• 0

Voortbestaan van bedrijf in geval van faillissement leverancier/partner

Hi all,

 

Ik bevind me momenteel ik een lastige situatie en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk uit te leggen hieronder:

 

Begin dit jaar ben ik gestart met bedrijf A. Het product, een marketing software pakket voor webwinkels, is vanaf begin dit jaar in ontwikkeling en bijna af.

 

Ik ben, met mijn holding, voor 50% eigenaar van bedrijf A. De andere 50% is in handen van bedrijf B.

 

Bedrijf B is voor 100% eigendom van bedrijf C. Zowel de bedrijf B als bedrijf C zijn beide web-development bedrijven, met technische kennis in-house, en hebben dezelfde eigenaren. Voor mij moet bedrijf A de primaire inkomstenbron gaan worden. Voor bedrijf B en C is het 1 van de velen projecten.

 

In een half jaar tijd is er echter veel veranderd. Bedrijf C staat er financieel slecht voor, en dreigt zelfs failliet te gaan. Het product is echter volledig ontwikkeld door bedrijf C. Bedrijf C heeft alle kennis, mensen, code etc. in-house. Ik ben bang dat bedrijf C straks omvalt, en alle dit allemaal verloren gaat.

 

Tussen bedrijf A en bedrijf C is helaas niets vastgelegd over ontwikkeling, eigendom, continuïteit etc.

 

Welk advies kunnen jullie me geven om het voortbestaan van bedrijf, in geval van een faillissement van bedrijf C?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is de relatie tussen bedrijf A en B ? Dat is hemelaal niet duidelijk. Je bent eigenaar van bedrijf A, maar er wordt iets ontwikkelt in (opdracht van) bedrijf B. Deze heeft de werkzaamheden uitbesteed aan C. Dus wat is de relatie tussen jouw bedrijf A en bedrijf B ?

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

 

Bedrijf B is een BV speciaal opgezet om vergelijkbare projecten te exploiteren. Naast dit product, zijn er meerdere software pakketten die B vermarkt en verkoopt.

 

De ontwikkeling is inderdaad uitbesteedt aan bedrijf C. (met dus dezelfde eigenaren als bedrijf B)

Link naar reactie
  • 0

Ik neem dus aan dat bedrijf B de opdracht heeft gegeven aan bedrijf C. Bedrijf B zal dus ook de eventueel reeds gefactureerde kosten voor rekening genomen hebben.

 

Mij lijkt bedrijf A daar dan helemaal buiten te staan en zal bedrijf B zich dus af moeten vragen hoe deze de ontwikkeling, eigendom en continuïteit van betreffende product veilig kan stellen.

 

Indien ik dat verkeerd zie en bedrijf A wel opdrachtgever is dan wordt het zaak hier heel spoedig dingen over op papier te zetten en te regelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.