• 0

Inkomstenbelasting in termijnen

Beste Higerlevel leden,

 

Ik heb de belastingtelefoon gebelt en gevraagd of ik de inkomstenbelasting in termijnen kon betalen, de persoon heeft gezegt dat het wel mogelijk was tussen 4 en 12 maanden. Voor meer informatie kon ik ook bij de site van de belastingdienst terecht.

 

Dat deed ik dus en toen kwam ik dit te lezen over die van 12 maanden.

 

Betalingsregeling voor maximaal 12 maanden

 

Voldoet u niet aan de voorwaarden voor 4 maanden uitstel? Of hebt u langer de tijd nodig? U kunt met een formulier een betalingsregeling aanvragen voor maximaal 12 maanden. U moet dan minimaal voldoen aan alle volgende voorwaarden:

 

U hebt geen openstaande aanslag motorrijtuigenbelasting.

U hebt een zekerheidsstelling, zoals een bankgarantie, een hypotheekrecht of een verpanding.

 

--

Betekend dat (Minimaal) dat ik beide voorwaarden moet voldoen of 1 van de voorwaarden.

 

Want ik heb geen openstaande aanslag voor motorrijtuigenbelasting.

 

Maar ook geen, zekerheidsstelling want ik ben net begonnen met mijn onderneming, en ook geen bankgarantie want ik heb een BKR registratie, en ook geen hypotheekrecht of verpanding.

 

Bron: Belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/betalenenontvangen/content/betalingsregeling

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Joost Rietveld

 

Wat zou de gemeente voor mij kunnen betekenen ik heb niet echt familie of vrienden waarop ik steun kan krijgen. Het gaat om + - 2000 2500 euro wat ik heb uitgerekend, ik kon ook niet uitvogelen wanneer de betaaldatum is. Is dat in mei of april volgend jaar ? ik heb niet eerder een inkomstenbelasting gehad vandaar de vragen.

 

Link naar reactie
  • 0

Gaat het over 2017, dan doe je pas in 2018 aangifte. Zonder uitstel betaal je rind juni, juli. Je kunt ook uitstel vragen voor de aangifte zelf tot 1 september. Dan betaal je in oktober, november.

 

Sparen dus!

 

Ps: beter vraag je als ondernemer een voorlopige aanslag aan in het jaar zelf. Dan betaal je in 11 termijnen een deel vooruit

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.