• 0

nieuwe insteek: teksten voor een vaste prijs

Omschrijving van je concept:

De nieuwe insteek is om teksten voor een vaste prijs aan te bieden aan startende ondernemers.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Inhoud en kaders vastgesteld. De teksten voor de landingspagina geschreven en deze gepubliceerd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Startende ondernemers meer zekerheid en duidelijkheid geven, zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Vertrouwen kweken. Het uurtje factuurtje zorgt voor veel onzekerheid, merk ik.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Veelal werk ik met schatting op basis van het aantal uren, omdat het werk en de onderwerpen zeer divers zijn. Dit is dus een nieuwe aanpak.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van de informatie op de landingspagina? Is het helder? Roept het vragen op? Zo ja, welke? https://www.digitaleherrieschopper.nl/goede-teksten-startende-ondernemer

 

 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Henk-Jan,

 

heb je de tekst op de genoemde pagina ook al door anderen laten lezen? Zo ja, wat vonden zij er van? Wie heeft de zoekmachineoptimalisatie van deze landingspagina uitgewerkt?

 

Losse woorden maken natuurlijk geen tekst, maar aan jouw aanbod hangt dus een prijskaartje van € 195,-- excl. BTW voor 750 tot 1050 woorden als ik het goed begrijp en bereken.

 

Ik vind jouw verhaal niet ijzersterk, maar ik zou eens rustig na moeten denken waarom dan niet. Wat zijn de eerste teksten die je voor een starter zou schrijven? Een bedrijfsintroductie, biografie of beschrijving van de hoofdactiviteit?

 

Schrijf je webteksten, pitchteksten als leidraad voor een mondelinge presentatie of voor print (mijn eerste persbericht of mini brochure o.i.d.)? Of allemaal? Dat wordt op deze ene pagina niet duidelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Inspelen op angst is juist iets wat vaak geadviseerd (en succesvol toegepast) wordt. "Profiteer nog maar xx dagen van deze aanbieding, dat wilt u toch niet missen?" "Nog maar xx stuks op voorraad" "Bestel voor ... uur, dan heeft u het morgen in huis". Dat soort technieken past Henk-Jan regelmatig toe in zijn tekst en dat kan dus erg goed werken.

 

Wat minder goed werkt is een onopvallende call-to-action button. Nu is de koptekst het meest opvallende element op de pagina, dat zou de "bestel nu goede teksten" knop moeten zijn. En dat zou een professionele webtekst schrijver moeten weten ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Inspelen op angst is juist iets wat vaak geadviseerd (en succesvol toegepast) wordt. "Profiteer nog maar xx dagen van deze aanbieding, dat wilt u toch niet missen?" "Nog maar xx stuks op voorraad" "Bestel voor ... uur, dan heeft u het morgen in huis".

Die voorbeelden vind ik toch wel wat anders dan "Een goed geschreven tekst is het verschil tussen failliet gaan en geld verdienen ..."

 

Bij dit soort marketing krijg ik ook nooit een garantie. Want ik neem aan dat TS mij niet garandeert dat ik met die 3 goede teksten niet failliet ga of daadwerkelijk geld ga verdienen.

 

Ook "Goede teksten zijn dé beslissingsfactor voor de klant om in actie te komen" roept bij mij vragen op. Dat je dat als tekstschrijver roept kan ik me voorstellen, maar scoort een goede tekst écht hoger als beslissingsfactor dan de producteigenschappen, de (goede) naam van het bedrijf of de prijs?

Link naar reactie
  • 0
Inspelen op angst is juist iets wat vaak geadviseerd (en succesvol toegepast) wordt.
Dat is wel interessant. Er is inmiddels een hele industrie van online marketeers die de effecten van hun inspanningen meten en de resultaten delen. Op het niveau van elk detail. Dat was in de pre-digitale wereld veel lastiger.

 

Nadeel is dat het vaak Amerikaanse get-rich-quick merchants zijn die ervaringen delen. Volg je alle tips op dan sluipt er een soort SEO-affiliate-coupon ratjetoe in je presentatie. Hameren op je klanten. Wil je dat?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je pagina Brrrrrrr. Je speelt in op angst. Dan lig je er bij mij meteen al uit.

Daar is niks mis mee ... ondernemers kijken daar gewoon doorheen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Die voorbeelden vind ik toch wel wat anders dan "Een goed geschreven tekst is het verschil tussen failliet gaan en geld verdienen ..."

 

Overdrijven is ook een vak ;)

 

Nadeel is dat het vaak Amerikaanse get-rich-quick merchants zijn die ervaringen delen. Volg je alle tips op dan sluipt er een soort SEO-affiliate-coupon ratjetoe in je presentatie.

 

In dit geval gaat het om grote partijen als Bol.com en Amazon die het al vele jaren succesvol toepassen. Dat is wel wat anders dan een "get rich quick" guru natuurlijk.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
In dit geval gaat het om grote partijen als Bol.com en Amazon die het al vele jaren succesvol toepassen. Dat is wel wat anders dan een "get rich quick" guru natuurlijk.
In dit geval? In welk geval? Jij praat over vaak. Dat is net zo vaag als uit onderzoek is gebleken. Er wordt veel gepunnikt door zolderkamerprofessionals in dit vak. Die roepen maar wat.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.