• 0

BTW op verkopen via BOL.com

Hallo allen,

Mijn hobby is inmiddels enigzins uit de hand gelopen. Via BOL verkoop ik tweedehands boeken en dat gaat inmiddels om aanzienlijk meer dan enkele tientjes per week. Het wordt dus tijd om de handel wat te formaliseren.

Ik weet dat we btw plichtig zijn, dat de marge regeling kan worden toegepast.

Ik zit alleen in mijn maag met de berekening van de winst.

Ik koop boeken in voor bv. 2 euro en verkoop ze voor 15 euro.

Via BOL volgt na 3 weken een netto betaling van ca 9 euro

(verkoopprijs minus provisie en pakketzegel). Met deze kosten hou ik rekening met het bepalen van de verkoopprijs.

Nu mijn vraag moet ik BTW betalen over 13 euro winst of is het te verdedigen dat mijn winst slechts 6 euro is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Momenteel zijn wij nog "gewoon" particulier verkoper. Ik zie nu nooit BTW bedragen voorbij komen. De bemiddelingsbijdrage die dus door Bol direct verrekend wordt is 1,99 +15% over de verkoopprijs. De financiële afhandeling loopt geheel via BOL.

Link naar reactie
  • 0

Winst = omzet - kosten. Leestip: Handboek Ondernemen 2017.

 

Deze vraag spitst zich toe op verkoop en administratie. Inkoopadministratie is zo'n zelfde aandachtsgebied als je ondernemer bent of wordt. Vraag daarbij is of dit nog als bijverdienste te kwalificeren valt of toch een onderneming blijkt te zijn.

 

Zie ook: KOR en margeregeling, maar ik vermoed dat jouw oriëntatie ook al in deze richting loopt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nog niet, maar dat we daar aan moeten geloven is inmiddels wel duidelijk. Met een omzet in de detailhandelszin stuks x verkoopprijs van 1800 - 2400 € per maand (netto uitbetaling Bol van 700-1400 euro per maand) kun je niet lang meer onder de radar blijven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.