• 0

is er nog ruimte voor een deal website?

zo'n 6-7 jaar geleden heb ik een deal website gerund maar ivm fulltime baan en tijdgebrek was geen grote success. nu heb ik wat meer tijd wil weer proberen. wat denken jullie is er nu nog ruimte en/of behoefte aan een groupon-achtige website? ...zo ja, hoe zou jij het dan aanpakken strategisch gezien?

 

een hele mooie domeinnaam en werkende dealsite heb ik al.

 

alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het lastig wordt. Het succes van een dealwebsite is immers vooral afhankelijk van de deals die je bezoekers kunt aanbieden. En voor bedrijven is het alleen interessant om een goede deal aan te bieden als ze daardoor veel extra (potentiële) klanten kunnen trekken.

 

Zonder goede deals zul je te weinig (terugkerende) bezoekers / nieuwsbriefleden trekken, en zonder veel bezoekers krijg je geen goede deals...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

De Groupon hype is wel voorbij.

Ik hoor er nooit meer iemand over. De beurswaarde is nu ook ca 20% van de beursgang.

Jaren terug gingen een hoop ondernemers de boot in doordat ze zich niet goed realiseerden wat Groupon inhield:

Namelijk:

- minstens 50% korting geven aan de klant.

- over het restant alle BTW betalen en dan de helft aan Groupon betalen.

Vervolgens bleek in de horeca dat het nauwelijks terugkerende klanten opleverde, dus er was vaak geen win-win-situatie. Tegen 80% korting weggeven is het flink aanpoten.

Dan liever een tweede maaltijd weggeven in ruil voor een vel zegeltjes van een supermarkt. (Voor de consument dezelfde korting, voor restaurant een betere deal.)

 

Als je zoiets wilt gaan doen, zul je met een verdienmodel moeten komen dat voor de ondernemer aantrekkelijker is, maar tegelijkertijd voor de concurrent competitief genoeg is met eventuele Groupon deals.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt jongens!

ja ik denk ook dat het lastig wordt. als verdienmodel zou ik een jaarabonnement model hanteren bv een paar honderd euro en ondernemers zouden zelf kortingspercentage kunnen bepalen met een minimum van bv 25%, het moet blijven interessant voor de bezoekers.

 

waarin ga ik verschillen? ...bv vaste maar niet te hoge abonnementskosten voor bedrijven en voor de bezoekers ruime keuze aan locale deals.

 

does that make any sense?

Link naar reactie
  • 0

In plaats van hier een slag in de lucht te doen kun je je ideeën ook gewoon testen.

Voor een paar tientjes heb je al een 'Groupon' Wordpress Theme en met wat plugins daarbij heb je in een dag of twee een MVP. Gooi er nog €500 Adwords tegenaan om een paar duizend bezoekers naar je site te halen en je weet na een week al of er muziek in zit. Succes!

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Beste Ab en Ritzema,

 

hebben jullie dan ook ervaring met inkoop- en (retour)logistiek van een dealsite? Of anders wel met het runnen van een (telefonische) support? Ik zie alleen maar kosten en weinig marge, als er al omzet te behalen valt.

 

1en2is3, wat voor deals wil je aan gaan bieden? Waarom zouden ondernemingen een abonnement afnemen en hoe verkrijg je een kritieke massa aan lokale aanbiedingen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er geen ervaring mee en als ik de kans op succes moet inschatten; één op de honderd dat het gaat lopen. Maar juist omdat er weinig zinnigs over te zeggen valt moet je er mee aan de slag in plaats van er over praten.

 

Ik zie nu trouwens pas dat 1en2is3 al "een hele mooie domeinnaam en werkende dealsite" heeft. Het zou naar mijn idee zinvoller zijn als 1en2is3 met ons deelt hoe ondernemers op zijn huidige dealsite reageren.

Vraag waar je klanten behoefte aan hebben, dan heb je een goed idee welke kant je op moet met je site.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er geen ervaring mee en als ik de kans op succes moet inschatten; één op de honderd dat het gaat lopen. Maar juist omdat er weinig zinnigs over te zeggen valt moet je er mee aan de slag in plaats van er over praten.

 

Ik zie nu trouwens pas dat 1en2is3 al "een hele mooie domeinnaam en werkende dealsite" heeft. Het zou naar mijn idee zinvoller zijn als 1en2is3 met ons deelt hoe ondernemers op zijn huidige dealsite reageren.

Vraag waar je klanten behoefte aan hebben, dan heb je een goed idee welke kant je op moet met je site.

 

Nee, geen ervaring met genoemde disciplines. Wel het inzicht dat je vooraf niet alles kunt overzien en dat als je er eenmaal inzit er nieuwe ideeën ontstaan en je gaandeweg leert. Als je altijd laat weerhouden door de mitsen en maren.

 

Zoals Pieter Zwart van Coolblue het gisteren bij RTL late night mooi verwoorde: klein beginnen, maar wel met een doel en elke dag een beetje beter worden door naar je klanten te luisteren.

 

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie dan ook ervaring met inkoop- en (retour)logistiek van een dealsite?

Groupon heeft een heel ander businessmodel dan Koopjedeal. De eerste biedt alleen maar korting aan voor derden; de tweede koopt in en bezorgt.

 

Bij een vraag past een vraagteken - for who cares...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ja, ik ga zeker testen met een MVP icm Adwords. mijn eigen producten was ik ook niet van plan om te verkopen juist om inkoop, klantenservice, retour ezv en kosten te vermijden, dus inkoop, logistiek, kopen en bezorgen ga ik niet doen.

 

voor bedrijven zou ik toelatingseisen en richtlijnen hanteren en uiteraard algemene voorwaarden zodat ze een eerlijke product kunnen leveren en consumenten er altijd op kunnen vertrouwen.

Link naar reactie
  • 0

ja, ik ga zeker testen met een MVP icm Adwords.

Hijg hijg, geen tijd voor taal.

 

MVP = minimal viable product - oftewel kaal startproduct om markt te testen. ;)

 

Eigenlijk is het een minimum viable product (MVP).

Het is vooral een miniem product en niet het minste dat je voor elkaar krijgt.

(Dus minimum verwijst naar product, niet naar viable.)

Link naar reactie
  • 0
mijn eigen producten was ik ook niet van plan om te verkopen juist om inkoop, klantenservice, retour ezv en kosten te vermijden, dus inkoop, logistiek, kopen en bezorgen ga ik niet doen.

 

voor bedrijven zou ik toelatingseisen en richtlijnen hanteren en uiteraard algemene voorwaarden zodat ze een eerlijke product kunnen leveren en consumenten er altijd op kunnen vertrouwen.

 

Dat is natuurlijk theorie en dan maak je een zware onderschatting van de werkelijkheid.

 

Ben je op enige manier aan te merken als bank?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ik begreep dat sites als GroupOn ook grotendeels door hun eigen succes blijven bestaan: omdat al je concurrenten aangesloten zijn kun je zelf niet achterblijven, ondanks dat je je hotelkamer of 3-gangendiner met verlies moet aanbieden.

 

Het lijkt me dat Groupon door zijn succes heeft bewezen dat er bestaansrecht is voor dealsites, en dat Groupon ook een gat in de markt heeft gecreëerd door het begrip dealsite op een negatieve manier in te vullen.

 

Dat is (een deel van) je speelruimte.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.