• 0

Inleggen en opnemen BV

Goedemiddag,

 

Na toch wel even over het zeer uitgebreide forum te hebben gestruind, ben ik door alle wirwar aan informatie even compleet het overzicht kwijt en leg ik mijn vraag even hier neer.

 

Ik onderneem met twee partners, in totaal dus 3. We zijn van plan om een BV op te richten. Ieder van ons zal zijn eigen holding bv hebben die weer een aandeel heeft in de werkmaatschappij.

 

De situatie is als volgt;

 

We hebben een order binnengehaald, voor deze order moeten we een product inkopen.

Ons idee is, om de totale inkoopprijs te delen door 3, om dat bedrag vervolgens per persoon in te leggen. Wel, willen we dat bedrag, wat we vanuit privevermogen inleggen, uiterlijk binnen een jaar weer terugstorten naar de priverekeningen. we zullen ongeveer 2000 euro per persoon in leggen voor de inkoop.

 

Wat is hiervoor de beste constructie?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

We zijn van plan om een BV op te richten. Ieder van ons zal zijn eigen holding bv hebben die weer een aandeel heeft in de werkmaatschappij.

Waarom heb je al voor een BV en holdingstructuur gekozen als je jezelf daarna pas afvraagt wat de beste constructie is?

 

Wat is hiervoor de beste constructie?

Kun je "beste" definiëren? Wat zijn daarvoor voor jou (en je partners) de criteria?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

We willen zo min mogelijk aansprakelijkheid voor het geval dat. Onze klanten lossen ons in termijnen af, ik denk dat vooral het stukje aansprakelijkheid voor ons doorslaggevend is geweest voor de keuze BV met daarbij bovenliggende holding.

 

Daarnaast zijn er nog meer lopende orders en de verwachting is om voor het einde van dit jaar een orderportfolio rond de 30 - 45K te hebben.

 

het kan vaker voorkomen dat wij vanuit privevermogen moeten inleggen om bepaalde aankopen te doen, het is zo, dat we altijd de mogelijkheid willen behouden dat privegeld weer terug te halen, dus vanuit de BV naar ons als persoon. Ik zie dat er een aantal opties zijn, dat je kan bijstorten op de aandelen, dat het als ''loon'' kan worden aangemerkt waardoor je er weer best wel wat belasting over betaalt enzovoorts.

 

Het geld hoeft ook niet per direct terug, maar de vraag is, als het terugkomt vanuit de BV, hoe is dit dan het beste te doen?

Link naar reactie
  • 0

We willen zo min mogelijk aansprakelijkheid voor het geval dat.

Welke aansprakelijkheid bedoel jij hier?

 

(Want voor - bijvoorbeeld - productenaansprakelijkheid heeft deze constructie weinig toegevoegde waarde: je bent privé als bestuurder aansprakelijk als de BV haar productaansprakelijkheidsrisico niet goed heeft geborgd. )

 

(*) = En als je het echt bont maakt kun je zelfs strafrechtelijk vervolgd worden

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.