• 0

Alternatief voor arbeidsbeloning?

Mijn vader van 80 helpt op mijn bedrijf, dat houdt hem gezond en haalt mij werk uit handen. Als ik hem daarvoor 400 euro per maand betaal, moet hij er belasting over afdragen. Als ik hem een schenking doe, heb ik geen belastingaftrek. Als ik zijn auto zakelijk huur en hem daarvoor betaal, is het bij mij aftrekbaar en bij hem belastingvrij. Maar ik gebruik zijn auto niet zo vaak. Is er nog een goed alternatief wat ik niet zie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als ik hem daarvoor 400 euro per maand betaal, moet hij er belasting over afdragen.

En wat is daar mis mee? Geef hem dan 500, heeft hij 400 en betaal jij de belasting. Jij trekt de kosten af en jij draagt daardoor minder belasting af.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik hem een schenking doe, heb ik geen belastingaftrek.

Een schenking is een schenking, geen arbeidsbeloning. Het is niet de bedoeling om schenkingsvrijstelling te gebruiken om belastingheffing op arbeidsbeloning te ontlopen. Idem met de truc van het huren van zijn auto voor je onderneming terwijl je die niet nodig hebt.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
En wat is daar mis mee? Geef hem dan 500, heeft hij 400 en betaal jij de belasting. Jij trekt de kosten af en jij draagt daardoor minder belasting af.
Misschien toch eens de belastingdruk van werkgever en 80-jarige ontvanger bij een maandelijkse bruto-uitkering van € 400,-- of € 500,-- nagaan?

 

En er is geen wet die een 80-jarige verbiedt om ondernemer te worden...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ik vroeg niet om uitleg die ik van de Belastingtelefoon ook kan krijgen ...
Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat er dan geen vluchtweg bestaat.

 

Over de morele kant van deze zaak ... Het welzijn van uw vader mag toch wel een paar peanuts kosten, of zie ik dat verkeerd?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Waarom denk je dat de verhuurinkomsten belastngvrij zijn?

 

Hmm mensen, ik ben hier nieuw en ik gaf dacht ik duidelijk aan dat ik belasting (legaal) wil ontwijken. Ik vroeg niet om uitleg die ik van de Belastingtelefoon ook kan krijgen en evenmin om morele oordelen. Dank voor de moeite, ik zal elders mijn geluk zoeken.

 

Fijn dat je de moeite neemt om te reageren op mijn wedervraag. Met een inhoudelijke reactie kan ik je beter helpen met jouw vraag. Succes!

 

Link naar reactie
  • 0
Als ik hem een schenking doe, heb ik geen belastingaftrek.

Een schenking is een schenking, geen arbeidsbeloning.

 

Wat is arbeidsbeloning (en de belasting daarop)?

 

Ik zie bij een snelle google die term alleen terugkomen bij meewerkende partners. Dat is een bedrag dat je al dan niet volledig kunt aftrekken als het hoger cq lager dan 5000 euro ligt.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hmm mensen, ik ben hier nieuw en ik gaf dacht ik duidelijk aan dat ik belasting (legaal) wil ontwijken. Ik vroeg niet om uitleg die ik van de Belastingtelefoon ook kan krijgen en evenmin om morele oordelen. Dank voor de moeite, ik zal elders mijn geluk zoeken.

Da's het mooie van mensen, of je ze nu in het echt of op een forum tegen komt: die reageren op het geheel en niet enkel op dat wat jij wil horen. Wil je dat, schakel dan een fiscalist in en vertel hem of haar ook duidelijk wat je wel en niet wil horen.

Link naar reactie
  • 0

Reacties komen misschien weinig vriendelijk of zelfs vijandig over en zo zijn ze onder ondernemers vast niet bedoeld, maar daar staat tegenover dat TS de afgelopen jaren ook nog geen enkele andere ondernemer alhier heeft geholpen met ook maar een reactie of delen van zijn ervaring...

 

...herman², ik geloof er eerlijk gezegd niet in, dat je in dat kader niks te bieden hebt. Zie bijvoorbeeld deze.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.