• 0

Verschillen in kleur kwaliteit tussen een inkjet en een laser printer

Dag HL'ers,

 

Ik kon mijn vraag niet echt vinden op het forum en ik wist ook niet in welke categorie ik het exact moest plaatsen, maar omdat mijn vraag te maken heeft met een start-up bedrijfje in de textiel branche leek dit mij het best.

 

Ik ben namelijk bezig met het opstarten van een clothing line waarin het bedrukken van shirts dmv transferpressen lichtelijk centraal staat.

Na veel geklooi met verscheidene soorten transferpapier waarbij het resultaat qua kleur bijna altijd dof afgaf op het papier in vergelijking met wat het moet zijn.

Nou heb ik aan de hand van die resultaten wat rondgesnuffeld op het net en daarbij kwamen de volgende mogelijke complicaties aan het licht volgens 'kenners' op het I-net:

 

- Het transferpapier zou van slechte kwaliteit kunnen zijn ( hoewel ik verschillende soorten kwaliteit heb geprobeerd )

 

- Het zou aan de printer kunnen liggen ( wat wel zou kunnen omdat ik een huis-tuin-keuken inkjet printer gebruik ) en door velen een laser printer wordt aangeraden, en daar gaat mijn vraag eigenlijk over. Want in mijn ogen print een laserprinter aan de hand van laserbeaming dus geen inkt, wat toch bij T-shirt transfering funest is omdat het de inkt is die zich aan het textiel hecht.

 

Is dit een gegronde gedachte van mij of is het weldegelijk mogelijk met een laser printer felle kleur textiel-compatible mee te printen?

 

En zo ja, wat voor printers zijn dit? Waar zijn deze verkrijgbaar? Mis ik nog wat cruciale informatie over designs printen voordat ik met het drukken begin?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zowel bij inkjet- als bij Laserprinting is er sprake van een drager die zich aan het textiel hecht. De inkt of toner hecht zich vervolgens aan de drager. Beide printmethoden hebben geen hoge slijtvastheid.

 

Een veel betere methode is Dye Sublimation Printing op textiel wat is gemaakt van polyestervezels. De inkt ligt hierbij niet op de vezel maar zit in de vezel ingesloten.

 

Dit forum is niet bedoeld om dergelijke technische vragen te beantwoorden. Alle antwoorden op je vragen - en veel meer dan dat - vindt je op T-shirtforums.com.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.