• 0

Verkopen via webshoppingapp Wish (merchant.wish.com)

Beste ondernemers,

 

Iemand ervaring van https://merchant.wish.com? We kregen deze mail vanmorgen:

Hi team van Sams Hairextensions.nl,

 

Jullie website en de beautyproducten die jullie verkopen zien er heel goed uit! Daarom wil ik jullie graag uitnodigen om jullie producten via Wish's mobile retail platform aan te bieden aan meer dan 300 miljoen shoppers. Wish is een e-commerce marktplaats die verkooprates verhoogt zonder aanmeldings- of lidmaatschapskosten te vragen. Wat wij jullie bieden:

 

Exposure van jullie producten bij Wish’s 150+ miljoen Europese shoppers

> 7.000.000 daily active users wereldwijd en dit aantal neemt alleen maar toe

250.000+ nieuwe gebruikers per dag

Totale autonomie bij het managen van jullie account

 

Jullie zouden één van de eerste aanbieders van beautyproducten in Europa kunnen zijn en die doen het ontzettend goed op Wish. Graag kom ik met jullie in contact om te bespreken hoe we zouden kunnen samenwerken en hoe wij jullie kunnen helpen bij het bereiken van nieuwe klanten!

 

Ik hoor graag van jullie. Fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Adriaan

 

Klinkt prima eerlijk gezegd maar goed. Ben altijd wat voorzichtig voor nieuwe en nog onbekende partijen.

 

Groetjes Shanice

 

Alles over Clip in extensions Tips, Trends en natuurlijk haar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken ze verder niet, maar hoe zijn ze bij jou terechtgekomen? Zo'n algemene mail met alleen de aanhef en enkele termen specifiek op jou gericht (mail-merge?) komt op mij over alsof er honderden tegelijk zijn verstuurd. Zeker als er vervolgens alleen een voornaam in de ondertekening staat.

 

Persoonlijk zou ik zo'n acquisitiemail - als er niet eerder contact heeft plaatsgevonden - meteen als spam afdoen.

Link naar reactie
  • 0

Ken je Wish zelf wel of ook niet? Dat is net zoiets als Aliexpress...

 

Ik ken het alleen als klant. Prima webshop voor goedkope dingen van matige kwaliteit. Je moet je even afvragen of je producten daar tussen passen. Ze verkopen véél, maar dus wel supergoedkoop. Net zoals bij aliexpress kan dat alleen omdat de producten niet de beste kwaliteit zijn én de chinese overheid sponsort de verzendkosten, wat bij jou dus niet het geval zal zijn.

 

Kijk eens rond op de website of app en bekijk wat voor extensions ze al aanbieden. Mocht je goedkope producten hebben die er wel tussen passen kijk dan even naar de voorwaarden. Ik heb gehoord dat ze vrij makkelijk geld terug geven aan klanten... misschien wordt dat verplicht van de verkopers?

Link naar reactie
  • 0
Jullie zouden één van de eerste aanbieders van beautyproducten in Europa kunnen zijn en die doen het ontzettend goed op Wish.

 

Hier moest ik om lachen. :-)

 

Ik hoor graag van jullie. Fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Adriaan

 

Ik heb verder geen verstand van beautyproducts of detailhandel, maar soortgelijke mailtjes krijg ik regelmatig in verband met een blog van me, en als je er enkele hebt gezien, dan weet je dat ze zo beginnen:

 

Hi team van [NAAM_PROSPECT],

 

Jullie website en [PRODUCTEN] die jullie verkopen zien er heel goed uit!

 

Het kan zijn dat Adriaan jullie persoonlijk heeft ontdekt, maar ik acht de kans groot dat dit mailtje naar duizenden andere bedrijven uit hun database is gestuurd.

 

Ik wil daar eigenlijk niet veel mee zeggen, anders dan dat ik zo valse verwachtingen geboren heb zien worden. Bekijk gewoon kritisch naar wat ze te bieden hebben, en bepaal dan of dit kansen of bedreigingen oplevert.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

was aan het zoeken op dit forum naar wish en kwam deze tegen. wel van paat maanden terug maar dat maakt niet uit.

Mail is zeker echt en afzender naam klopt ook.

Wish is bezig om Meer europese verkopers te trekken en heeft daarvoor ook een Nederlandse accountmanager die dus opzoek is naar geschikte verkopers.

En met een van eerste europese verkopers bedoeld hij uiteraard op hun platform.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me eigen begin dit jaar (2018) wel zelf aangemeld bij Wish. Ervaringen zijn positief, maar het loopt ook niet over.

 

Je mag Wish zien als een extra verkoopkanaal. De Wish app (klant kant), loopt over met plaatjes(kijken/scrollen) en vluchtige aanbiedingen.

 

Als 'verkoper' op Wish bepaal je de verkoopprijs + de verzendkosten. Hierover wordt 15% commisie ingehouden. Alles in USD wel te verstaan. Wish goochelt zelf met de prijs die de klant moet betalen (koop binnen .. uren en betaal maar ...).

 

Je kunt als verkoper je aanmelden voor Wish Express. Dan krijgen je producten extra aandacht. Enige voorwaarden is dat je het binnen 5 dagen kunt bezorgen bij de klant. Per land kun je de verzendkosten, levertijd en Wish Express aanpassen. Als je binnen de Express tijd levert, krijg je nog een kleine bonus (centen).

 

Je beheerders gedeelte op Wish, loopt nog een beetje achter in de tijd qua looks & feel. Maar het werkt allemaal wel. Maar erg slecht op je telefoon.

 

Tot slot, moet je vooral niet denken dat je rijk wordt. We halen op dit moment 30 USD per week op. Ik heb er voor gekozen om alleen NL + BE te bedienen. (We verkopen beetje feestartikelen.)

 

Volgens mijn ervaring is Wish perfect voor:

- Overstock (tegen een lagere prijs 'dumpen')

- Een aanvullend kanaal om extra volume te draaien

- Snel toegang tot een wereldwijd publiek (leuk als je zelf producent bent van een gadget oid en goedkoop wereldwijd kunt verzenden)

Link naar reactie
  • 0

15% gaat over verkoopbedrag inclusief btw en verzendkosten.

Maar dat is bij bol.com en beslist en andere niet anders.

Zelf reken ik met uitgebreide formules in excel voor elk product door hoe die commissie uitkomt en wat daarna mijn winst of verlies is en stel op basis daarvan de productprijzen bij. en in bepaalde gevallen zet ik producten helemaal uit voor die platformen zodat ze daar niet verkocht worden.

 

Overigens geen BTW truck ofzo. gewoon duidelijke afspraken. Jij bent degene die op platform verkoopt, ook contractueel naar de klant wordt dat zo geregeld dus jij moet over volledige aankoopbedrag de btw afdragen. niks vreemd aan.

En platform breng hun commissie die je hebt afgesproken weer bij jou in rekening en verrekend dat gelijk met het uit te betalen bedrag (het bedrag dat platform namens jou van klant in ontvangst genomen heeft).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.