink deel van een apparaat ook al zou het goedkoper te reparareren zijn door een electrotechnicus.

 

Maar voor hoe lang heb je een contract? Zit je daar bijv 10 jaar aan vast of kun je het opzeggen oid? En staat er niets in over de normale levensduur van zo'n apparaat?

Link naar reactie
  • 0

Ik had een contact voor 36 maanden en die wordt dan stil zwijgend verlengd met iedere keer een jaar. Omdat ik het niet eens ben met de kosten wilde ik mijn contact opzeggen maar dan zit ik aan een opzegtermijn van 3 maanden vast. Dat betekent dat ik die €299,- voor de reparatie moet betalen en nog 3 maanden mijn contact kosten dus daar schiet ik niets mee op. Over de levensduur van het apparaat heb ik niets gevonden. ik vind het gewoon niet in verhouding en daarbij heb ik nooit iets met mijn apparaat gehad dan kunnen ze toch ook een beetje met mij meedenken. 6 jaar lang ben ik al klant ze hebben altijd optijd de factuur af kunnen schrijven. Heb ik dan na 6 jaar als trouwe klant geen recht op een andere oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Je bent van mening dat het apparaat zijn levensduur wel zo'n beetje bereikt heeft. Er is nu echter schade aan. Die schade kost geld. Wat verwacht je dan eigenlijk? De levensduur van het apparaat heeft niets te maken met de hoogte van de schade. Als het apparaat 1 maand geweest zou zijn zal het wel hetzelfde bedrag geweest zijn. Dus ik kan me voorstellen dat ze daar niets aan kunnen doen.

 

Je hebt het apparaat gekocht? Of bedoel je dat je dat had kunnen doen? Inmiddels hebben ze wel vervangende nieuwe apparaten. Als je zegt dat de levensduur nu wel zo'n beetje bereikt is dan ben je dus eigenlijk wel aan een nieuw apparaat toe. Nietwaar? Heb je met hun besproken wat het kost om zo'n nieuw apparaat te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb juist een huurcontract. Ik zou een nieuw apparaat kunnen nemen. Dan moet ik een nieuw contract afsluiten en komt het erop neer dat ik die reparatie als nog zou moeten laten uitvoeren. ik snap dat er regels zijn maar zijn er niet altijd uitzonderlijke situaties? Ik heb nooit iets met mijn apparaat gehad en CCV heeft mij nooit een nieuw contract aangeboden om mijn service in de zaak te verbeteren aangezien je tegenwoordig ook contactdoos kan pinnen. Ik vind het gewoon niet netjes hoe er op deze manier met klanten wordt omgegaan. Maar ik kijk daar waarschijnlijk ook anders naar omdat ik alleen werk en echt mijn best moet doen om mijn klanten te behouden terwijl zo'n groot bedrijf mij niet mist als ik geen klant meer bij ze ben.

Link naar reactie
  • 0

Nu had ik 6 jaar geleden dit apparaat kunnen kopen voor een kleine €1000,-.

Is er een inruilmarkt? Wat doen bezitters van verouderde pinapparaten? Kun je andermans afdanker kopen op Marktplaats en die ter inruil aanbieden?

 

Een apparaat van zes jaar oud zit al snel aan het einde van zijn economische levensduur. Dan is vervangen goedkoper dan repararen. Ik ben wel benieuwd wat de rechten van een huurder zijn.

 

Wellicht is er een techneut die van een goede tweedehands en jouw apparaat een werkende versie kan maken. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Stel ze een barterdeal voor op hun kantoorlocatie. Zien of ze daar van terug hebben. ;)

 

Hebben ze werkelijk geen vervangend oud apparaat meer rondslingeren wat ze (toch) niet meer aan een nieuwe contractant kunnen slijten? Wat zou dat moeten kosten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dus dat ze sowieso, ook na het einde van jouw contract, dat apparaat van 6 jaar terug hebben in werkende staat. Tsja... dan is het enige wat je nog kunt doen kijken of het apparaat ergens anders goedkoper te maken is.

