Jump to content
meeroveraandelen
Verberg

Aandelen/certificaten inkopen

vraag

Hallo,

Mijn baas heeft me aangeboden om 4,99% aandelen/certificaten te kopen van het bedrijf waar ik werk. Hij geeft aan dat het bedrijf wordt geschat op 1 miljoen euro. Dat zou betekenen dat ik 50.000 euro moet inleggen. Van deze 50.000 euro dien ik zelf ruim 8000 euro in te leggen en de rest kan ik bij hem lenen. Lening is 1:6. Elk jaar dien ik de lening af te lossen tegen een rente tarief van minimaal 3% (euribor +3%) maar nooit meer dan 6%. De lening wordt in eerste instantie afgetrokken van de winst die het bedrijf zal maken, als het bedrijf een jaar geen winst maakt dan hoef ik niets af te lossen en wordt het doorgeschoven naar het jaar daarop. Ik blijf in loondienst en heb een leaseauto.

Kunnen jullie mij advies geven of ik dit moet doen?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Dit forum is eigenlijk niet voor werknemersvragen, dus ik vermoed dat er snel een slotje op dit topic hangt.

Of het een goed idee is om dit te doen is niet te bepalen aan de hand van de gegevens die je ons geeft.

Wat gedachtes van mij:

Het bedrijf zou 1 miljoen euro waard zijn. Is dat wel zo? Waarop wordt dat gebaseerd? Draait het bedrijf goed? Wordt het bedrijf meer waard? Kan jij dit geld missen? Wat als het bedrijf failliet gaat?

• 0
  • Rate this answer

Dank voor je reactie. Ik dacht dat dit ook voor werknemers was omdat ik meerdere berichten zag van andere werknemers - ook ivm aandelen aankopen.

De waarde wordt geschat op basis van de toekomst plannen en het geld dat al is geïnvesteerd. Het bedrijf moet nog starten maar we zijn wel actief in vergelijkbare business en hebben dus connecties. Aanname is dat nu inkopen slim is omdat er veel potentie in deze markt zit. Ik neem aan dat ik een onafhankelijk bureau kan inschakelen om zelf ook de waarde van het bedrijf te laten inschatten.

• 0
  • Rate this answer

Beste meeroveraandelen,

Dit is inderdaad geen vraag voor dit forum, dit topic gaat daarom op slot

Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 10 leden online en 165 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept