• 0

Webshop openen in China

Beste,

 

Momenteel ben ik bezig met het opstarten van een webshop met als doelgroep/gebied China. Mijn webshop heeft een niche product waar er in China momenteel nog geen markt voor is en deze markt zou ik graag willen openbreken door de producten online aan te bieden. Ikzelf ben geen fan van sites als Alibaba en TaoBao waar ik mijn producten zou kunnen aanbieden. Uiteraard zijn er andere mogelijkheden als WeChat waar wij het ook zullen aanbieden, echter wil ik ook een webshop maken op een eigen URL waar de Chinese klanten kunnen kopen.

 

Ikzelf ben geen programmeur en zou dus gebruik willen maken van een SaaS provider voor mijn webshop. Deze SaaS provider zou ik het liefst dichtbij China willen hebben zodat de internetsnelheid werkbaar blijft, denk daarbij aan Hong Kong, Maleisië of Singapore. Ik heb naar mijn gevoel heel het internet afgezocht in meerdere talen maar ik kan helaas geen SaaS webshop provider vinden welke ook de Chinese betaalmethodes als WePay en/of AliPay aanbieden. Zonder minimaal een van de Chinese betaalmethodes heeft het geen zin om in China de markt op te gaan. De reden dat ik deze provider/host niet in China wil hebben gaat voornamelijk om bepaalde juridische issues.

 

Is er iemand die mij hier wellicht in kan assisteren?

 

Overige tips en tricks van mensen die soortgelijke business hebben zijn altijd welkom uiteraard!

 

Alvast bedankt!

 

groet,

Mitch

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ken geen SaaS providers die ik een webshop toe zou vertrouwen (ook in het westen niet).

 

Maar Alipay accepteren zou het probleem niet mogen zijn.

Dat kan je tegenwoordig ook met gangbare payment service providers zoals stripe.com

Dus ga op zoek naar webshop software die een dergelijke PSP ondersteund.

 

Link naar reactie
  • 0

Mitch,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Ken je dit evenement al?

 

Zie ook het bijbehorende discussietopic op HL. Misschien aardig als HL-bezoekers aangeven dat ze gaan (oranje 'Ik ga ook-knop' op de evenementpagina) voor het plannen van een sub meeting of after party. :)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hei!

 

Mag ik vragen waarom je geen Alibaba en TaoBao wilt gebruiken? Ik woon zelf in China en moet zeggen dat hier echt alles via die 2 websites gaat, WeChat, en andere Apps/platforms. Ik zie zelden dat mensen een specifieke webshop gebruiken van 1 bedrijf waar zij alleen hun produten kunnen kopen.

 

Als je TaoBao/Alibaba/Wechat gebruikt, zal het veel makkelijker zijn om klanten te vinden. Ik weet niet of je Chinees spreekt of enige ervaring hebt met marketing / SEO (op Baidu in het Chinees) in China maar het lijkt mij een stuk lastiger om klanten te vinden voor een webshop.

 

 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL.

 

 

Danku!

 

Zoals je misschien wel hebt gezien is mijn website nog niet helemaal compleet. Hier wordt momenteel hard aan gewerkt. Als het goed is, ben ik hier volgende maand mee klaar ;) Later in 2018 zal ik ook andere producten toevoegen zoals plastic en glazen flesjes, plastic containers etc.

 

Als je ooit hulp nodig hebt met het importeren van goederen uit China, kan je me altijd een berichtje sturen! :)

 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 1

Als je in China produkten wil verkopen aan consumenten dient jouw website te zijn aangemeld en gecertificeerd door de overheid. ICP nummer onderaan websites : https://prnt.sc/hqdmvk

 

In China is men al veel verder dan NL mbt belalen via WeChat, Alipay etc. en wil je hiervan gebruik maken zul je nog wat meer moeten doen dan enkel een leuke website maken maar daar was je al achter. Ik betaal ook bijna alles met WeChat of als duurder met CC. Cash hooguit voor nood.

 

Elke account is gelinked aan echt persoon met alle persoonlijke info danwel bedrijf en voor business account zul je nog meer moeten kunnen overleggen.

 

Hiernaast wordt alles wat goed verkoopt direct opgepikt en concrurrentie is keihard.

Wat er nog niet is, is er een week later wel. En als je de Chinese marketing niet begrijpt of hoe je markt moet benaderen dan wordt het een uphill battle want er zijn miljoenen die dat haarfijn wel kunnen.

 

Succes

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.