 

Als je iets huurt moet je het inderdaad teruggeven bij beindiging van de overeenkomst.

 

Maar de vraag is of de economische waarde van het ding nog wel 300 euro is: Wat als het compleet vernietigd zou zijn, door brand, of bijvoorbeeld gestolen was? Hoeveel moet je dan betalen? Ik neem aan minder dan de nieuwwaarde gezien het 6 jaar oud is, maar hoeveel minder is een beetje de vraag.

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij gisteren een apparaat laat vallen kun je m.i. als ondernemer niet stellen dat je nu vandaag een conflict hebt met deze dienstverlener. Goede nieuws is, dat er nu meer opties en aanbieders zijn dan zes jaar geleden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Onderstaand een artikel uit de AV van CCV, gevoelsmatig heb je helemaal gelijk, en gaat zo'n apparaat na 6 jaar de prullenbak in, maar ook CCV voelt de concurrentie in zijn/haar nek hijgen, denk ik, want zoals Highio hierboven aanhaalt, er zijn veel aanbieders, en vast veel goedkoper., en geen huurcontract, zo zijn er meer te vinden. :)

 

Heb je al gebeld met de afdeling sales wat ze voor je kunnen doen, bij eventuele verlenging van een contract.Ja dus.

 

21.3.

De Klant dient zich als een goed huurder te gedragen en is

verantwoordelijk voor het gebruik van de Producten. De Klant

zal de Producten met zorg behandelen, niet beschadigen en

uitsluitend gebruiken voor het doel waarvoor het betreffende

Product uit hoofde van de Overeenkomst bestemd is. Bij

beschadiging van het Product is de Klant verplicht de

desbetreffende schade te vergoeden aan CCV. De Klant is

verplicht zich adequaat te verzekeren voor alle risico’s die

voortvloeien uit haar positie als huurder jegens CCV.

 

Link naar reactie
  • 0

De grootste verdienste, en daarmee de vette vissenstaart van het verdienmodel, zit toch juist vaak in de verhuur van een apparaat dat zichzelf economisch allang heeft terugverdiend maar technisch nog prima mee kan? Hup, nog eens 50.000 km extra op te teller.

 

Onlangs hebben we onze ADSL-router vervangen: 13 jaar oud, staat 24/7 aan en doet het nog prima. Binnenkort is de nog oudere telefooncentrale, een Ouatrovox I, aan de beurt; doet het ondanks een blikseminslag ook nog prima, maar ISDN wordt afgeschaft…

 

Technisch kan het allemaal prima, ware het niet dat de topicstarter zijdelings wel een ander belangrijke onmogelijkheid aankaart: contactloos betalen gaat niet met een ouder pinapparaat, hoewel dat wel als must-have eenvoud en gemak vermarkt wordt, dus allicht was het toch al aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

aanemende dat je verzekerd bent.. wat als hier een verzekering voor wordt ingeschakeld, zullen die het bedrag ook uitkeren voor een verouderd apparaat? en wat voor onderbouwing zal dat brengen naar ccv

 

Dekking

Op een standaard inventaris uitgebreide gevarenverzekering is "vallen" geen gedekt evenement.

 

"Vallen" is wel gedekt op een elektronicadekking of een inventarisverzekering op basis van buitenaf komende onheilen / alle onheilen / all risks. Die dekkingen verwacht ik bij een schoonheidssalon niet zo snel.

Maar indien toch: aangezien die contracten een minimum eigen risico van € 250,- kennen, is verzekeringsdekking - zelfs met de juiste verzekering - niet aan de orde.

 

Waardebasis

De waardebasis voor uitkering van de verzekering hangt af van 2 dingen: polisvoorwaarden en taxatie.

Als er niet getaxeerd is, is de waardebasis volgens de meeste polisvoorwaarden de dagwaarde. Aangezien het apparaat al 6 jaar oud is en het elektronica betreft, is de kans aanwezig dat het apparaat total loss wordt verklaard omdat de dagwaarde lager is dan de reparatiewaarde.

