• 0

Vof Bedrijfspand

Beste Forumleden,

 

Dit is mijn eerste post hier, ik ben al geruime tijd door de verschillende topics aan het gaan maar ik zou graag toch een bevestiging willen bij de redenatie die ik gebruik.

de casus is daarbij als volgt:

Een ondernemer (samen Vof met 2 van zijn dochters) bezit een bedrijfspand(splitsbaar)die wordt verhuurd aan de Vof. daarnaast wordt een gedeelte van het pand verhuurd aan een andere onderneming.

de ondernemer heeft naast zijn 2 dochters in de vof ook nog 2 andere dochters die niet in de Vof zitten.

als ik het goed heb kan het gedeelte dat wordt verhuurd aan de Vof niet in box 3 worden ondergebracht maar maakt deel uit van het verplicht ondernemingsvermogen in box 1(moet hiervoor een zakelijke huur worden bepaald?).

voor het gedeelte dat aan derden wordt verhuurd bestaat de mogelijkheid dit ofwel onder box 1 (wordt dit dan ook ondernemingsvermogen of is dit altijd prive?) ofwel in box 3 onder te brengen(normaal gezien fiscaal meest gunstige optie?).

het pand zit momenteel volledig in box 1, en heeft een flinke waardestijging ondergaan.

is het fiscaal dan wel gunstig om dit over te brengen naar box 3? en wat zijn daarbij mogelijke andere overwegingen?

 

daarnaast zou ik graag willen weten of het gunstig is het pand eventueel onder te brengen in een vastgoed BV, het pand vormt het pensioen van de ondernemer en is nog niet volledig afgelost? is daarbij een mogelijkheid en wat zijn de overwegingen?

 

het gaat mij met name om de fiscaal meest gunstige methode waarbij tevens een gelijke behandeling van de 4 dochters voorop staat.

 

alvast bedankt voor jullie input!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.