Verkoopt een verkoper wat je nodig hebt of wat hij/zij wil verkopen?

Aanbevolen berichten

Slechte ervaring opgedaan?

Yep, ik wel.

 

Een advocaat te Amersfoort nodigde me uit om eens koffie te komen drinken, naar aanleiding van een artikel dat hij wel interessant vond. Twee uur genoegelijk gekletst. Drie dagen later arriveerde een nota.

 

 

Deze kopregel trekt allerlei verkoopwijsneuzen aan...

 

En heb je die betaald?

Link naar reactie
De afgelopen jaren heb ik helaas verschillende advocaten moeten inhuren, en er zijn klojo's bij die per tien minuten factureren. Maar ook prima juristen die rekening houden met hun klanten.

Tja, en vaak ook per 6, 8, 12 en zelfs 15 minuten, bijna altijd naar boven afgerond. Onbegrijpelijk. En het kan prima anders. Ik reken altijd per 1 minuut, of liever gezegd de software doet dat keurig.

 

En dan heb je ook de de grapjassen die 6% of meer kantoorkosten in rekening brengen... Ook volledig achterhaald. En elk bedrijf heeft kantoorkosten. En dan soms nog kosten van een secretaresse in rekening brengen.

Gelukkig zie je qua kantoorkosten langzaam een kentering.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie

Een jaar of 9 geleden werkte ik bij een internet marketing bedrijf. De horrorverhalen die ik van klanten heb gehoord over de praktijken van andere bedrijven toentertijd, schrok ik wel van. Er werden duizenden euro's gerekend voor landingspagina's die eigendom bleven van het marketingbedrijf. Bij overstappen werd de boel afgesloten en beriepen ze zich op copyright. Misschien wettelijk toegestaan, dat weet ik niet, maar het was zeker niet erg chique.

 

Dus verkoopt een verkoper wat je nodig hebt... nee, niet altijd ::)

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie

Tijdens de Zeroes was Internet nog het Wilde Westen, en online marketeers de cowboys

 

Dat beeld komt me bekend voor. Toch heb ik het idee dat ook veel moderne online marketeers niet veel kaas hebben gegeten van "ouderwetse" marketing. Er wordt door veel partijen inmiddels gedaan alsof alleen het internet nog maar telt, maar dit is natuurlijk niet waar. Het is dat ik zelf een achtergrond in die business heb, dat ik enigszins het kaf van het koren kan scheiden. Als leek tast je volgens mij nog altijd volledig in het duister.

 

Leuke column trouwens, die "lease constructies" zijn precies wat ik bedoelde... ik ben eigenlijk benieuwd of er nog steeds partijen zijn die dit aanbieden.

 

Overigens waren wij zelf wel bonafide. De account manager had wel eens de neiging om iets teveel te verkopen en iets te makkelijk "ja dat lukt ons wel" te zeggen. Aan de andere kant: het lukte ook altijd wel, de vraag is alleen: tegen welke kosten :P

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie

Leuk topic, over kwaliteiten van verkopers.

 

Ik vind het altijd een boeiend fenomeen. Iedereen heeft er een hekel aan als hem iets wordt verkocht. Terwijl de meeste mensen het niet vervelend vinden om iets te kopen. Het aankopen geeft een kort geluksmoment. Je gunt jezelf iets. Verkopers gaan te vaak uit van zichzelf en hun eigen behoeften en dringen dat aan de beoogde klant op. En daar gaat het fout. Mensen houden er niet van als ze iets opgedrongen krijgen. Dan komen we in verzet.

 

Goede verkopers verkopen niet. Zij helpen hun klant bij de aankoop. Dat lijkt een woordgrapje, maar dat is het zeker niet. Zij luisteren vooral, nemen de behoefte van de klant waar en passen daar hun aanbod op aan. En een beter aanbod verkoopt zichzelf.

 

Ik ben zelf ook een soort verkoper. Uiteraard verkoopt iedere ondernemer zijn eigen product of dienst, maar ik verkoop ook bedrijven namens mijn klanten. Hierbij ben ik zeer dienstverlenend naar de kandidaat-kopers. Dat moet ook, want een bedrijf is een zeer complex product en het gaat om echt grote bedragen. Logisch dat de kopers zich goed willen informeren en daar helpen we ze dus maximaal bij. Dat werkt uitstekend. De 'tegenpartij' ervaart goede service en regelmatig krijgen we nieuwe opdrachten via hen omdat ze ons toch aanbevelen. Grappig, want we zitten wel aan de andere kant van de tafel en onderhandelen stevig.

 

Maar de beste verkoop lessen krijg je toch van onze vriend Grover. Dit moet je echt zien. Hilarisch! Nog steeds....

 

 

 

 

Vooral die laatste... ik kom je niks verkopen, ik kom je iets geven. Mooi lesje upselling!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.