 

Verzekerde krijgt dan de dagwaarde, terwijl de contractuele vergoeding naar de verhuurder mogelijk hoger is. De dagwaarde die een verzekeraar hanteert kan zeker een basis voor onderhandeling met verhuurder zijn.

 

Is er wel getaxeerd, dan wordt de reparatie vergoed, onder aftrek van het eigen risico van 250 Euro, en ontvangt verzekerde nog 49 Euro ex btw terug.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

"Vallen" is wel gedekt op een elektronicadekking of een inventarisverzekering op basis van buitenaf komende onheilen / alle onheilen / all risks. Die dekkingen verwacht ik bij een schoonheidssalon niet zo snel.

Maar indien toch: aangezien die contracten een minimum eigen risico van € 250,- kennen, is verzekeringsdekking - zelfs met de juiste verzekering - niet aan de orde.

 

Hoe zit dat eigenlijk als je een bedrijf aan huis hebt?

 

Sommige verzekeraars zoals Centraal Beheer adverteren dat als je een bedrijf aan huis hebt, ook je zakelijke spullen (tot 15k) meeverzekerd zijn op je particuliere inboedelverzekering.

En bij particuliere verzekeringen is er niet altijd een eigen risico.

Had het dan wel gewoon onder een all-risk dekking gevallen als je gehuurde apparatuur per ongeluk uit je handen laat glippen?

 

Link naar reactie
  • 0

Had het dan wel gewoon onder een all-risk dekking gevallen als je gehuurde apparatuur per ongeluk uit je handen laat glippen?

 

Yep. De oorzaak "vallen" valt sowieso onder elke fatsoenlijke all risks of alle onheilendekking, ongeacht of dat een zakelijke dekking of een particuliere dekking is met een gemaximeerde bedrijf aan huis component.

Voordeel van dat laatste is inderdaad dat er geen of een laag eigen risico van toepassing is (€ 50,- voor tablets en telefoons bijvoorbeeld).

 

Voor bedrijven aan huis raad ik daarom ook aan om eerst te kijken wat de particuliere inboedelverzekeraar kan bieden, of daarin te switchen. Niet alleen vanwege het lagere eigen risico overigens, maar vooral omdat de preventie-eisen minder streng zijn. '

 

Zo biedt een verzekeraar als Goudse geen zakelijke dekking voor - whats in a name - goudsmeden die vanuit huis werken, of eist daarvoor een duur alarm met meldkamerabonnement, maar is wel bereid dat risico - zonder alarm - op de particuliere inboedelverzekering mee te nemen (weliswaar beperkt, maar toch) .

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Soms blijkt maar weer hoe verschillend bedrijven ermee om gaan.

 

Onlangs hebben we onze ADSL-router vervangen: 13 jaar oud, staat 24/7 aan en doet het nog prima.

 

Ik had zo'n ding in bruikleen van xs4all, maar met een paar jaar sneller wordend internet bleek het niet meer haalbaar via het slechte koper hier een beetje snelheid te maken. Daardoor dus overgestapt op kabel waar een nieuw modem bij kwam.

 

Die adsl router zal ik denk ik een jaar of 3 a 4 gehad hebben, en xs4all liet weten dat ze hem niet eens terug wilden, ondanks dat het een prima apparaat was dat gewoon te gebruiken zou zijn bij een andere klant die wel goed koper heeft liggen.

 

 

 

Maar goed, wat te doen met CCV: als ze die 300 euro daadwerkeling in rekening willen brengen zou ik dat wellicht betalen en acuut je abo opzeggen en naar een andere aanbieder overstappen. Er zijn er inmiddels genoeg die goedkoper zijn.

 

Zou CCV je gratis een nieuw apparaat ter beschikking stellen en zou je daardoor blijven waren ze de facto een stuk beter af, dat verdienen ze binnen een jaar aan je terug. Jammer als ze dat niet doen, ze schieten zichzelf in de voet.

 

Anderzijds kun je ook even uitrekenen hoe snel je die 300 euro hebt terugverdiend door over te stappen naar een andere aanbieder, wellicht een jaar of 2?

