• 0

Ondernemer voor de belastingdienst/inschrijven KVK?

Voor 1 opdrachtgever wil ik wat websites gaan bouwen om te kijken hoe dit bevalt. Geen idee nog of ik dit fulltime wil gaan doen of enkel wil blijven werken voor 1 opdrachtgever.

 

Wat mag ik bijverdienen voor ik mij moet inschrijven bij de KVK en wanneer ziet de belastingdienst mij als ondernemer? En kan ik voor 1 opdrachtgever blijven werken zonder dat er sprake is van loondienst? Het is gewoon op freelance basis namelijk. Dus niet iedere maand o.i.d.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Voor 1 opdrachtgever wil ik wat websites gaan bouwen om te kijken hoe dit bevalt. Geen idee nog of ik dit fulltime wil gaan doen of enkel wil blijven werken voor 1 opdrachtgever.
De Kamer van Koophandel zal weigeren uw onderneming in het Handelsregister op te nemen op basis van een oriënterende proefperiode.

 

Wat mag ik bijverdienen voor ik mij moet inschrijven bij de KVK en wanneer ziet de belastingdienst mij als ondernemer?
In principe mag u onbeperkt bijverdienen als u niet voldoet aan de voorwaarden voor het ondernemerschap. U betaald inkomstenbelasting over het totaal aan inkomsten.

 

zie: Wanneer ben ik ondernemer voor de Inkomstenbelasting.

zie: Wanneer ben ik ondernemer voor de Omzetbelasting.

 

En kan ik voor 1 opdrachtgever blijven werken zonder dat er sprake is van loondienst?
Nee, dat kan niet.

 

Het is gewoon op freelance basis namelijk. Dus niet iedere maand o.i.d.
Als u beiden - werknemer en werkgever - nog niet weten waar het naartoe kan gaan, dan is een NulUrenContract de beste weg om te bewandelen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.