Ik wil binnen mijn begroting budget reserveren voor opleidingen. Wat is een redelijk percentage van je jaarlijkse omzet of welke andere maatstaf dan ook? Wat reserveren jullie?

Ik zat aan 10% van mijn jaaromzet te denken. Is best wel wat, maar ik hecht er veel waarde aan en zie er ook wel de waarde van in op de lange termijn (die cursus punniken ook, ja).

Bedankt,

Ilja

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5707-wat-is-een-redelijk-opleidingsbudget/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

stel: personeelskosten per personeelslid is eur 40k. stel je doet twee trainingen/seminars voor 2k. dan kom ik uit op 5% van de personeelskosten.

In mijn corporate verleden calculeerden we 5% van de personeeslkosten voor juniors tot 3% voor seniors.

kan je hier iets mee?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

3% van de brutoloonsom hanteerden wij voor onze jaarbudgetten. In sommige gevallen werden de dagen die ervoor stonden door het bedrijf "betaald", in andere gevallen werdt een deel van de verlofdagen in mindering gebracht. Het gaat meestal om de vraag, wat voor mensen het zijn die een opleiding nodig hebben (is het gunnen of noodzakelijk?) en moet iedereen hieraan meedoen.

Opleidingen hebben in mijn ogen alleen nut als je a) mensen kunt laten ontwikkelen en b) het bedrijf er beter van wordt. Eigenlijk een return on investment berekening. En, hou je ze dan ook "vast" of leidt je ze op en lopen ze daarna weg (zorg voor een goede overeenkomst met daarin bijv. percentages van wat ze moeten terugbetalen in 1,2,3 jaar als ze het bedrijf of de organisatie verlaten).

Erwin

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar