• 0

Klant eist verhuistoken van .COM domein maar heeft nog openstaande rekening

Wij zijn een internetbedrijf en verzorgen o.a. websites, hosting en domeinregistratie.

 

Een klant van ons wil zijn factuur voor hosting niet betalen omdat hij het niet eens is met de verhoging van het tarief, ondanks dat we dit ongeveer een half jaar van te voren hebben gemeld met de mogelijkheid tot opzeggen. Hij heeft daarop niet gereageerd totdat hij de factuur kreeg voor het nieuwe abonnementsjaar.

 

Nu eist hij van ons de verhuistoken van het .COM domein. Ik heb gezegd dat we die sturen zodra hij de factuur heeft betaald of heeft toezegd die te zullen betalen. Dat wil hij niet en hij zegt dat wij verplcht zijn de token te verstrekken. Hij dreigt met juridische stappen als wij nu niet binnen 3 dagen de token verstrekken.

 

Staan wij in ons recht door de verhuistoken niet te verstrekken zolang hij zijn financiële verplichting niet nakomt? Of zijn wij hoe dan ook verplicht de token te verstrekken op verzoek van de klant?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

De verhuizing blokkeren mag bij .com alleen als je het domein al geblokkeert had (op clientHold gezet, waarbij het domein volledig uit de lucht gaat) voordat hij om de code vroeg.

 

Verder geldt bij .com de regel dat het opvragen van de code niet moeilijker mag zijn dan het doorgeven van andere mutaties zoals een adreswijziging.

Als je een webinterface aanbied waarmee klanten zelf hun adres kunnen aanpassen, ben je dus ook verplicht daar een knop in te bouwen waarmee de klant zijn code kan inzien/aanvragen.

 

Link naar reactie
  • 0

Je geeft in een andere topic het abonnement met 300% te hebben verhoogt (dat kan heel goed terecht zijn). Eén klant doet nu moeilijk.

 

Vanwaar een ontevreden klant nog langer gijzelen door de .com niet vrij te geven? Wanneer een klant wil overstappen naar een andere hosting dan kun je hem beter de vrijheid geven om te gaan. Een abonnementsverhoging en het niet vrijgeven van een domeinnaam (dan wel niet terecht) lijkt me een voedingsbodem voor schadelijke recensie's op het internet waar je je moeilijk tegen kunt verdedigen. Mocht ik in een recensie lezen waarin beide punten benoemd worden dan zal ik toch twee keer nadenken om met dat bedrijf in zee te gaan.

 

In het kader van reputatiemanagement zou ik hier voorzichtig mee omgaan.

Link naar reactie
  • 0

Enkele maanden of ongeveer een half jaar? Mij zou je als klant bij de eerste gelegenheid in ieder geval kwijt zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.