• 0

Omzetbelasting verkoop virtuele goederen op platform in Amerika

Hoi iedereen,

 

Mijn uit de hand gelopen hobbie draait opeens een omzet die boven een bedrag gaat waarbij ik toch denk ik een eenmanszaak moet gaan oprichten en alles netjes volgens de regels moet gaan doen. Alleen ben ik vrij groen en is mijn situatie ook niet heel makkelijk daarom kijk ik hier even of er mensen zijn die dit weten. Ik zal de situatie beschrijven.

 

Ik vergaar virtuele goederen van een video game op verschillende wijze. Waaronder bijvoorbeeld handel en het uitvoeren van acties die deze goederen opleveren. Sommige van deze acties heb ik dan met eigen geschreven programmatuur (deels) geautomatiseerd. Deze virtuele goederen verkoop ik dan op een handelsplek gevestigd in Amerika, consumenten kunnen dit kopen of bedrijven. Maar het is nooit bekent wie het koopt. De Amerikaanse Dollar wordt daar gebruikt als valuta. De opbrengsten zet ik grotendeels om in Bitcoins en deze verkoop ik weer op een amerikaanse handelsplek gevestigd in Amerika voor euro's.

 

Dat over mijn winst inkomenstenbelasting betaald moet worden lijkt mij logisch. Maar hoe moet ik het gaan doen met omzetbelasting? ik hoor graag van wat jullie hierover denken.

 

Bedankt voor het lezen,

Sven

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omzetbelasting wordt vaak gerekend op de plaats van verkoop, maar wat deze plaats is verschilt per type dienst en product, dus dat zou je moeten uitzoeken.

 

Ik gok dat jouw marktplaats deze voor jou zou moeten heffen. Je zou het ook hen kunnen vragen.

 

De ideeën over omzetbelasting over het handelen in Bitcoins zijn voortdurend in beweging, ook daar is het enige wat ik je kan aanraden goed uit te zoeken wáár je de Bitcoins verkoopt, wat daar nu de regels zijn en wat de regels in de toekomst gaan zijn.

 

Het kan zijn dat je inkomsten niet vallen onder winst uit onderneming, maar onder resultaat uit overige werkzaamheden.

 

Ik zou misschien even met de belastingtelefoon bellen om te kijken of zij je kunnen helpen oriënteren.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.