• 0

Budget-oplossing voor logo en huisstijlontwerp

Dag allemaal,

 

Ik ben de laatste tijd wat aan het denken om een logo te laten ontwerpen. Mijn logo heb ik zelf ontworpen en gezien het niet slecht denk ik dat er betere logo's zijn.

 

Heeft er iemand hier ervaring met bureaus die logo's en een huisstijl creëren? Wat zijn de gemiddelde kosten die hier aan verbonden zijn? Ik heb geen grote budgetten voor handen. Ik wou eens even zien waar ik me aan zou kunnen verwachten.

 

Alvast bedankt!

 

Mod edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

1. Word eens wat kritischer ten aanzien van je taalgebruik en typegewoonten. Sommige mensen zijn dyslectisch of hebben een andere moedertaal, maar bij tentamens en examens maakt het behoorlijk uit als je samenhangende zinnen schrijft. In deze en voorgaande berichten zwabber je een beetje door je zinsopbouw heen.

 

2. Blader eens door de studiegids van je stad en kijk of er een kunstacademie of grafische school is waar je een student(e) kan inschakelen om iets aan je huisstijl te doen. Er zijn uiteraard ook diverse sites waar ontwerpers hun diensten aanbieden. Zelfs in België.

 

3. Denk als een aanstaande ingenieur en spreid je energie goed uit zodat je straks niet eindigt met een laag-renderend reparatiebedrijfje terwijl je ook een goed-betaalde ingenieur had kunnen zijn.

 

Sterkte. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
Hoor iedereen hier discussiëren over het laten maken van een logo, terwijl je tegenwoordig vele online tools en apps hebt om zelf een professioneel logo te ontwerpen.

 

Onder "professioneel, versta ik beroepsmatig / vakkundig". Zelf een logo ontwerpen terwijl dat je vak niet is, dan is dat niet professioneel maar dat hoeft niet gelijk te staan aan een slecht logo.

 

Natuurlijk kun je met de huidige tools zelf een logo ontwerpen die je zelf mooi vindt. Maar dan ga je wel heel makkelijk voorbij de echte doelstellingen van een logo.

 

Denk aan:

 

- Herkenbaarheid (vaak duidelijke / simpele vormen)

- Onderscheidend

- Doelgroep aanspreken

- Representatief (Een logo moet aansluiten bij je kernwaarden en deze uitstralen)

 

Ontwerpen doe je door een goed beeld van een bedrijf of organisatie te krijgen, een goede kennis van kleur, vorm, associaties en de techniek hebben en creatief proces te doorlopen.

 

Heb je dit zelf goed onder de knie? Dan ben je geen ontwerper nodig.

Link naar reactie
  • 0

 

Je bent student en je verdient wat bij met herstelwerkzaamheden aan consumentenelektronica. Hoe weten jouw klanten je te vinden? Spreek je de Nederlandse taal redelijk? Heb je plannen om te gaan importeren?

 

Heb je al eens gezocht op logo en huisstijl, op dit forum en Google in het algemeen?

 

Als je zo'n vraag stelt, krijg je waarschijnlijk een paar PM's van mensen die dat wel effe voor je willen doen. Maar of je daarmee geholpen bent.... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het antwoord. Ik ben een student ingenieurswetenschappen en ik ben sinds vorig jaar begonnen met het herstellen van consumentenelektronica. Ik heb een website die aardig hoog scoort in google. Ongeveer gelijke hoogte met de grootste herstelzaken in de omliggende steden. Via deze weg haal ik het grootste deel van mijn klanten.

 

Ik heb niet echt te klagen over het aantal klanten dat ik heb. Als student kan ik een aardige cent bijverdienen. Nu heb ik de ambitie om nog verder te groeien. Hierbij is een goede huisstijl en logo van groot belang (denk ik) om professioneel over te komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een logo laat je ontwerpen door een grafisch ontwerper en is over het algemeen niet duur.

 

Soms is dit een iteratief process, waarbij je op basis van je instructies wat schetsen krijgt aangeleverd en er een laat uitwerken.

 

De huisstijl is hetzelfde verhaal.

 

Een logo laten herontwerpen, dat is pas duur. (Oefening voor de lezer: waarom?)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Mijn best lopende website heeft een logo die in 2 minuten in elkaar is gezet en niets heeft gekost. Klanten zijn dan al op de website en kijken naar wat ze nodig hebben en niet naar het logo. Als je website het belangrijkste middel is om klanten te trekken, spendeer dan het geld aan een goede website (teksten, SEO, evt. betalingswijzen, etc.) dat levert meer op dan een gelikt logo zonder goede website.

 

Mijn duurste logo dat ontworpen is heeft 75 euro gekost, paar ontwerp waaruit gekozen kon worden, dan een paar ronden bijschaven, aanlevering in meerdere formaten. Echt duur hoeft het dus niet te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Een logo ontwerp hoeft niet heel duur te zijn, prijzen van een logo ontwerp is afhankelijk van welke ( bijzondere ) eisen je hebt en het aantal ontwerprondes. Het logo ontwerpen is een proces die je samen aangaat met een grafische vormgever. Je betaald niet voor een enkele logo maar voor het proces ( meerdere concepten / feedbackrondes enz.)

 

Prijzen kunnen erg verschillen maar goedkoop kan duurkoop zijn.

Een logo laten herontwerpen, dat is pas duur. (Oefening voor de lezer: waarom?)

 

Vergeet ook technische eisen niet, vraag de vormgever hoe het logo opgeleverd wordt. Je moet een schaalbaar ontwerp hebben wil je het logo kunnen blijven toepassen (vector). En zorg ook dat je de bronbestanden krijgt van de ontwerper.

 

Naar mijn mening moet je bij het ontwerpen van een logo streven naar:

 

[*]Een representatief ontwerp;

[*]Een logo en huisstijl wat de identiteit en de kernwaarden van het bedrijf/merk uitstraalt;

[*]Een ontwerp wat uw doelgroep aanspreekt;

[*]Een logo wat zich onderscheidt van de concurrentie;

[*]Een herkenbare logo en huisstijl;

[*]Een ontwerp wat tijdloos is.

 

Wanneer je goedkoop wilt kun je een logo inkopen voor plusminus €30,-/€40,- bij een stock website. Dit is niet altijd een goed idee, je logo is dan niet uniek en ook niet te beschermen tegen namaak.

Mod edit: prijsindicatie eigen diensten verwijderd

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Engineer_wr

 

 

Neem eens een kijkje op Fiverr.com.

Daar kan je dat soort klussen gemakkelijk uitbesteden.

Ook daar vind je Nederlandse grafisch ontwerpers.

 

Doordat deze site in top 100 van meest bezochte websites ter wereld staat,

krijgen deze mensen opdrachten uit de gehele wereld.

 

Een logo en huisstijlontwerpen is daardoor goedkoper en net zo professioneel.

Communicatie kan via mail maar als je duidelijk zegt dat je via Skype

contact wil is dat vaak ook mogelijk.

 

Mijn advies, zoek naar een level 2 designer. bekijk zijn/haar recensies en ga lekker aan de slag.

De meesten geven voor dat bedrag ook nog paar revisions.

 

Mod edit: aanbeveling designer verwijderd

 

Groet

Daan Sondervan

 

★ Expert Lead en Klant generatie ★ Email marketing automation ★ E-commerce ★ Display Advertising ★Media Buy

★ Mobile marketing ★

Link naar reactie
  • 0
Mod edit: prijsindicatie eigen diensten verwijderd

 

Ik snap waarom, laat ik anders antwoord geven.

 

Voor een goed logo ontwerp zijn meerdere ontwerprondes nodig, moet gekeken worden naar de kernwaarden van je bedrijf en je doelgroep ( zie ook mijn eerder opgenoemde punten). Dat kan alsnog tegen een wat kleiner budget maar er is wel samenspel nodig tussen vormgever en opdrachtgever. Een logo is toch een heel belangrijk deel van je uitstraling.

 

Achteraf een logo veranderen betekend dat je dit op al je communicatie uitingen moet doen, kan dit ten koste gaan van de herkenbaarheid van je bedrijf bij klanten enzovoorts.

 

Beter direct goed doen en wat meer besteden dan een paar tientjes en achteraf spijt krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Cindy,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Kun je op dit platform dan niet kiezen voor Nederlandse aannemers van design-opdrachten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel goede ervaringen met Fiverr. Heb er al heel veel uiteenlopende zaken voor weinig kunnen regelen. Echt geweldig, ben een hardcore user. Er zitten inderdaad prutsers tussen maar die filter je er zo uit door even de reviews te checken.

 

We hebben animaties laten tekenen voor een game, een logo opnieuw laten vectorizen (file was kwijt) en heel veel logo's laten ontwerpen voor diverse projecten. Kost geen moer, dus als het niks is verlies je ook weinig.

 

In NL had je overigens ook een leuk initiatief: LogoMatch (zijn gestopt helaas). Daar kon je een wedstrijd uitschrijven waar designers op konden pitchen. Voordeel daarvan is dat iedere designer zijn beste ontwerp presenteert en niet 1 enkele designer met 1 beste ontwerp en nog 4 schetsen die ruk zijn zodat er niets te kiezen is. LogoMatch kostte 200,- voor het design en 40,- voor het platform. Was echt heel goed.

 

Er zijn meer pitch wedstrijd websites overigens. Even zoeken.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies... (en wat ik zelf ook doe)

zoek het lokaal.

zelf ga ik naar Andy van red dragon uit Breda.

kleine firma maar levert top werk af en niet al te duur.

 

maar wat is duur... beter in 1 keer een goed en duidelijk logo dan binnen een korte tijd een paar keer wijzigen.

Link naar reactie
  • 0

Hoor iedereen hier discussiëren over het laten maken van een logo, terwijl je tegenwoordig vele online tools en apps hebt om zelf een professioneel logo te ontwerpen.

Wanneer je even Googled op: "Zelf een logo maken" of "logomaker" kom je al snel diverse DIY applicaties tegen.

Zelf vind ik Freelogoservices en Logomix (technisch en qua gebruikersvriendelijkheid) erg goed in elkaar zitten, ze bieden ook van die logo templates aan en je krijgt na een logo ontwerp, direct te zien hoe het er b.v. op een eigen visitekaartje uit komt te zien.

 

Uiteraard kun je ook een soort "schets" maken via zo'n app en deze schets dan vervolgens weer naar de grafisch ontwerper toebrengen. ;D 8)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Haha, mooi artikel...

Die woordvoerster van Capgemini ook; “Als je jezelf leuk kunt opmaken en je kunt jezelf een beetje leuk stylen, dan kun je ook een gave website maken.”

 

Het lijkt tegenwoordig allemaal vanzelfsprekender te zijn dat je met online middelen makkelijk zelf eigen producten, diensten e.d. kunt ontwerpen of opzetten, maar ik heb de baas van webhosting bedrijf Transip in een zakelijk (offline) Quote artikel ooit iets zeer interessants horen zeggen: "Hoe vanzelfsprekender een website technisch & functioneel voor een (eind)gebruiker werkt, hoe moeilijker het is om dat te maken"

 

Weet niet hoe jullie (als ondernemers / IT'ers) hierover denken, maar ik snapte hem wel :)

Maar goed, dat is een andere discussie... ;)

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag op een veiling een formule 1 auto gekocht.

Ik had al een rijbewijs dus volgende keer heeft Jos een groot probleem.

 

Op weg naar huis kwam ik langs een kringloopwinkel en vond daar nog wat gereedschap. Even de roest er af poetsen en ik kan die auto ook zelf onderhouden.

 

Oeh. Even doorklikken op een onderschrift.

 

Eigenwebsite-logo maken.

Jaaaaaaaah, met een beetje uitleg kan echt iedereen het.

 

 

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Hoor iedereen hier discussiëren over het laten maken van een logo, terwijl je tegenwoordig vele online tools en apps hebt om zelf een professioneel logo te ontwerpen.

Wat versta jij onder professioneel?

 

0 gemaakt door een amateur....

0 gemaakt door een amateur die betaling verwacht...

0 gemaakt door iemand die ervoor geleerd heeft...

 

Eet je weleens in een restaurant terwijl je ook zelf kan koken?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoor iedereen hier discussiëren over het laten maken van een logo, terwijl je tegenwoordig vele online tools en apps hebt om zelf een professioneel logo te ontwerpen.

Wat versta jij onder professioneel?

 

 

Wat ik versta onder een professioneel logo? Eigenlijk sluit ik me volledig aan bij Ward; Je moet een professioneel logo ontwerp niet hoeven uit te leggen. Het ontwerp moet op zichzelf staan. Naar mijn idee is eenvoud in een logo het meest effectief voor de boodschap die je ermee wilt uitstralen. Het geheim van een succesvol, professioneel logo is de eenvoud :)

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Een betere huisstijl kan een beter tarief betekenen. Goed ontwerp wekt vertrouwen en kan worden omgezet in een expert-tarief.

Wat zijn jouw ambities met wat je doet? Als je een beetje wilt bijbeunen maakt het allemaal niet zo veel uit volgens mij, maar als je je wilt onderscheiden of er is veel concurrentie kan je er meer tijd en moeite in steken - en dan niet alleen in je huisstijl maar bv ook naamgeving van wat je doet.

Het nadeel met die online wedstrijden is dat het er dertien in een dozijn uitziet. Mensen maken veel dingen die nergens op slaan, gewoon 'een grappig vormpje' - dat kan in sommige gevallen prima, maar er zit dan niet echt een idee achter ofzo. Of de balans is niet goed, of is te priegelig, enz. Ik heb wel eens wat leuke dingen gezien maar het meeste rockt niet echt.

Het nadeel met een pro inhuren is dat dat je wel wat gaat kosten, maar dan heb je ook wat.

 

En je kunt zelf al een hoop doen door na te denken over wat je wilt uitstralen (vermijd daarin woorden als 'professioneel', 'kwaliteit', 'ambitieus', dat zegt namelijk iedereen ;-)), wat je ambities zijn de komende jaren, en wat jij zelf gave merken/designs vindt. Dat geeft al een hoop richting en zal de uitkomst verbeteren. Waar sta je voor? Waar 'ben jij van'? Ben je de vriendelijke behulpzame professional of de geek die je alleen kunt bereiken via een speciaal wachtwoord? Hoe wil je aan marketing gaan doen? Enzovoorts. Zelfs voor een 'bijbaan' kan dat heel relevant zijn, want je 'bijbaan' wordt er beter van.

 

Succes!

 

modedit: link verwijderd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.