 

Link naar reactie
  • 0

In reactie op eerder genoemde oplossingsrichting: CCV (als 'bredere' zoekterm op Marktplaats). BVA heeft ook twee veilingen met koopapparatuur lopen...

 

...verder weet ik niet wat je hebt staan, maar voor alles zou ik morgen nog eens een geduldige poging wagen met een beroep op klantvriendelijkheid en een jarenlange zakelijke relatie.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop inderdaad dat ze er een beetje relaxed mee omgaan.

 

Overigens vraag ik me af of je een -ander- werkend apparaat van hetzelfde type mag retourneren: die dingen hebben een serienummer, en ze kunnen feitelijk het exacte exemplaar in goede staat terugeisen, of een financiele vergoeding voor de restwaarde.

 

Vermoeddelijk zullen ze geen genoegen nemen met een ander serienummer, want dat ding gaat gewoon de kliko in natuurlijk. Nieuwe klanten willen een nieuw apparaat dat contactloos betalen etc mogelijk maakt.

Link naar reactie
  • 0

 

Gister is mijn pinautomaat gevallen hierdoor doen verschillende knopjes het niet meer op het apparaat.

Ik heb een huurcontract vanaf 2011. Sinds 2011 heb ik ook nog steeds hetzelfde pinautomaat.

Nu zegt CCV dat extrene schade voor eigen rekening komt dit kost mij €299,- ik heb dit apparaat nu al 6 jaar en er is nooit iets mee geweest behalve het vervangen van de batterij. Nu had ik 6 jaar geleden dit apparaat kunnen kopen voor een kleine €1000,- en dan zou ik nu na 6 jaar voor een reparatie €299,- moeten betalen terwijl er nooit iets mee is geweest.

 

Heb je een mobiele pin automaat van CCV, toevallig de VX 670?

Daar kun je beter niets meer aan laten repareren, in 2019 loopt volgens mij de certificering voor die serie af. Dan moet het apparaat vervangen worden want er kunnen geen betalingen meer mee gedaan worden. Als je een ander model hebt moet je even gaan zoeken wanneer de certificering afloopt, maar bij een model van 2011 zal dat niet lang meer geldig zijn.

 

Dit jaar heb ik zelf de VX 670 (sinds 2009 in gebruik) vervangen door een nieuwe VX680.

Koop is volgens mij veel voordeliger dan huur.

Het apparaat koste toen ± € 1000,- en dat is bij 8 jaar gebruik € 125,- op jaarbasis.

Op dit moment betaal ik op jaarbasis € 90,- voor het mobiele abonnement en maandelijks € 3.65 + 5 cent per transactie aan kosten. Er zijn verschillende opties qua service abonnementen, gewoon kijken wat het beste bij je past

 

Contact opnemen met CCV omtrent de aflopende certificering van je huidige apparaat en vragen of een een nieuwe automaat geen betere optie is.

Waarschijnlijk hoef je bij aankoop de rest van de huursom dan niet te betalen en volgens mij kunnen ze met het oude apparaat ook niets meer aanvangen i.v.m aflopende certificering.

 

De nieuwe automaat is naar mijn ervaring trouwens sneller en beter qua verbinding/opstarten

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Sowieso naar dat het gebeurt. Gevoelsmatig zijn de reparatiekosten die in rekening worden gebracht hoog. Vermoedelijk zal je het moeten betalen, maar zal je over 3 maanden wel van het contract af willen?

 

Heb je wel eens nagedacht over een andere oplossing? Er zijn bij banken mogelijkheden voor ondernemers die d.m.v. telefoon pintransacties van klanten kunnen doen.

De kosten per maand zijn flink lager dan de € 50 die je nu betaald. Namelijk: €10 p.m., maar houdt er dan wel rekening mee dat je ook nog 0,15 cent per transactie betaald. Afhankelijk van het aantal transacties kan het maandbedrag natuurlijk oplopen. Als je onder de 260 transacties per maand zit, kom je voordeliger uit.

Ik weet niet welke bank je hebt en/of jouw bank ook zo'n tool heeft, maar ik plaats hier een voorbeeld en de info van een willekeurig bank.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.