Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Joepie S
Joepie S
Ik heb een vraag over het sturen van een rekening als particulier
Situatie: Ik ben een particulier die af en toe een klus uitvoert voor twee bedrijven. Ik ben niet ingeschreven bij de KvK en heb dus ook geen btw nummer. Vergoeding is op uurbasis. Ik kans dus achteraf pas bepalen wat de kosten zijn. Afspraken zijn vastgelegd op basis van een modelovereenkomst.
ik weet dat ik niet een factuur mag sturen (geen KvK en geen btw nummer). Ik lees oa op dit forum dat ik een kwitantie moet sturen. Echter..... een kwitantie is een bewijs van betaling. Die kan ik dus pas sturen als de kosten voldaan zijn. Ik moet dus eerst iets naar mijn opdrachtgever sturen waarmee ik duidelijk maak wat de kosten zijn die hij moet betalen. Dit mag geen "Factuur" heten. Maar wat dan wel?
Vraag: hoe heet het document dat ik als particulier naar mijn opdrachtgever stuur waarop de kosten gespecificeerd zijn, en waarmee je hem verzoekt om te betalen?
Dank voor jullie hulp!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag